• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • katzon
    Jokkan: Verkligen tråkigt, men du verkar ta det hela med ro!

LitenMy: Fy vad dåligt att dom inte hört av sig när dom lovat. Vad känner du själv? Tror du att det är något som är fel eller känns allting "som vanligt"? Jag håller iaf mina tummar för dig.
  • nasj
    Jokkan skrev 2011-01-13 19:19:40 följande:
    Hejsan!

Jag måste tyvärr meddela att jag fått missfall. Var på koll idag, igår fick jag en känsla att det var över och mycket riktigt. Var inte så långt gången heller, så fick nog mf runt vecka 4-5 i förra veckan. Kroppen sköter det själv och det mesta är borta. Nu vill min man köra på ändå så vi får se hur det blir. ;) Blir nog bebisverkstad istället för spiral, haha! ..men vi behöver inte ha bråttom.
    Jag tror att kroppen kan sin sak så det var nog det bästa som kunde hända denna gång även om vi hoppades. Fick iaf höra att jag är fertil, vilket vi hoppas håller i sig! =)

Lycka till allihopa, jag tar bort mig från bf-listan i andra tråden!

Mvh
    Jokkan
    Nej,gu vad tråkigt,jag beklagar,men kul iallfall att din kille vill fortsätta. Hur kände du att det var över?Jag har inte läst alla inlägg,men visst blödde du ett tag och sen visade det sig att du fortfarande var gravid eller missuppfattade jag? Har du haft ont eller blött mer efter det?
    Hoppas ni snart plussar igen,kram
  • LillaLilja

Hejsan!

Nu har det varit ett par dagars uppehåll igen :(

Jokkan: Gud vad tråkigt :( Massa kramar till dig..

Har sett att ni pratat om illamående, sexlust och lite annat, så jag ska försöka uppdatera utifrån det :)

Igår var jag till BM på hälsokoll och vi pratade lite om vad man ska/inte ska äta.. Och det var inte så mycket nytt, men det hon sa var att VUL var helt onödigt och t o m en risk att göra då man inte vet hur det påverkar bebisen..
    Det är inget man ska göra "bara för att" sa hon..

Illamående kan jag inte påstå att jag är, men jag har en sån konstig känsla.. Typ "ueak" känsla, känner inte för att äta nått, äcklas av allt och vill inte ha nått i mig.. Men när jag väl lagar mat och sätter mig ner och ska äta, så kan jag äta hur mycket som helst!

Sexlust existerar inte över huvudtaget, tycker fruktansvärt synd om sambon, men jag har sagt att han får ta "saken i egna händer" om det är så.. Men han känner inget behov av det, så han får skylla sig själv..

• Angelica 07

Hej hej.. hoppar in här om det går bra... Plus idag.. enligt FL har jag BF 28 september... Glad

• NornaB
    Jokkan  Beklagar verkligen! Hoppas att ni snart får ett plus som stannar!

Nu är min jobbevecka slut! Skönt med 3 dagars helg! Och i morgon hämtar jag barnen igen som har varit hos sin pappa i en vecka Massa fredagsmys!

Annars mår jag toppen förutom tröttheten! Glad så länge det varar  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Ellebellebi2010

Nasj: Det har jag haft hela tiden..

• nasj
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-13 22:37:23 följande:
    Nasj: Det har jag haft hela tiden..
    Skönt,vart lite osäker..jag har fortfarande illamående,trötthet o hela kittet men vet inte om det beror på att jag har nån släng av långvarig magsjuka (får kramp i magen så fort jag ätit) eller om det beror på graviditeten.
    Vart lite osäker om gravsymtomen försvinner så fort ett missfall håller på att ske eller om det kommer efter.
    Jag är egentligen inte så orolig men ville bara kolla om det var fler som hade det för att köra uteslutningsmetodenGlad
  • LitenMy
    katzon skrev 2011-01-13 19:57:24 följande:
    Jokkan: Verkligen tråkigt, men du verkar ta det hela med ro!

LitenMy: Fy vad dåligt att dom inte hört av sig när dom lovat. Vad känner du själv? Tror du att det är något som är fel eller känns allting "som vanligt"? Jag håller iaf mina tummar för dig.
    Ja du...inget blod...ingen smärta. växt värk o liiiiiite ömma tuttar. Jag vågar inte tro nått för bm var så negativ Gråter
  • Heffa

Hej alla...

Idag är det tänkt att vårat stora flyttlass ska gå till våran första villa. :) Jag är så trött och hängig och vill bara sova, men det är väl bara tt bita ihop.

Om man bara slapp tröttheten. Hur mår ni andra?

Jag ska också på hälsokontroll, nästa vecka. Det var jag inte på med min son, vad är det egentligen man gör på hälsokontrollen?

Over and out
  • miqaw

Igår fick jag panik... Visste inte vad jag skulle äta... det blev grillad kyckling och jag är rädd för att det kan bli några sådana kommande månader! Torrt kött och lagom mycket smak!

Svar på tråden BF september 2011