• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    Lindadjo skrev 2011-01-14 14:12:11 följande:
    Sånt drömde jag hela tiden när jag väntade första barnet. Kanske man drömmer om sånt man är rädd för? Men jag lovar dig, det betyder inget, jag har en högst välskapt och underbar snart 7-åring som sitter här bredvid mig nu, trots hemska och blodiga drömmar
    Puuh Jag tror det också, och så tror jag att drömmen var nån slags blandning av att jag igår kväll läste om bruna flytningar här i tråden samtidigt som jag tittade på dokumentären om sexlingsmamman och tänkte "vilket jäkla avslag hon måste haft i trosorna efter den där elefantgraviditeten!" I drömmen figurerade nämligen en sån där härlig förlossningsbinda också...
  • drömmare

Hej! Jag plussade aningen förvånad i förrgår...! Vår dotter är 9månader o hemma med sin pappa nu medan jag började på nytt jobb i måndags OUPS!!!!???? Har vrålångest över när o hur jag ska berätta o hur det kommer tas emot, vet att de verkligen behöver mig där...! Det tar faktiskt udden lite av glädjen men samtidigt är vi oerhört tacksamma över att om allt gå väl få två barn så tätt... Vet inte vilken v jag är i o har inte haft tid att ringa bm o vet fan inte när jag ska göra det heller för jobbar heltid o kan knappast ringa från jobbet...? Börjar precis må lite illa nu men fö känns detta helt annorlunda från 1a så blir kanske en kille senna gång... Grattis till alla!

• Miniapa
    drömmare skrev 2011-01-14 16:18:36 följande:
    Hej! Jag plussade aningen förvånad i förrgår...! Vår dotter är 9månader o hemma med sin pappa nu medan jag började på nytt jobb i måndags OUPS!!!!???? Har vrålångest över när o hur jag ska berätta o hur det kommer tas emot, vet att de verkligen behöver mig där...! Det tar faktiskt udden lite av glädjen men samtidigt är vi oerhört tacksamma över att om allt gå väl få två barn så tätt... Vet inte vilken v jag är i o har inte haft tid att ringa bm o vet fan inte när jag ska göra det heller för jobbar heltid o kan knappast ringa från jobbet...? Börjar precis må lite illa nu men fö känns detta helt annorlunda från 1a så blir kanske en kille senna gång... Grattis till alla!
    Grattis! Hoppas att de blir glada på jobbet när du berättar. Hinner du inte ringa så kan du kanske boka via nätet som jag gjorde på www.1177.se Men då behöver du e-legitimation.
  • hanna elise

På tal om sushi som diskuterades för några dagar sedan, så blev jag så sugen att jag nu har gjort drygt 40 bitar som vi (jag, maken och dottern) ska gå lös på Skrattande.
    ha en trevlig fredagkväll allihop. 

• Renni

Hanna Elise: det lät som en perfekt fredagskväll :) guu så gott. Hos oss blir det taco !!

• N e m i
    Miniapa skrev 2011-01-14 17:21:55 följande:
    Ikväll blir det räkor, kräftor, aioli och baguette :)
    Åh, så gott! O några friterade bläckfiskringar att doppa i aiolin vore smarrigt!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Astrogirl
    katzon skrev 2011-01-14 13:37:23 följande:
    Nä, jag tror att jag är värst
    Jag ska till BM 9+2.. det är lääänge kvar

Men jag ska till Sophiahemmet på måndag på VUL, det tycker jag är bra!
    För då är det som du säger att missfallsrisken går ner otroligt mycket, hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut
    Ska också till BM och ta blodprover v 9 + 3. Sedan skulle de boka in VUL eller UL för KUB-test två veckor därefter. Lååååååång väntan kvar.
  • NornaB

Jag ska på hälsosamtal den 24/1 och kommer då att va i vecka 7+0 tror jag. Fick en tid idag till cellprov den 26/1 ska ringa på måndag och se om vi inte kan slå ihop tiderna. Jag hade cellförändringar som skrapades bort i somras så det kan ju va skönt att se att allt är som det ska. 

Fick ett samtal från min "strumadoktor" idag med lite provsvar. Mina värden va på tok för låga så dosen med levaxin ökades så jag tror att endel av min trötthet kommer att försvinna när det stabiliseras! 

Funderar på om jag ska göra KUB men kan inte bestämma mig... får se hur jag gör  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011