• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus
    LivräddMedStil skrev 2011-01-13 14:38:30 följande:
    Hannabus: vi har också kört oskyddat men sambon har vart klar med att han inte velat ha barn än. Dock inte tillräckligt för att skydda sig/oss bättre. Vi är precis över 30 båda två så jag tycker det börjar bli dags.

Mjo, hos mig så pratade vi om det lite lätt men sen när min mens kom endast var 9:e vecka typ så vi antog nog att det var kört och sa "blir det så blir det".

Å så blev det.. :) Så nu sitter vi hemma, jag överlycklig och han helt förstörd, underbart "/ jag hoppas han vänjer sig vid tanken eller iaf säger vad han vill snart för jag vågar ju inte berätta för någon eller prata med honom om det och samtidigt så är jag superduperjättelycklig i hjärtat så jag vet inte hur jag kommer ta hans beslut.. Å han har ju rätt att säga vad han tycker om något som rör resten av hans liv men frågan är om man måste acceptera det.... Min sambo är 31 o han tycker 35 e lagom liksom.. Jag tycker det är på tok för sent för mig iaf..

Hur ska ni göra nu?
  • LivräddMedStil

Förstår precis, jag vågar inte heller berätta för nån. Och jag kommer inte vilja berätta något förrän v13 ifall något skulle hända. För då vet jag inte om vi kommer försöka igen och framförallt min mamma skulle bli SÅÅÅÅ glad för ett barnbarn. Så om det händer nåt och vi inte försöker igen kommer hon bli förstörd.
    Vi avvaktar lite och tänker på det nu. Smälter det.
    För mig känns det givet att det enda man kan komma att ångra är om man inte behåller det. När man väl fått ett litet barn tror jag knappast man ångrar det. Inte våra sambos heller. :)

• SannaM

Jag är glad att jag inte mår jätteilla eller kräks - för jag hatar att kräkas och har inte (med undantag för ett par ungdomsfyllor) inte gjort det sedan jag var typ 7.

Det räcker med den taskiga matsmältning jag fått som gör att maten liksom aldrig försvinner ur kroppen utan liksom fastnar i tarmarna överallt och leder till att magen blir stor som en ballong och alldeles öm när man tar på den. Och snuvan som aldrig tycks försvinna, och det alldeles förlamande tröttheten som gör att jag allra helst skulle sova för natten NU och går omkring bland eleverna i skolan och gäspar...

Men allt det jag beskrivit är jag väldigt glad för att jag känner

...och jag ringde vår barnmorska idag. Vi ska inte på infosamtal förrän 27:e, men det känns så länge så jag ringde för att ställa alla frågor om träning och magvärk och UVI och förkylning och allt jag kunde tänka mig. Det var väldigt skönt

• LitenMy
    Satan vad sur jag är!! KK har inte ringt fast de lovade! Ringde själv upp men nej fan bara läkaren kan meddela!! Jag är så arg så jag kokar.....jag är bara ett streck i deras statestik inget annat Gråter
  • Sarro
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-13 13:24:33 följande:
    Jag har funderingar ang. mf o Rh -? Vad gäller? Jag fick ingen spruta efter mf i vecka 6, men min vänninas bm sa igår att man alltid ska ha en spruta. Hon gjorde abort i v 8 och hennes bm verkade inte ha lyssnat när hon berättat det.... Hrm! Men hennes bm sa att "nu gick det ju bra denna gången"... JAG hade blivit så arg! Jag ska ringa mvc inorgon o boka tid så jag får svar!
    Jag fick en spruta efter förlossningen så jag inte skulle stöta bort nästa barn pga olika blodgrupper. Hur man gör efter mf vet jag faktist inte :/
  • Emelie8409

Vad är det för sprutor ni pratar om ??? Jag har fått två misfall innan den här graviditeten och jag har inte fått någpn spruta, har aldrig ens hört talas om nån spruta!!

• betula
    Emelie8409 skrev 2011-01-13 18:10:52 följande:
    Vad är det för sprutor ni pratar om ??? Jag har fått två misfall innan den här graviditeten och jag har inte fått någpn spruta, har aldrig ens hört talas om nån spruta!!
    Tror det är om man är RH- och barnet +, så behöver man en spruta. Min mamma fick det efter varje barn då hon är negativ, men vi alla är positiva. Så jag behöver ingen spruta vad jag förstått :)
  • Astrogirl
    miqaw skrev 2011-01-13 10:24:37 följande:
    Jag måste vara lite galen tror jag... VILL må illa så jag vet att "allt är som det ska"... Samtidigt så vet jag inte hur det skulle gå på jobbet då med tanke på att jag sitter i kundtjänst och kan inte bara rusa iväg från telefonen om jag pratar med en kund när illamåendet kommer...
    Jag har gjort en tråd för oss som inte känner av graviditeten, ännu i alla fall.  Häng gärna på så får vi se om symptomen eller tecknen som jag heller vill kalla det, eftersom symptom låter som om man har en sjukdom.

www.familjeliv.se/Forum-2-293/m56679332.html
Svar på tråden BF september 2011