• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    Miniapa skrev 2011-01-14 09:30:16 följande:
    Jag har BF 7/9 enligt FL men enligt niomanader.se har jag BF 8/9. Kollade där och skrev in mig och sen såg jag att det blev ett annat datum här men orkade inte ändra :) Det blir kanske ändrat efter RUL och då ändrar jag här med.
    aha... ja bebisen kommer ju ut när den är färdig ändå... har ju fått mina barn långt innan BF ändå
    Google is my friend ♥
  • Lindadjo

Idag kl 15 ska jag på inskrivning på mvc, längtar
    Jag mår illa varje morgon, och måste spy innan jag kan äta nånting. Lite jobbigt att spy galla varje morgon, men hellre det än att behöva må illa hela dagen som jag gjorde på mina båda andra graviditeter.
    Sen hoppas jag ju att min bm och jag ska kunna komma fram till vilken vecka jag är i, men jag kommer nog inte få veta det förrän det är dax för det vanliga ultraljudet. 2 veckor hit eller dit, men det hade varit roligt att veta!

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • sockerslav

Idag har jag varit hos BM. Vi snackade mest om ditten och datten, och planerade in datum då vi ska ses igen.

Det som ändrats sen sist är att de inte lyssnar på hjärtat lika ofta. Hon sa att man kommit fram till att det inte är så bra för bebisen så tidigt i graviditeten att använda sig av den maskinen.

De erbjuder inget VUL såvisa man inte har några medicinska skäl eller är extremt orolig. Vilket är bra, jag tycker inte det är skäl nog att göra VUL för nyfikenhetens skull. Skulle något vara galet blir man ju varse det ändå.

I slutet av februari ska vi ta en massa prover; blodprov, blodsocker, etc. I början av april är det ultraljud, i v. 18.

Jag är nöjd med besöket. Nu önskar jag att tiden går fort tills april då man får kika på bönan.

• betula

Idag är det hälsomöte m bm. Skal bli spännande och förbannat skönt för idag vaknade jag m rejält missärgade flytningar. :( Hoppas innerligt att det inte är något mer än just missfärgade flytningar, men kan inte riktigt låta bli att oroa mig. Idag är vi på v 6+6 och det var då jag förlorade min förra graviditet -99. :/

• SannaM
    betula skrev 2011-01-14 10:30:27 följande:
    Idag är det hälsomöte m bm. Skal bli spännande och förbannat skönt för idag vaknade jag m rejält missärgade flytningar. :( Hoppas innerligt att det inte är något mer än just missfärgade flytningar, men kan inte riktigt låta bli att oroa mig. Idag är vi på v 6+6 och det var då jag förlorade min förra graviditet -99. :/
    Men tänk vilken tur att du just idag ska få prata av dig med någon som kan sånt här Lycka till!!! Och håller tummarna för att det ska gå betydligt bättre den här gången än förra!
  • SannaM

Måste erkänna att jag är lite avis på alla som redan fått prata med BM... V 8+0 blir det samtal för mig, men då har ju liksom de mest skälvande veckorna redan gått. Åh vad jag längtar och åh vad jag hoppas att allt ska vara bra då!

• She is Me

På tisdag nästa vecka ska jag, känner mig helt plötsligt så lugn.... hoppas att det är ett bra tecken. Mår ju illa så man blir ju på mind titt som tätt.  Fast det går bättre än väntat att jobba. Funderar på när jag ska berätta på jobbet... har ju ett vik till siste augusti,,,, och jag får lov att söka HP så jag vet inte riktigt hur länge jag kan vänta. Förra gången berättade jag i v14 det gick inte att dölja då, och det var ett anna jobb, och jag var inte lika tjuuck som jag är nu    Hoppas på att kunna vänta till efter KUB resultatet iaf.

Google is my friend ♥
  • miqaw
    SannaMac skrev 2011-01-14 10:42:38 följande:
    Måste erkänna att jag är lite avis på alla som redan fått prata med BM... V 8+0 blir det samtal för mig, men då har ju liksom de mest skälvande veckorna redan gått. Åh vad jag längtar och åh vad jag hoppas att allt ska vara bra då!
    Du är inte ensam om att behöva vänta... 8+4 blir det för mig... Obestämd Men jag kan nog inte riktigt bli lugn förrän efter v 12-13 något sånt...
  • SannaM
    LitenMy skrev 2011-01-14 11:00:14 följande:
    Nu ringde jag igen...inga bekymmer hon berättade gärna! Nya hcg är 5573 så det nästan 1300 på 46 timmar har det ökat..kan ju var ok men jag kan bara vänta ändå!
    Vad bra! Men du måste ändå vänta till måndag med att veta säkert?

Jag fattar inte riktigt ändå... jag menar, de testar ju inte hcg på alla gravida kvinnor, så hur kan de helt säkert veta att alla verkligen ökar i den takt man "ska"??? Jag menar barn växer olika, gravida har olika symptom, utan att för den skull ha något "fel". Jag skulle förstå om embryot i v 7-8 var typ 2 mm stort att nåt är väldigt galet, eller om dina värden låg på 1000 nu... men det där känns så marginellt, De måste ju ha fler bevis innan de isf tar bort nåt!!

Lycka till!
Svar på tråden BF september 2011