• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB

8+0 är jag ju när jag ska på hälsosamtal Inskrivning blir nog i vecka 12-13 nåt..

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • rubin

Idag ringde jag BM och vi bokade in en tid för hälsosamtal den 21/1.

Idag har jag känt mig helt uppsvälld och ont i nedre regionen av magen,
    ursäkta min ärlighet men är det nån mer än jag som blivit väldigt gasig?

• Emelie8409
    SannaMac skrev 2011-01-14 11:08:27 följande:
    Då är du värst!

Men jag ska ju också på VUL i v 7+4 och då kommer de avgöra om jag ska skrivas ut eller inte. Alltså, de kan tydligen redan då SE om detta foster är helt okej eller inte... det verkar ju inte klokt, men tydligen är det så; om fostret mår bra mitt i v 8 så minskar risken för missfall och annat med nästan 100%, det är vad de har sagt... sen finns ju alltid en liiiten risk kvar, men den lär vara minimal. Så om 10 dagar MÅSTE allt se bra ut!!!
    Jag kommer vara i v 10 mitt första besök till bm......
  • She is Me

Välkommen i gasklubben Rubin ;)

Vad gott ni ska äta! Jag vill med ha sushi... Vi ska ha köttgryta med massor av rödvin. Det är tur den ska koka i 11/2 timme... Den är så god, det är det närmsta man kommer a vin. Förra gången var jag sjukt rödvinssugen och öl, tur att den alkoholfria ölen är så god.

• Jokkan
    nasj skrev 2011-01-14 14:53:41 följande:
    Ahh,då förstår jag..skönt att ni tar det så bra ändå.Jag hade (som jag säkert redan tjatat om 1 milj gångerGlad)
    missfall den 17 nov,men blev gravid direkt efter utan mens emellan så vem vet det kanske kommer ett plus snabbare än ni annat. NI kollade upp missfallet?Tänkte så det inte är en tvilling (har hört nått om nån som fick missfall men det visade sig vara tvillingar och den andra levde,dock rätt långsökt kanske) Lycka till i vilket fall som helst,nu vet jag ju inte hur det går för oss,men om du skulle plussa,lägg gärna ett inlägg,skulle vara kul att veta..håller tummarna för er!
    Tack, absolut! =)

Jaha,okej härligt för er. =) Jag trodde man måste ha en mens före man får första ÄL. =P Vi kör på, men som sagt, det får komma när det kommer. ;) Vi är mkt sugna iaf, haha!

Ha det gott och lycka till!

Mvh
    Jokkan
  • MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-01-14 18:53:01 följande:
    I v10+7 ska jag har första besöket hos en Mvc, det är långt kvar......
    10+5 mena jag hehe:D
  • Astrogirl
    rubin skrev 2011-01-14 18:38:32 följande:
    Idag ringde jag BM och vi bokade in en tid för hälsosamtal den 21/1.

Idag har jag känt mig helt uppsvälld och ont i nedre regionen av magen,
    ursäkta min ärlighet men är det nån mer än jag som blivit väldigt gasig?
    Jag har kännt mig ganska uppsvälld och lite gasig emellanåt. Min kompis som är i 5:e månaden hon säger att det bara kommer bli värre, så det är bara att gilla läget. Glad
  • Cornellia

Här hemma har maken bakat pizza, tror det är ett försök att muta mig så att jag inte gnäller på honom i helgen. När han kom hem idag så hade han lånat med sig Diablo2 av en kompis, så han kommer antagligen vara klistrad vid datorn. Tur att jag är så trött så att jag ändå inte orkar nått.

• betula

Vi var på första hälsosamtalet idag. Det var bra, inte så mkt ny info, men vi fick svar på vissa frågor och orosmolnen lugnades lite.

Tid för inskrivning blev 10/2, då är jag i v 11. Sen blir det ul veckan efter. Innan inskrivningen måste vi dock dit och ta blodprover på drop-in tid nån gång v 4 eller 5, så vi har några datum nu att "se fram emot" och sätta som nya mål. Är halvt livrädd för läkare, nålar och blodprover, men det skall nog gå bra trots allt. Skall bli spännande att höra vad sambon tycker om mig efter första gången han hänger m och ser mig lämna blodprov. :P LÄkare brukar vilja hålla kvar mig ett tag för att jag blir så blek...

Svar på tråden BF september 2011