• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy
    Lindadjo skrev 2011-01-14 14:23:28 följande:
    Usch, men vad såg de på det första VUL:et då? Var det bara att fostret var för litet för sin ålder? Tänker på mig själv, jag som trodde jag var i vecka 9 men gynekologen sa att jag var i vecka 7. Då är det ju dålig tillväxt på mitt foster med i såna fall?
    Första vulet 5 januari var hinnesäcken 7 mm. på 6 dagar hade den växt till 9 mm vilket var för dåligt enligt bm då.
  • LivräddMedStil
    LitenMy skrev 2011-01-14 14:13:53 följande:
    Jag har haft ett X så jag måste! Detta blir mitt 3 vul för tillväxten är dålig och hcg aningen dålig stegring!
    Det är inte för att jag är orolig.... just nu önskar jag att jag ALDRIG bokat det första vulet!
    Dum fråga kanske, men vad är X?
  • nasj
    Jokkan skrev 2011-01-14 14:19:41 följande:
    Hej och tack! =)

Ja, mkt tråkigt men som sagt, jag förstod inte ens det var möjligt för mig att bli gravid då det hände, haha! Ett riktigt under. Har mkt lätt att bli gravid, verkar bara behövas minimalt, haha! Så det känns mkt bra. ..och nu ska vi nog köra på efter mf iaf, även om vi tänkte vänta. Skulle sätta in spiral och äta p-piller (endo.patient =P) veckan efter jag blev gravid nu, men nu skippar vi nog det och gör barn iställt, mkt roligare!

Jag fick känslan av att det var över nu i veckan, så jag ringde gyn direkt. Första blödningen förra veckan var det lugnt men det var den som började nu i veckan som var själva mf. Alltså var väl ngt inte riktigt som det skulle. Jag fick ont och blödde, men det var som att kroppen reagerade på ett annat sätt, vet inte hur jag ska förklara. Brukar försöka lyssna på kroppens signaler och mkt riktigt.....

=) Plusset får komma när det vill och kroppen är redo, men är inte så orolig... ;) annars har vi fullt upp med att roa lillgumman här hemma tills dess!

Mvh och lycka till
    Jokkan
    Ahh,då förstår jag..skönt att ni tar det så bra ändå.Jag hade (som jag säkert redan tjatat om 1 milj gångerGlad)
    missfall den 17 nov,men blev gravid direkt efter utan mens emellan så vem vet det kanske kommer ett plus snabbare än ni annat. NI kollade upp missfallet?Tänkte så det inte är en tvilling (har hört nått om nån som fick missfall men det visade sig vara tvillingar och den andra levde,dock rätt långsökt kanske) Lycka till i vilket fall som helst,nu vet jag ju inte hur det går för oss,men om du skulle plussa,lägg gärna ett inlägg,skulle vara kul att veta..håller tummarna för er!
  • Martinja

Hmm..hur kommer det sig att alla går till första besöket hos BM så tidigt? En annan ska inte dit förän ca 10+4

• Cornellia
    Martinja skrev 2011-01-14 15:55:25 följande:
    Hmm..hur kommer det sig att alla går till första besöket hos BM så tidigt? En annan ska inte dit förän ca 10+4
    Skulle gissa på att det beror på var man bor, och hur tidigt man ringer.

Jag ska dit 9+4, men då har jag redan varit på ett kort första samtal med bm när jag var i 5+5.
  • Martinja
    Cornellia skrev 2011-01-14 15:58:59 följande:
    Skulle gissa på att det beror på var man bor, och hur tidigt man ringer.

Jag ska dit 9+4, men då har jag redan varit på ett kort första samtal med bm när jag var i 5+5.
    Kanske ju längre ner i vårt land vi kommer desto senare första besök hos BM...å andra sidan kan det ju vara bra. Man kanske inte bygger upp förhoppningarna för mkt.
  • SannaM
    She is Me skrev 2011-01-14 14:16:47 följande:
    Jag har läst att missfallsrisken minskar om man ser att hjärtat slår i v7+ samtidigt läser jag att missfallsrisken är störst vecka 9-12  fast det hadlar kanske om två olika saker, v7 har fostret  klarat ett stort steg att få igång hjärtat vid v 10 så startar moderkakan för att ta över blodtillförsel från gulkroppen och det är ju ingen helt enkel process...
    jag tycker att det där med att se hjärtat i v7+ bara skulle invagga en i falsk trygghet, och göra mig mer bestört om det hände något.
    Såhär tror jag det är: det allra mesta och viktigaste händer ju de första veckorna, och just i mitten av vecka 8 nånstans så måste liksom vissa saker ha utvecklats för att det ska kunna bli ett välskapt litet barn. Det gäller väl bl.a. storlek. Och om allt då ser bra ut så tror jag inte längre att missfallsrisken är som störst i v 9-12 för jag har fattat det som att de missfall som sker i v 9-12 egentligen handlar om foster som redan i tidigare veckor inte utvecklats som de ska - alltså, hade man tittat på dessa foster med VUL i v 8 hade man förmodligen kunnat se att de inte skulle klara sig. Det kan också vara så att flera MF i 9-12 egentligen är MA:n, dvs. att fostret dött långt tidigare men stöts ut först då.

Friska foster stöts inte ut ur livmodern om man inte själv utsätter det för droger, rökning eller massor av alkohol, så jag tror stenhårt på att om allt ser bra ut i v 8, ja, då kan jag vara (hyfsat) lugn! Det är ingen falsk trygghet, utan en vetenskapligt baserad sådan. Den allra största missfallsrisken försvinner efter v 6 om allt gått rätt till, dvs. 80% av alla missfall sker innan v 6-7!
Svar på tråden BF september 2011