• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni
    katzon skrev 2011-01-14 13:37:23 följande:
    Nä, jag tror att jag är värst
    Jag ska till BM 9+2.. det är lääänge kvar

Men jag ska till Sophiahemmet på måndag på VUL, det tycker jag är bra!
    För då är det som du säger att missfallsrisken går ner otroligt mycket, hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut
    Jag ska också göra ett VUL på måndag =) Jag längtar ihjäl mig... Första gången jag VILL att helgen ska försvinna fort så det kan bli måndag.. haha...

Annars går jag omkring och mår lite tjuvtjock hela dagarna men svagt illamående. Inte så jag spyr men ändå illamående.... Dricker lokavatten... det är gott när man mår illa =))
    Men som vissa andra också känner så mår jag galet illa när jag går o lägger mig på kvällarna...
    Svårt att somna då men jag är glad för mina symtom =) haha
  • sockerslav
    LitenMy skrev 2011-01-14 14:02:32 följande:
    Oj många som ska göra vul på måndag...3 stycken
    Har inte riktigt koll, men varför ska ni göra VUL? Finns det några speciella anledningar?

Min Bm sa att de bara gör VUL om man är EXTREMT orolig. (Om det inte ligger andra medicinska orsaker bakom såklart)

Förra graviditeten gjorde jag ett VUL på gynakuten  i v. 6 pga kraftiga smärtor, och ett i v. 13 på läkarundersökningen med anledning att min mamma fått en propp så jag låg i riskzonen för det.

Denna graviditeten får jag snällt vänta till v. 18 då det är RUL. Så länge allt känns ok och magen växer så ser jag ingen anledning för ett VUL, jag är bara sjukligt nyfiken.
  • Lindadjo
    SannaMac skrev 2011-01-14 11:52:13 följande:

Förresten, drömde i natt att jag började blöda jättemycket, usch det var inte kul... Och sånt jag ju också göra en lite nojig - "vad betyder nu DETTA???" Har inte drömt om bebis en enda gång. Men det har sambon däremot, så får lita på hennes drömmar istället

Sånt drömde jag hela tiden när jag väntade första barnet. Kanske man drömmer om sånt man är rädd för? Men jag lovar dig, det betyder inget, jag har en högst välskapt och underbar snart 7-åring som sitter här bredvid mig nu, trots hemska och blodiga drömmar
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • LitenMy
    sockerslav skrev 2011-01-14 14:08:22 följande:
    Har inte riktigt koll, men varför ska ni göra VUL? Finns det några speciella anledningar?

Min Bm sa att de bara gör VUL om man är EXTREMT orolig. (Om det inte ligger andra medicinska orsaker bakom såklart)

Förra graviditeten gjorde jag ett VUL på gynakuten  i v. 6 pga kraftiga smärtor, och ett i v. 13 på läkarundersökningen med anledning att min mamma fått en propp så jag låg i riskzonen för det.

Denna graviditeten får jag snällt vänta till v. 18 då det är RUL. Så länge allt känns ok och magen växer så ser jag ingen anledning för ett VUL, jag är bara sjukligt nyfiken.
    Jag har haft ett X så jag måste! Detta blir mitt 3 vul för tillväxten är dålig och hcg aningen dålig stegring!
    Det är inte för att jag är orolig.... just nu önskar jag att jag ALDRIG bokat det första vulet!
  • systertillknorr
    sockerslav skrev 2011-01-14 14:08:22 följande:

Jag kommer göra vul privat, det är första graviditeten för mig. Vill se så att allt är bra, det blir nog mer verkligt för mig då + att jag kan slappna av mer sen när jag sett ett litet hjärta ticka =)
  • She is Me

Jag har läst att missfallsrisken minskar om man ser att hjärtat slår i v7+ samtidigt läser jag att missfallsrisken är störst vecka 9-12  fast det hadlar kanske om två olika saker, v7 har fostret  klarat ett stort steg att få igång hjärtat vid v 10 så startar moderkakan för att ta över blodtillförsel från gulkroppen och det är ju ingen helt enkel process...
    jag tycker att det där med att se hjärtat i v7+ bara skulle invagga en i falsk trygghet, och göra mig mer bestört om det hände något.

Google is my friend ♥
  • Jokkan
    nasj skrev 2011-01-13 20:04:55 följande:
    Nej,gu vad tråkigt,jag beklagar,men kul iallfall att din kille vill fortsätta. Hur kände du att det var över?Jag har inte läst alla inlägg,men visst blödde du ett tag och sen visade det sig att du fortfarande var gravid eller missuppfattade jag? Har du haft ont eller blött mer efter det?
    Hoppas ni snart plussar igen,kram
    Hej och tack! =)

Ja, mkt tråkigt men som sagt, jag förstod inte ens det var möjligt för mig att bli gravid då det hände, haha! Ett riktigt under. Har mkt lätt att bli gravid, verkar bara behövas minimalt, haha! Så det känns mkt bra. ..och nu ska vi nog köra på efter mf iaf, även om vi tänkte vänta. Skulle sätta in spiral och äta p-piller (endo.patient =P) veckan efter jag blev gravid nu, men nu skippar vi nog det och gör barn iställt, mkt roligare!

Jag fick känslan av att det var över nu i veckan, så jag ringde gyn direkt. Första blödningen förra veckan var det lugnt men det var den som började nu i veckan som var själva mf. Alltså var väl ngt inte riktigt som det skulle. Jag fick ont och blödde, men det var som att kroppen reagerade på ett annat sätt, vet inte hur jag ska förklara. Brukar försöka lyssna på kroppens signaler och mkt riktigt.....

=) Plusset får komma när det vill och kroppen är redo, men är inte så orolig... ;) annars har vi fullt upp med att roa lillgumman här hemma tills dess!

Mvh och lycka till
    Jokkan
  • Lindadjo
    LitenMy skrev 2011-01-14 14:13:53 följande:
    Jag har haft ett X så jag måste! Detta blir mitt 3 vul för tillväxten är dålig och hcg aningen dålig stegring!
    Det är inte för att jag är orolig.... just nu önskar jag att jag ALDRIG bokat det första vulet!
    Usch, men vad såg de på det första VUL:et då? Var det bara att fostret var för litet för sin ålder? Tänker på mig själv, jag som trodde jag var i vecka 9 men gynekologen sa att jag var i vecka 7. Då är det ju dålig tillväxt på mitt foster med i såna fall?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
Svar på tråden BF september 2011