• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Astrogirl
    Lindadjo skrev 2011-01-14 20:39:41 följande:
    Idag var jag på inskrivning, bm trodde precis som jag att jag nog är längre gången än vecka 7, med tanke på att jag vetat om graviditeten i över 4 veckor. Men jag ska boka in mig på ett KUB-test, och då får jag ju kanske veta lite mer om vart jag ligger egentligen. Är det någon av er som överväger KUB-testet?
    Vi har sagt till bm att vi vill göra KUB-test. Vi har dock inte bestämt oss helt för att verkligen göra det. Innan vi bestämmer oss så måste vi i så fall bestämma vad vi gör om det skulle visa ett negativt resultat. 
  • katzon
    Cornellia skrev 2011-01-14 22:18:35 följande:
    Ja, fast jag gissar att det inte kommer se ett dugg "gravidigt" ut på mig, utan mer som om jag haft en ordentlig chipsorgie.

Jaja, det spelar absolut ingen roll för mig, jag är fortfarande ordentligt glad och förvånad över att jag överhuvudtaget har ägglossning och är gravid. BM sa att det var lite ovanligt vid mitt BMI.
    Jasså?! Du kommer nog få dig en gravidkula du med!!!! )
  • Melinda och Melvin
    Cornellia skrev 2011-01-14 22:18:35 följande:
    Ja, fast jag gissar att det inte kommer se ett dugg "gravidigt" ut på mig, utan mer som om jag haft en ordentlig chipsorgie.

Jaja, det spelar absolut ingen roll för mig, jag är fortfarande ordentligt glad och förvånad över att jag överhuvudtaget har ägglossning och är gravid. BM sa att det var lite ovanligt vid mitt BMI.
    hahaha fast man märker när den lilla hårda kulan kommer.. är ju så olika till person till person men spännande att följa allas magar sen Tungan ute
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Astrogirl
    NornaB skrev 2011-01-14 22:06:24 följande:
    Ja, det kommer nog att dröja innan min mage förvandlas till en gravidmage Jag har lite fett som kamouflage Tungan ute  HaHa 
    Jag med. Känner mig mer lönnfet än gravid just nu. Glad
  • NornaB
    Astrogirl skrev 2011-01-14 22:23:14 följande:
    Jag med. Känner mig mer lönnfet än gravid just nu. Glad
    HaHa, ja precis!!
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79
    Hehe, ja det gör jag med...eller snarare, jag ÄR lönnfet. Däremot puttas fettet väldigt långt fram på nedre delan ev magen...fniss
  • Astrogirl
    Flisan79 skrev 2011-01-14 22:38:02 följande:
    Hehe, ja det gör jag med...eller snarare, jag ÄR lönnfet. Däremot puttas fettet väldigt långt fram på nedre delan ev magen...fniss
    Helt sant i mitt fall också. Definitivt lönnfet med något extra putande i nedre delen av magen. Skrattande
  • skomakarfrun

Idag spydde jag för första gången, hoppade över frukosten och tog en långpromenad med hundarna, sen gick jag ner på stan för att fika med en kompis. Halvvägs ner vara jag bara tvungen att stanna och spy, hoppas ingen såg... Får börja vara mer noggrann med att äta regelbundet.

Jag har inskrivning på måndag, då kommer jag vara i vecka 7 (enl ÄL) eller v 8 ( enl sista mens) min bm sa att de ville att man skulle komma så fort som möjligt. Det är inskrivning, ingen har sagt ngt om hälsosamtal, kanske görs det samtidigt här...

Mina andra symptom, ömma bröst, håret blir snabbt fett, gasig... Ja de var nog allt ibland känner jag av tjejmagen.

Det kommer nog dröja innan min magbild kommer, min mamma fick knappt någon magen alls vid någon av sina grav, så är det genetiskt, vilket jag hoppas, så går jag inte upp så mycket. Liten mage vill jag såklart ha, men det räcker med en liten...

Jag ska inte görs ngt vul, känner starkt att ärtan vill stanna. Hoppas magkänslan stämmer.

• Melinda och Melvin
    skomakarfrun skrev 2011-01-14 23:36:01 följande:
    Idag spydde jag för första gången, hoppade över frukosten och tog en långpromenad med hundarna, sen gick jag ner på stan för att fika med en kompis. Halvvägs ner vara jag bara tvungen att stanna och spy, hoppas ingen såg... Får börja vara mer noggrann med att äta regelbundet.

Jag har inskrivning på måndag, då kommer jag vara i vecka 7 (enl ÄL) eller v 8 ( enl sista mens) min bm sa att de ville att man skulle komma så fort som möjligt. Det är inskrivning, ingen har sagt ngt om hälsosamtal, kanske görs det samtidigt här...

Mina andra symptom, ömma bröst, håret blir snabbt fett, gasig... Ja de var nog allt ibland känner jag av tjejmagen.

Det kommer nog dröja innan min magbild kommer, min mamma fick knappt någon magen alls vid någon av sina grav, så är det genetiskt, vilket jag hoppas, så går jag inte upp så mycket. Liten mage vill jag såklart ha, men det räcker med en liten...

Jag ska inte görs ngt vul, känner starkt att ärtan vill stanna. Hoppas magkänslan stämmer.
    Mitt hår blir oxå snabbt fett-igt.. har dock inte spytt än men mår illa mellanåt.. brösten spänner och sticker till.. molvärk, det lixom ilar.. svårt förklara men är inte som mensvärk iaf.. är oxå gasig.. ibland yr.. har vi räknat rätt så går jag in i vecka 5 på söndag.. ska till BM på ons för kontroll och inskrivning.. har ett utomkveds bakom..

nu får vi hoppas de små liven stannar Baby
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • mangelica

Förhoppningsvis väntar jag och min sambo en till liten i september :)..
    Lite knas med ett plus och trasiga test. men ska ha min mens på söndag så ska testa på måndag om mensen inte kommit :)

jag och min sambo har en dotter tillsammans som är 8 månader :).. nu hoppas vi så innerligt att hon blir storasyster i september :).. Jag är 18 år ocg min sambo är 19 :) 

Svar på tråden BF september 2011