• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy

Just nu ångrar jag enormt mitt vul förra veckan...men lillan jag har nu väntae jag superlänge och kom sen in när jag var 9+4. Skulle jag någonsin bli gravid igen ska jag hoppa över vul helt för det tär på en psyke att inte veta....tidiga vul är som att gå igenom en begravning varje gång de inte hittar det de vill hitta! Så jag höjer ett varningens finger för alla er som vill på tidiga vul! Det är INTE värt det!

• RonjaLi

Jag ska på inskrivning 25/1 och är då i v. 8+6.
    Vi ska definitivt göra KUB-test.

Har inget illamående, blir dock äcklad av mat ganska ofta och kan bara äta det jag är sugen på (eller minst äcklad av) just då.
    Brösten ömmar och har blivit mycket större och bröstvårtorna ska vi inte tala om!
    Kissar 1-2 gånger på nätterna.

Satt igår och visade sonen bilder på internet på hur barnet växer i magen och sen kommer ut

• rubin

På tal om magar så har jag under hösten gått upp 7kg :( pga av god mat och inaktivitet.
    Jag gifte mig i somras så redan vid jul började  rykte om att jag var med barn spridas på jobbet, vilket jag inte var då. Så jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag blir tvungen att berätta.

• NornaB

God morgon!!

Sovit lite sisådär inatt... Har ont i brösten som har blivit så stora och spända att jag inte kan sova på mage längre! Och då va dom rätt stora redan innan... Sen mår jag lite svagt ila innan jag ätit på morgonen... Annars är det toppen! Idag är hela familjen hemma! Så mysigt!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Heffa

Hej alla..

Jag är så fruktansvärt trött och ändå vaknar jag som en klockan vid 5 tiden varje morgon och kan inte somna om... Segt.

Nu är vi nyinflyttade i vårat hus, så vi har fullt upp, men jag ska försöka hinna med att dyka in här emellanåt.

Over and out
  • miqaw
    Heffa skrev 2011-01-15 10:22:50 följande:
    Hej alla..

Jag är så fruktansvärt trött och ändå vaknar jag som en klockan vid 5 tiden varje morgon och kan inte somna om... Segt.

Nu är vi nyinflyttade i vårat hus, så vi har fullt upp, men jag ska försöka hinna med att dyka in här emellanåt.
    Då har vi samma problem!!!! Tack o lov fick jag sova till 7 men när man är trött vill man bara somna om och jag blir irriterad när det inte går...
  • Heffa
    miqaw skrev 2011-01-15 10:25:03 följande:
    Då har vi samma problem!!!! Tack o lov fick jag sova till 7 men när man är trött vill man bara somna om och jag blir irriterad när det inte går...
    Ja, nu är jag så trött så ögonen går i kors, la mig för att vila för en stund sen, men lyckas inget vidare...

Lika bra att vänja sig kanske. :-P
    Over and out
  • betula

Jag vaknade oxå typ vid 3-5 nångång varje morgon för nån vecka sen. Det hjälpte ofta att gå upp och äta lite, kanske vara uppe en timme ochs en krypa ner i sängen igen. Då somnade jag oftast om igen.

Numer är jag oftast bara upp och kissa 1-2 ggr per natt.

• SannaM

God förmiddag!

Här har det pratats magar ser jag Jag har definitivt fått en putande gravidliknande mage, framför allt på eftermiddagen/kvällen när min matsmältning lägger av och tarmarna svullnar upp och hela magen skriker AAAAJJ!!! Jag har verkligen SJUK magknip varje eftermiddag/kväll... någon mer som känner igen det?? Igår tog jag samarin och drack en lassi på den indiska restaurangen vi var på, det lindrade något efter ett tag...

Jag som inte fött några barn innan och varit en flitig motionär kan ju än så länge stoltsera med en platt mage i vanliga fall men tja, den tiden är väl snart förbi

Förresten, nu börjar UVI:n släppa, vilket leder till att jag kissar som FAN igen. Var uppe tre ggr i natt, puhh...

• Nonkan82
    SannaMac skrev 2011-01-15 11:36:14 följande:
    God förmiddag!

Här har det pratats magar ser jag Jag har definitivt fått en putande gravidliknande mage, framför allt på eftermiddagen/kvällen när min matsmältning lägger av och tarmarna svullnar upp och hela magen skriker AAAAJJ!!! Jag har verkligen SJUK magknip varje eftermiddag/kväll... någon mer som känner igen det?? Igår tog jag samarin och drack en lassi på den indiska restaurangen vi var på, det lindrade något efter ett tag...

Jag som inte fött några barn innan och varit en flitig motionär kan ju än så länge stoltsera med en platt mage i vanliga fall men tja, den tiden är väl snart förbi

Förresten, nu börjar UVI:n släppa, vilket leder till att jag kissar som FAN igen. Var uppe tre ggr i natt, puhh...
    Vi har börjat lägga upp bilder på våra magar redan nu tidigt innan de ploppar ut, så det kan du ju också göra om du vill. Länken står här ovan nånstans!
Svar på tråden BF september 2011