• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • rubin

Hörde idag på jobbet att det kanske inte är så bra med massage i början av sin graviditet, vilket jag inte hade en aning om och tänkte upplysa er andra.

Vi Föräldrar:
    Under de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 

Maria SennströmUnder de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 
    Maria Sennström
  • Nelia82

Jag försöker att hålla mig cool inför det här med risk för missfall. Har än så länge inte råkat ut för ett och har en underbar 3-åring här hemma. Har många vänner som aldrig fått missfall och har flera barn, så det är ju fullt möjligt att slippa. Jag lever på som vanligt (självklart med åtanke om vad jag stoppar i mig). Har inte dragit ner något på träning eller slutat med mina besök till naprapaten. Var där igår, tänkte tanken en gång "Undrar om TENS-maskinen kan störa?" osv.. men slog bort det med idén om att om bönan vill stanna så får det vara en stark en, som klarar livet riktigt bra utanför magen. Dessutom var det i nacke och axlar han höll på, inte längre ner på ryggen.

• hanna elise

usch vad man lider med er som blöder och oroar er för missfall. Ber att era gryn får stanna kvar.
    *kram* 

• hanna elise

Är förresten grymt trött nu. Somnar direkt efter middagen och sover i ett sträck tills morgonen.
    Blev nästan "glad" när dotterna fick feber inatt så jag får VAB:a resten av veckan. NU ska vi bara ligga i soffan och hyra film och soooova!!! 

• katzon
    hanna elise skrev 2011-01-19 09:46:01 följande:
    Är förresten grymt trött nu. Somnar direkt efter middagen och sover i ett sträck tills morgonen.
    Blev nästan "glad" när dotterna fick feber inatt så jag får VAB:a resten av veckan. NU ska vi bara ligga i soffan och hyra film och soooova!!! 
    Samma här, har vabbat två dagar. Jag var rätt snabb att ta vab dagarna
    -Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • Renni

Håller alla mina fingrar & tår för er som blöder, hoppas att det inte är mf....

Själv är jag som en zombie... Äter Lerigian Comp morgon & kväll men inte ens det hjälper fullt ut emot illamåendet och dessutom blir jag JÄTTE trött....Gahhh... jag hoppas att det försvinner till vecka 12 bara...

Hur ska man orka jobba?

• A 80

Hej
    Fick ett + i måndags efter 2 neg test. Solig
    Så i September kommer den lilla....
    Inget illamående eller egentligen några symtom mer än lite trött...
    4+1 idag....

Lycka till, till er som har det jobbigt, hoppas det går bra för er.

//A

• betula
    rubin skrev 2011-01-19 08:25:23 följande:
    Hörde idag på jobbet att det kanske inte är så bra med massage i början av sin graviditet, vilket jag inte hade en aning om och tänkte upplysa er andra.

Vi Föräldrar:
    Under de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 
    Maria SennströmUnder de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 
    Maria Sennström
    Vad jag förstått handlar det just om att man inte vill riskera att missfallet förknippas m massagen, men att massagen i sig inte tros/anses kunna orsaka missfall.
  • Cornellia
    Renni skrev 2011-01-19 10:12:13 följande:
    Håller alla mina fingrar & tår för er som blöder, hoppas att det inte är mf....

Själv är jag som en zombie... Äter Lerigian Comp morgon & kväll men inte ens det hjälper fullt ut emot illamåendet och dessutom blir jag JÄTTE trött....Gahhh... jag hoppas att det försvinner till vecka 12 bara...

Hur ska man orka jobba?
    Jag fattar inte heller hur 17 man ska orka. Är så trött hela tiden, och varje dag måste jag åka hem på lunchen för att sova en timme. Dessutom sover jag middag när jag kommer hem efter skolan oxå.

Jag hoppas det går över snart, för det börjar verkligen bli ohållbart.
Svar på tråden BF september 2011