• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hanna elise
    N e m i skrev 2011-01-23 10:55:45 följande:
    Vad roligt för er! Det är verkligen super att ha någon att dela graviditeten och mammaledigheten med! När jag blev gravid med sonen hade min bästa vän blivit gravid 2 veckor innan mig. Många trodde vi hade planerat det så, men det var en slump, men en rolig sådan!
    Otroligt att du kunde hålla tyst! 
    ja, jag är förvånad själv att jag kunde hålla tyst :)
  • Grodlår

Inatt fick maken magajukan, sånu ligger jag i soffan och mår illa. Vet inte om det är magajukan eller bäbis. Det är bara att vänta och se. Jag hoppas att jag inte blir dålig då jag ska göra vul på tisdag.

• syltvessla
    rubin skrev 2011-01-23 10:46:24 följande:
    Igår hade jag så mkt molvärk att jag var tvungen att ta Alvedon. Jag har inte så ont i själva brösten men bröstvårtorna gör ont när man tar på dem och de har börjat växa och hoppas verkligen att de växt klart snart för annars kommer de se groteska ut.
    Jag har verkligen problem med att sova, drömmer jättemycket och känner mig orolig i kroppen, nån mer som ar det så?
    Jag är med väldigt orolig på nätterna... kliar i kroppen och allmänt orolig!
    Hittar ingen skön sovställning.. jag kan inte ligga på mage heller pga ömma bröst!
    kvällarna är värst! då känner jag mig verkligen gravid!!
  • Jennie f

Jag orkar snart inte mer.. mår så sanslöst illa! Inget hjälper.. var hemma förra veckan för influensa, så jag misstänker att kroppen inte tål lika mycket.. men jag lyckas inte behålla något! Förstår inte hur jag ska orka jobba imorgon!

Dessutom är jag lite nervös för att behöva berätta för chefen att jag är gravid.. jag gjorde det förra gången (fick dock ett missfall) och hon var allt annat än glad.. jag vet att hon är stressad och har mycket att tänka på, men jag kan ju inte skjuta upp mitt liv bara för att det ska passa verksamheten.

.

• Vill bli fyra
    Jennie f skrev 2011-01-23 13:16:36 följande:
    Jag orkar snart inte mer.. mår så sanslöst illa! Inget hjälper.. var hemma förra veckan för influensa, så jag misstänker att kroppen inte tål lika mycket.. men jag lyckas inte behålla något! Förstår inte hur jag ska orka jobba imorgon!

Dessutom är jag lite nervös för att behöva berätta för chefen att jag är gravid.. jag gjorde det förra gången (fick dock ett missfall) och hon var allt annat än glad.. jag vet att hon är stressad och har mycket att tänka på, men jag kan ju inte skjuta upp mitt liv bara för att det ska passa verksamheten.

.
    Får du i dig någonting alls? Under min tidigare graviditet kunde jag inte äta nåt alls. Läkaren sjukskrev mig och så fick jag ligga hemma på soffan och pilla i mig vad jag kunde tänkas äta. Han sa "kan du äta mat är det bra men kan du bara äta glass så ät glass". Nu kunde jag inte äta glass heller men det var skönt att veta att det inte är ovanligt att man mår så ruskigt illa och att det viktiga är att få i sig någonting överhuvudtaget.
  • Jennie f
    Vill bli fyra skrev 2011-01-23 13:42:44 följande:
    Får du i dig någonting alls? Under min tidigare graviditet kunde jag inte äta nåt alls. Läkaren sjukskrev mig och så fick jag ligga hemma på soffan och pilla i mig vad jag kunde tänkas äta. Han sa "kan du äta mat är det bra men kan du bara äta glass så ät glass". Nu kunde jag inte äta glass heller men det var skönt att veta att det inte är ovanligt att man mår så ruskigt illa och att det viktiga är att få i sig någonting överhuvudtaget.
    Nja jag försöker.. idag har det väl blivit två tuggor banan och fem skedar youghurt.. men det bara växer i munnen. Men glass ska jag försöka med, det är ju svalt och gott. Det blir ju som en ond cirkel, man äter inte för att man mår illa.. man mår illa för att man inte äter..

Men hur går man tillväga om det känns omöjligt att gå till jobbet? Jag har ju redan varit hemma max antal dagar utan sjukintyg.. beställer man bara tid hos läkaren.. eller? (ojoj, vad borta jag är när det gäller sånt här..)
  • MuM2girls

I dag gick man in i v9:) 8+0 idag!! Känns skönt det är bara 4 veckor kvar till v12+0:)

• Jennypenny83
    Jennie f skrev 2011-01-23 13:16:36 följande:

.
    Kom ihåg att dricka mycket bara, man blir fort dehydrerad. Det är varken bra för dig eller bebis.

Jag är också sjukskriven just nu pga. illamående, soffan är min bästa vän. Jättejobbigt när man har en 13-månaders som ska underhållas, men tack och lov har jag en underbar sambo. Jag ringer och berättar för min chef imorgon, så hon får ersättning för mina dagar hemma. Men jag hade verkligen velat vänta precis som du. Jag kom tillbaka från mammaledighet i september, så det blir ju inte länge de har glädje av mig...
  • sugarrush

Hej!
    Vilken trevlig tråd det här verkar vara! Får man vara med?
    Jag plussade för ca 10 dagar sedan, och går in i vecka 6 (5+0) idag.
    BF 24/9.

Jag mår hyfsat bra hittills, har lite illamående, ömma boobs och molvärk.
    På något sätt blir jag glad över minsta krämpa, eftersom varje bekräftelse på att jag är gravid känns som ett gott tecken. Jag hade tre missfall förra året, men läkarna har inte hittat några fel så förhoppningsvis går allt vägen nu.

Kram till er alla!

• Jennypenny83
    sugarrush skrev 2011-01-23 17:28:12 följande:
    Hej!
    Vilken trevlig tråd det här verkar vara! Får man vara med?
    Jag plussade för ca 10 dagar sedan, och går in i vecka 6 (5+0) idag.
    BF 24/9.

Jag mår hyfsat bra hittills, har lite illamående, ömma boobs och molvärk.
    På något sätt blir jag glad över minsta krämpa, eftersom varje bekräftelse på att jag är gravid känns som ett gott tecken. Jag hade tre missfall förra året, men läkarna har inte hittat några fel så förhoppningsvis går allt vägen nu.

Kram till er alla!
    Välkommen och GRATTIS! Håller tummarna för dig, måste verkligen vara nervöst. Men du verkar ha en bra inställining :) I vilka veckor fick du MF?
Svar på tråden BF september 2011