• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    sugarrush skrev 2011-01-23 19:35:15 följande:
    Lycka till! Det går säkert jättebra!
    Tack!!! Jag både längtar och är livrädd... v 7+4 imorn och det vore så jäkla förjävligt om allt bara skulle vara över. Puh. Försöker tänka hoppfullt
  • Längtan81

Hon masserad kanske ngn minut i nedre delen av  ryggen men sen masserade hon enbart nacke, axlar och skuldror....hoppas då att det inte ska vara ngn fara...

• Lindadjo
    Längtan81 skrev 2011-01-23 19:36:51 följande:
    Hej!

Är ju också nyplussad och fick ångest idag. Går i in i vecka 6 imorgon och hade en inbokad massagetid sedan tidigare idag. Det blev lite stressigt och jag fyllde i hälsodeklarationen. Hon frågade mest om jag var sjuk eller åt några mediciner vilket jag inte gjorde. Jag kryssade i gravidrutan men hon frågade aldrig om det och det kändes på ngt sätt lite fånigt att säga att jag var gravid när det var så tidigt. Hon hann inte titta på den utan vi körde igång. När jag kom hem satte jag mig vid datorn och googlade om massage och gravida och såg då att majoriteten inte masserar gravida innan v. 12!!!! Nu känner jag mig jätteorolig...=(
    Det är ingen fara, anledningen till att de inte masserar gravida innan vecka 12 är för att missfallsrisken är högre innan vecka 12. Man får alltså inte missfall av att bli masserad, men de vill inte att man ska förknippa ett mf med just massagen, därför vill de inte massera då.
    Var inte orolig du.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Och så var jag som vanligt sen med att svara jaja....

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Cornellia

Då är man i vecka 9!+3 (eller 10+3 enligt barnmorskan).

Jag har varit så jäkla trött dom senaste veckorna, men det verkar som om det håller på att släppa, i helgen har jag orkat vara vaken hela dagarna utan att sova middag.

I veckan ska jag till BM för provtagning och grejer, ska bli superspännande. Dessutom har jag nu fått kallelse till dietist som jag ska träffa nästa vecka.

• Vill bli fyra
    Jennie f skrev 2011-01-23 14:03:27 följande:
    Nja jag försöker.. idag har det väl blivit två tuggor banan och fem skedar youghurt.. men det bara växer i munnen. Men glass ska jag försöka med, det är ju svalt och gott. Det blir ju som en ond cirkel, man äter inte för att man mår illa.. man mår illa för att man inte äter..

Men hur går man tillväga om det känns omöjligt att gå till jobbet? Jag har ju redan varit hemma max antal dagar utan sjukintyg.. beställer man bara tid hos läkaren.. eller? (ojoj, vad borta jag är när det gäller sånt här..)
    Du kanske har hunnit få svar redan men jag skriver ändå... Jag ringde till min MVC och frågade vad jag skulle göra. Sa att jag ville testa tabletter mot illamående. Fick träffa en läkare och jag berättade att jag omöjligt kunde ta mig till jobbet och då sjukskrev han mig. Du måste ju kunna äta för att kunna jobba...
  • WildRose03

Fick precis veta att sambon har andra bredvid - som han inte gjort något med .... "bara" stöter på och låter dom tro något .... Han låtsas vara singel och ensam .... ????????

Han som ville ha barn mer än något annat i världen ..... Kanske verkar oskyldigt men jag är så jävla ledsen besviken arg och sårad ....

Så jävla dumt !! Vad betyder det att skaffa barn tillsammans liksom ....

• LillaLilja

WildRose03: Hur f*n kan han göra så? Oavsett om de bara är flirtande så går han ändå ut och låtsas som om du inte finns! Fy fan vad taskigt! Jag tycker att du har all rätt att bli upprörd och tycker att du ska ta ett allvarligt snack med honom!

Hade min sambo gjort så hade jag nog blivit minst sagt hysterisk( framför allt nu med alla hormoner)

Svar på tråden BF september 2011