• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hanna elise

går in i vecka 8 idag. Känns så skönt att man närmar sej de 12....:) (visst 5 veckor kvar, men ändå, varje vecka känns helt magisk.)

Men jag har haft en obehaglig känsla av att når inte står rätt till. Jag har så ont på vänster sida av "tjejmagen". Varje gång jag hostar till, nyser, eller rör mej lite för fort så hugger det och krampar. Det gör verkligen jätteont och ibland så tar det säkert 10 sekunder innan det släpper.
    Vet någon vad det beror på?

Minns inte att jag kände något sånt under förra graviditeten. Iofs så var det så länge sen så det kanske jag har glömt.

• Skrutt74
    hanna elise skrev 2011-01-24 10:11:44 följande:
    går in i vecka 8 idag. Känns så skönt att man närmar sej de 12....:) (visst 5 veckor kvar, men ändå, varje vecka känns helt magisk.)

Men jag har haft en obehaglig känsla av att når inte står rätt till. Jag har så ont på vänster sida av "tjejmagen". Varje gång jag hostar till, nyser, eller rör mej lite för fort så hugger det och krampar. Det gör verkligen jätteont och ibland så tar det säkert 10 sekunder innan det släpper.
    Vet någon vad det beror på?

Minns inte att jag kände något sånt under förra graviditeten. Iofs så var det så länge sen så det kanske jag har glömt.
    Skulle tro att det är ligamentsmärtor. Jag har haft sådana i alla mina graviditeter. När livmodern växer så hnner inte ligamenten med alla gånger, därav smärtor ibland. Jag kan få det bara jag svänger mig i sängen på ett lite oförsiktigt vis.
  • Hannabus

vad menar ni när ni skriver "tjejmagen" aldrig fattat det!

• betula
    LitenMy skrev 2011-01-24 05:07:25 följande:
    Mitt sista inlägg! Jag fick missfall i fredags! Fan det värsta jag någonsin varit med om! Gjorde ont som saten men mest i själen! Jag kan inte komma iväg på kontroll idag för båda mina barn har magsjukan så denna helgen har varit ett helvete här! Önskar er andra all lycka! Jag hoppas jag med snart träffar prinsen så jag kan få en ny liten bebis i min mage! Kram till er alla
    Beklagar! Ta hand om dig nu! KRAM
  • sugarrush
    Hannabus skrev 2011-01-24 10:44:50 följande:
    Tror de menar livmodertrakten. Men jag förstår själv inte varför man inte skriver livmodertrakten då..
  • kantarellkisse
    livmodern, dvs den delen av bålen som är nedåt ljumskarna till.
  • hanna elise
    fast jag menar inte bara livmodern, det här känns mer mot äggstockarna, tror jag.
    När jag skriver "tjejmagen" så menar jag alla de delar i en mage som bara en tjej kan ha ont i :)
  • hanna elise
    Skrutt74 skrev 2011-01-24 10:13:34 följande:
    Skulle tro att det är ligamentsmärtor. Jag har haft sådana i alla mina graviditeter. När livmodern växer så hnner inte ligamenten med alla gånger, därav smärtor ibland. Jag kan få det bara jag svänger mig i sängen på ett lite oförsiktigt vis.
    Skönt att höra.
    jag fick faktiskt riktigt ont igår när jag tvärvände mej i sängen.  
  • Hannabus

Ok. Är det någon mer än mig som har apont i naveln, jag vet, de låter jättekonstigt, kanske inte alls har med grav o göra men jag tycker de är obehagligt. Är nästan öm i huden, både över och under naveln, som om något drog den inåt och nedåt.. Konstigt ställe att ha ont men nu är det 3 kvällar i rad.

Om 2 timmar skall jag på VUL :) Pirr pirr i magen! 

Svar på tråden BF september 2011