• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Melinda och Melvin
    Hannabus skrev 2011-01-24 11:33:21 följande:
    Ok. Är det någon mer än mig som har apont i naveln, jag vet, de låter jättekonstigt, kanske inte alls har med grav o göra men jag tycker de är obehagligt. Är nästan öm i huden, både över och under naveln, som om något drog den inåt och nedåt.. Konstigt ställe att ha ont men nu är det 3 kvällar i rad.

Om 2 timmar skall jag på VUL :) Pirr pirr i magen! 
    jag har oxå varit öm runt naveln.. åh lycka till =D vilken vecka är du i?
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Skrutt74
    Hannabus skrev 2011-01-24 11:33:21 följande:
    Ok. Är det någon mer än mig som har apont i naveln, jag vet, de låter jättekonstigt, kanske inte alls har med grav o göra men jag tycker de är obehagligt. Är nästan öm i huden, både över och under naveln, som om något drog den inåt och nedåt.. Konstigt ställe att ha ont men nu är det 3 kvällar i rad.

Om 2 timmar skall jag på VUL :) Pirr pirr i magen! 
    Jag ska också just på VUL. Efter 2 timmar och 50 minuter. :) Hoppas vi får goda resultat av det!
  • skomakarfrun

usch vad orolig jag blev nu, mina symptom har försvunnit, någon som varit med om det? MIna bröst har varit spända och ömmat, idag är de som vanligt, alltså innan grav.

Mådde heller inge illa i morse, men illamåendet börjar komma lite smått nu, .
    Brösten ömmar lite nu, men inte alls som förut. Är det helt normalt att symptomen varierar?

Varför kan man inte se den lille så man kan ha koll på den hela tiden för...är i v 6+6

lilla ärtan, stanna där du är
  • nenne87
    hanna elise skrev 2011-01-24 10:11:44 följande:
    går in i vecka 8 idag. Känns så skönt att man närmar sej de 12....:) (visst 5 veckor kvar, men ändå, varje vecka känns helt magisk.)

Men jag har haft en obehaglig känsla av att når inte står rätt till. Jag har så ont på vänster sida av "tjejmagen". Varje gång jag hostar till, nyser, eller rör mej lite för fort så hugger det och krampar. Det gör verkligen jätteont och ibland så tar det säkert 10 sekunder innan det släpper.
    Vet någon vad det beror på?

Minns inte att jag kände något sånt under förra graviditeten. Iofs så var det så länge sen så det kanske jag har glömt.

Hej jag kan oxå få lite känningar på den sidan långt ut inte inne vid äggstockarna. när jag var å kollade min mage så sa gyn att det har inget med fostret att göra för där ute går tjocktarmen och som bildar gaser å luftgropar när man är gravid. sålänge du inte får ont i mitten å över underlivet så tror jag inte det är något att oroa sig för.
  • velvet
    skomakarfrun skrev 2011-01-24 12:18:35 följande:
    usch vad orolig jag blev nu, mina symptom har försvunnit, någon som varit med om det? MIna bröst har varit spända och ömmat, idag är de som vanligt, alltså innan grav.

Brösten ömmar lite nu, men inte alls som förut. Är det helt normalt att symptomen varierar?

Varför kan man inte se den lille så man kan ha koll på den hela tiden för...är i v 6+6
    exakt sådär var det för mig i lördags! nu har jag dock lika mycket symptom som innan, alla har kommit tillbaka lika starkt, om inte starkare. så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig!
  • Flisan79

Hej hopp! Var på vul idag. Var så nervös för mina symtom hade avtagit.
    Allt såg dock bra ut och bebbens hjärta tickade på. Man såg tom benen. Läkaren mätte och min misstanke om tidigare äl stämde så blev framflyttad ett par dagar dvs jag är 8+2 ist för 8+0. mycket bra tycker jag. Tar glatt emot alla dagar som för mig närmare 12 fulla veckor.
    Fick en bild med hem också....myyyys!

• Vill bli fyra
    skomakarfrun skrev 2011-01-24 12:18:35 följande:

Så hade jag med sonen. Var jätteorolig. Sen kom det tillbaka med besked. Är du jätteorolig så försök få ett vul men jag tror att det snart kommer tillbaka!
  • Melinda och Melvin
    Flisan79 skrev 2011-01-24 13:21:36 följande:
    Hej hopp! Var på vul idag. Var så nervös för mina symtom hade avtagit.
    Allt såg dock bra ut och bebbens hjärta tickade på. Man såg tom benen. Läkaren mätte och min misstanke om tidigare äl stämde så blev framflyttad ett par dagar dvs jag är 8+2 ist för 8+0. mycket bra tycker jag. Tar glatt emot alla dagar som för mig närmare 12 fulla veckor.
    Fick en bild med hem också....myyyys!
    åh mys Hjärta
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • NornaB

Oj vad jag är trött idag!!!! Helt sanslöst!! 

Har nu varit på hälsosamtal... Kändes rätt meningslöst egentligen mest prat om mat. Men fick lite tider till inskrivning och KUB iaf. Ska på UL för KUB den 9/3 kommer då att va i vecka 13+1 Blodprov skulle jag ta ca en vecka innan. Inskrivning blir den 17/3 och då är jag i vecka 14+2  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • miqaw
    NornaB skrev 2011-01-24 14:21:04 följande:
    Oj vad jag är trött idag!!!! Helt sanslöst!! 

Har nu varit på hälsosamtal... Kändes rätt meningslöst egentligen mest prat om mat. Men fick lite tider till inskrivning och KUB iaf. Ska på UL för KUB den 9/3 kommer då att va i vecka 13+1 Blodprov skulle jag ta ca en vecka innan. Inskrivning blir den 17/3 och då är jag i vecka 14+2  
    Ska på hälsosamtal nästa torsdag, då vet jag vad jag har att vänta mig kan man säga... Sen har jag UL för KUB 7/3 och är också i v 13 då... Inskrivning hoppas jag det blir snart så man kommer någonstans... bara vänta och se!
    Däremot har tröttheten lugnat sig något, men idag har illamåendet slagit till så efter samtal med BM är det åksjuketabletter som ska testas ikväll och förhoppningsvis kan jag återvända till jobbet imorgon.
Svar på tråden BF september 2011