• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    miqaw skrev 2011-01-24 14:35:03 följande:
    Ska på hälsosamtal nästa torsdag, då vet jag vad jag har att vänta mig kan man säga... Sen har jag UL för KUB 7/3 och är också i v 13 då... Inskrivning hoppas jag det blir snart så man kommer någonstans... bara vänta och se!
    Däremot har tröttheten lugnat sig något, men idag har illamåendet slagit till så efter samtal med BM är det åksjuketabletter som ska testas ikväll och förhoppningsvis kan jag återvända till jobbet imorgon.
    Jobbig med ilamående! Jag mår bara ila lite nån gång i bland! Tack och lov! 
    Så drygt med all väntan! Med de andra tre barnen har det varit inskrivning i vecka 12! Men hon ville vänta till KUB va klart... Men efter det så närmar sig iaf RUL med stormsteg! Alltid nåt
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • skomakarfrun
    NornaB skrev 2011-01-24 14:41:04 följande:
    Jobbig med ilamående! Jag mår bara ila lite nån gång i bland! Tack och lov! 
    Så drygt med all väntan! Med de andra tre barnen har det varit inskrivning i vecka 12! Men hon ville vänta till KUB va klart... Men efter det så närmar sig iaf RUL med stormsteg! Alltid nåt
    vad är inskrivning? jag tror jag redan har blivit inskriven fast jag bara var i vecka 6-7 då... eller hur vet man om man blivit inskriven?
    lilla ärtan, stanna där du är
  • NornaB
    skomakarfrun skrev 2011-01-24 14:43:11 följande:
    vad är inskrivning? jag tror jag redan har blivit inskriven fast jag bara var i vecka 6-7 då... eller hur vet man om man blivit inskriven?
    Vid inskrivning brukar dom ta en del prover, väga och prata mer om hälsa & sjukdomshistoria, mm... Längesen jag av på det min minsting blev 5 för ett par veckor sen. PÅ den tiden fanns inte hälsosamtal utan första gången man träffa BM va på inskrivning i vecka 12-13 nåt.
  • skomakarfrun

jaha, ja hon ställde då en massa frågor om hälso och sjukdomshistorien, sen vägde hon mig och jag fick fylla i ngt formulär om mina alkoholvanor, men prover skulle vi ta nästa besök sa hon, det bli i ca v 12, men de gör säkert olika i olika landsting verkar det som...

men hon pratade även om vad jag skulle äta, om mediciner, alkohol och rökning, så kanske ett kombinerat hälsosamtal och inskrivning, tog iaf en timme...

• NornaB
    skomakarfrun skrev 2011-01-24 14:55:38 följande:
    jaha, ja hon ställde då en massa frågor om hälso och sjukdomshistorien, sen vägde hon mig och jag fick fylla i ngt formulär om mina alkoholvanor, men prover skulle vi ta nästa besök sa hon, det bli i ca v 12, men de gör säkert olika i olika landsting verkar det som...

men hon pratade även om vad jag skulle äta, om mediciner, alkohol och rökning, så kanske ett kombinerat hälsosamtal och inskrivning, tog iaf en timme...
    Ja, jag tror det är rätt olika. Jag va hos BM ca 15-20 minuter idag. Knappt värt besväret faktiskt. 
  • skomakarfrun
    NornaB skrev 2011-01-24 15:19:42 följande:
    Ja, jag tror det är rätt olika. Jag va hos BM ca 15-20 minuter idag. Knappt värt besväret faktiskt. 
    så kände iofs jag också våran BM satt och tjatade om hur farligt det var med rökning hur länge som helst, fast varken jag eller sambon röker... knasigt
  • givinglife

Idag är magen som en ballong, känner mig som i 6:e månaden och det går inte att dölja att den putar (fast folk tror bara jag blivit lite tjock :-P).

• Grodlår

Killen bredvid mig på tåget luktar svett och olja. Vet inte hur jag ska göra för att inte kräkas. Åh vad jag hatar att pendla.
    Imorgon är det dags för vul. Lite nervös och pirrig.

• hanna elise

Jag har inte fått någon tid för hälsosamtal, men det kanske skiljer sej mellan landstingen.
    Däremot har jag fått hem en stor lunta papper att fylla i om kostvanor / träning/ rökning / sjukdomshistoria / hurvida min make slår mej eller inte mm.
    (maken fick också papper att fylla i)

Dessa skulle jag ta med mej när jag skulle dit på provtagning förra veckan.
    Men jag tyckte den där provtagningen kändes lite meningslös (särsklit som jag hade ett ganska viktigt möte på jobbet just den tiden) så jag skippade provtagningen och kommer att fara direkt på inskrivningen den 8 feb.
    Jag räknar med att få en liten utskällning... självklart så avbokade jag tiden,

Men det kanske blir lite hälsosnack utifrån det man fyllt i under inskrivningen. Även om jag kan tycka att det känns lite överdrivet. 

• betula
    hanna elise skrev 2011-01-24 17:22:38 följande:
    Jag har inte fått någon tid för hälsosamtal, men det kanske skiljer sej mellan landstingen.
    Däremot har jag fått hem en stor lunta papper att fylla i om kostvanor / träning/ rökning / sjukdomshistoria / hurvida min make slår mej eller inte mm.
    (maken fick också papper att fylla i)

Dessa skulle jag ta med mej när jag skulle dit på provtagning förra veckan.
    Men jag tyckte den där provtagningen kändes lite meningslös (särsklit som jag hade ett ganska viktigt möte på jobbet just den tiden) så jag skippade provtagningen och kommer att fara direkt på inskrivningen den 8 feb.
    Jag räknar med att få en liten utskällning... självklart så avbokade jag tiden,

Men det kanske blir lite hälsosnack utifrån det man fyllt i under inskrivningen. Även om jag kan tycka att det känns lite överdrivet. 
    Och jag vart nästan besviken för att jag inte fick en bunt m papper att fylla i, så som om maken slår mig, och allt annat. :P Inte för att det skulle göra nån skillnad för MIG, men tycker det skulle finnas en rutin kring det för att kunna fiska och hjälpa dem som lever i den typen av relation.

Jag har fått ett papper att fylla inför inskrivningen den 10/2 och det handlar bara om min sjukdomshistoria.
Svar på tråden BF september 2011