• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Jag har inskrivning den 8/2... Då blir det provtagningar & den berömda vågen som man kommer fasa för varje gång man ska ställa sig på nu i de närmaste 9 månader ( och ett litet tag efteråt också)..

Usch det där man att gå upp i vikt är för mig väldigt jobbigt. Tycker det är jätte jobbigt att bli tjock & svullen då jag annars är väldigt smal..... Försöker att inte tänka på det med jag har förflutet med ätstörningar så jag gör allt för att inte tänka på det.... Förra graviditeten gick jag upp 15 kilo & jag HATADE när andra skulle ställa sig och säga
    - oj vad tjock du har blivit, det är man inte van vid... du som är smal annars...
    GAHHHH .... blev så arg på dessa!!

Någon mer som är viktnojjig?

• MuM2girls
    Renni skrev 2011-01-24 17:51:42 följande:
    Jag har inskrivning den 8/2... Då blir det provtagningar & den berömda vågen som man kommer fasa för varje gång man ska ställa sig på nu i de närmaste 9 månader ( och ett litet tag efteråt också)..

Usch det där man att gå upp i vikt är för mig väldigt jobbigt. Tycker det är jätte jobbigt att bli tjock & svullen då jag annars är väldigt smal..... Försöker att inte tänka på det med jag har förflutet med ätstörningar så jag gör allt för att inte tänka på det.... Förra graviditeten gick jag upp 15 kilo & jag HATADE när andra skulle ställa sig och säga
    - oj vad tjock du har blivit, det är man inte van vid... du som är smal annars...

Jag är fet året runt så jag bryr mig inte om vikten, haha!! Vägde faktiskt lika mycket innan som efter förra graviditeten!! Och fettet som fanns innan finns nu med!!! Men det ska bort i framtiden hoppas jag;)
  • Vic2ria

renni: ja jag är viktnojjig o hoppas på att inte bli avslöjad alltför tidig. pratat med många på jobbet om att jag ska ligga i hårdträning inför thailandsresan i mars så de lär ju undra varför det inte blir nå resultat. snarare tvärtom.

Eftersom jag är ganska kort syntes det tydligt i v 12 förra graviditetn o de säger ju att de ska synas snabbare vid andra så har jag lite ångest. man kan ju inte ha hur pösiga kläder som helst o det är ju inte kul o gå omkring o se ut som att man har världens transfettmage =) vilket alla kommer tro eftersom jag pratat om att jag inte ska ha barn än på ett tag (blev ett oplanerat)

jag ska på inskrivning imorrn. fick välja själv. ska försöka få ett tidigt ultraljud eftersom jag är lite orolig så håll tummarna

• Flisan79

Gick upp 18 kg och 25 kg med barnen. Mindre kul för det var varken vätska eller enorma bebisar:-P. Lyckades gå ner på ca 6 mån med första och 9 mån med andra, vid andra fick jag dock kämpa betydligt hårdare så jag bävar inför denna gång.

Gick under hösten upp ett par av kilona så jag ligger redan på plus . Tur att jag just nu inte gillar godis (vilket är min stora last i vanliga fall) men så har det varit i början med de tidigare grav med. Det går tyvärr över och om ett tag kommer jag väl åter lusta efter choklad Drömmer

• NornaB

Ingen viktnoja alls! Mina tidigare graviditeter har jag gått upp mellan 14-30 kg. Mina sköldkörtelproblem gör att jag har svårt att gå ner i vikt också. Har minst 20 kg som nån gång ska bort. Men absolut inget jag går och tänker på och nu är jag ju gravid så tidigast till hösten tar jag tag i det! Så mycket jag väger nu har jag aldrig vägt när jag blivit gravid innan.

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Ullis72
    rubin skrev 2011-01-23 10:46:24 följande:
    Igår hade jag så mkt molvärk att jag var tvungen att ta Alvedon. Jag har inte så ont i själva brösten men bröstvårtorna gör ont när man tar på dem och de har börjat växa och hoppas verkligen att de växt klart snart för annars kommer de se groteska ut.
    Jag har verkligen problem med att sova, drömmer jättemycket och känner mig orolig i kroppen, nån mer som ar det så?

Hej!!!

Jag har oxå molvärk, men inte så jag behöver ta alvedon, däremot sover jag jättedåligt, drömmer också jättemkt och känner mig lite smått illamående dygnet runt, men det är väl så det kommer att vara ett tag framöver....
  • Ellebellebi2010

Idag har jag sett bebben, blev framflyttad 2 dagar till 8+2! Så himla skönt att se att den finns där

• kantarellkisse
    Renni skrev 2011-01-24 17:51:42 följande:

Jag stod och muttrade i spegeln att den här sista omgången med hormoner tagit styggt och jag jag måste ta tag i det på allvar om jag öht vill komma i mina kläder i sommar, törs jag säga att min inneboende fick ett skrattanfall inför absurditeten att jag 1. skulle banta  och 2. tydligen ansåg att jag skulle kunna ha mina vanliga kläder i 7:e månaden?

Men allvarligt talat, när jag inte har otur när jag tänker, har jag inte alls samma viktnojja nu som jag normalt har. Jag har fått sammanlagt 15-20kg extra sedan jag började med behandlingar för att bli gravid (hormoner och kortison är inte skojjigt för vikten). En hel graviditet innan graviditet alltså. Och visst har det gjort mig helt ifrån mig ibland. Jag kan avsky synen av mig själv eftersom jag inte känner igen mig längre. Så nu är första gången på 4 år som jag INTE är viktnojjig, som jag äter vad jag vill och faktiskt kan tycka att det är okej. Kommer det bara ett barn i slutet av detta gör det ingenting.
  • Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-24 18:29:57 följande:
    Idag har jag sett bebben, blev framflyttad 2 dagar till 8+2! Så himla skönt att se att den finns där
    Kul, precis som mig då. Var på VUL och blev flyttad till 8+2 idag 
Svar på tråden BF september 2011