• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • N e m i
    MelindaBjörk skrev 2011-01-24 11:01:57 följande:
    Kvinnokliniken inatt... mellie.se/2011/january/kvinnokliniken-inatt.h...
    Hoppas du får se hjärtat vid nästa VUL! Är du bara i v 6 så är det ju inget konstigt om det inte syns än. Vad dem kastar dig fram o tillbaka mellan veckorna!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Melinda och Melvin
    N e m i skrev 2011-01-24 19:38:49 följande:
    Hoppas du får se hjärtat vid nästa VUL! Är du bara i v 6 så är det ju inget konstigt om det inte syns än. Vad dem kastar dig fram o tillbaka mellan veckorna!
    Funderar på att vecka tills jag är i vecka 8 ist och göra ett vul.. kommer väl ändå inte junna se något på fredag idag är jag i vecka (5+1) så kan lika gärna vänta.. jag har ju inga smärtor och ingen blödning :) bara en massa molvärk osv men ärtan växer ju nog bara :)
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Emelie8409
    DaniellaG skrev 2011-01-24 08:55:14 följande:
    Hur länge kan ett foster ligga där inne innan det kommer ut vid missfall? För där jag bor tror jag inte man gör vul eller ul förrän senare, är i vecka 11 nu. Inte så kul att gå omkring o inte veta ifall det lever där inne eller ej. Jag har inte haft några blödningar eller så.
    Sist jag var gravid fick vi veta på RU i v 18 att vi fått missfall i v 10. Det tog extremt hårt och det är därför jag är så nojjig nu...
  • Emelie8409
    Renni skrev 2011-01-24 17:51:42 följande:
    Jag har inskrivning den 8/2... Då blir det provtagningar & den berömda vågen som man kommer fasa för varje gång man ska ställa sig på nu i de närmaste 9 månader ( och ett litet tag efteråt också)..

Usch det där man att gå upp i vikt är för mig väldigt jobbigt. Tycker det är jätte jobbigt att bli tjock & svullen då jag annars är väldigt smal..... Försöker att inte tänka på det med jag har förflutet med ätstörningar så jag gör allt för att inte tänka på det.... Förra graviditeten gick jag upp 15 kilo & jag HATADE när andra skulle ställa sig och säga
    - oj vad tjock du har blivit, det är man inte van vid... du som är smal annars...
    GAHHHH .... blev så arg på dessa!!

Någon mer som är viktnojjig?
    Känner igen mig precis!! Har också haft ätstörningar så jag tycker det är jättejobbigt! När jag väntade sonen pratade jag med min barnmorska om det här och då slapp jag väga mig, vägde mig inte en enda gång under hela graviditeten eftersom detta bara skulle ha framkallat ångest!
  • SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-24 18:39:59 följande:
    Någon som hört hur det gått för SannaMac?
    Vad gulligt att du undrar Och härligt att det gick bra för dig!

Det gick BRA! Kom dit i morse något försenade pga. skitbuss, tänkte att "tänk om det inte är nåt där inne???" men så stoppade hon in staven och vi såg den lilla räkan direkt. 13 mm stor, med ett fint pickande hjärta och helt perfekt på alla sätt och vis Enligt barnmorskan bara att njuta nu, och så sa hon att jag är på 7+5 istället för 7+4 (vilket FL har sagt hela tiden ).... japp, gravid på riktigt!

...och nu vet hela släkten och några till...
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-24 21:25:44 följande:

Det gick BRA! Kom dit i morse något försenade pga. skitbuss, tänkte att "tänk om det inte är nåt där inne???" men så stoppade hon in staven och vi såg den lilla räkan direkt. 13 mm stor, med ett fint pickande hjärta och helt perfekt på alla sätt och vis Enligt barnmorskan bara att njuta nu, och så sa hon att jag är på 7+5 istället för 7+4 (vilket FL har sagt hela tiden ).... japp, gravid på riktigt!

Grattis! Va kul. Är van att du skriver endel i tråden så blev lite orolig.

Min mage verkar som den varit på sparlåga till resultatet idag för att då plötsligt ta världens skutt utåt. Nu måste jag ta bild och sätta i magtråden. Gör det i morgon
  • SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-24 21:31:14 följande:
    Grattis! Va kul. Är van att du skriver endel i tråden så blev lite orolig.

Min mage verkar som den varit på sparlåga till resultatet idag för att då plötsligt ta världens skutt utåt. Nu måste jag ta bild och sätta i magtråden. Gör det i morgon
    Jo, det blir betydligt mindre nu när jag jobbar... rusade till jobbet efter ultraljudet i morse, lektioner tre timmar i streck och sedan utvecklingssamtal, så var inte hemma förrän halv 8. Lagom hungrig och illamående :-/

Men GLAD
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-24 21:25:44 följande:

Vad roligt!
  • Längtan81

Har själv gått in i vecka 6 idag, önskar också att man skulle få göra ett VUL om ngn vecka bara för att se ett pickande hjärta. Så länge jag mår illa känns det okej iaf. Tycker också att symtomen varierar väldigt mkt från dag till dag, märkligt det där...

Svar på tråden BF september 2011