• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • skomakarfrun

Mitt illamående är som värst på eftermiddagen/ kvällen så jag hoppas jag klarar av skolan som börjar på måndag. Har lite smått panik inför de, inte kan jag sjukskriva mig heller...
    Jag ska dessutom pendla 1 h enkel väg, spännande på hemvägen.... Not!

Jag är verkligen dålig på att hantera illamåendet ligger bara i soffan och tycker synd om migsjälv. Samt tvingar alla att serva mig hela tiden...

Jag bor i Gävle

• She is Me

Wilserose03: livmodern når strax övrer kanten av blygdbenet ca v12 så det är nog inte den du känner, kanske dina uppblåsta tarmar?

• OanaB

Hej alla 
    Jag tänkte att idag är dagen när jag borde skriva här också. Ska börja med att be om ursäkt för min svenska som inte är 100% rätt och nu ska berätta om min resa.

Har varit överviktig hela livet tills förra året i januari när jag fick en Gastric bypass. Innan dess hade nästan ingen mens och ingen ÄL , nu gick jag ner 50 kg och började tänka att det kan gå att bli gravid. Har börjat "prova" med en Beagle valp som vi köpte i September sen började vi försöka . I december blev jag gravis och plussade den 15e januari. Jag önskar mig denna bebisen mer än nångonting i livet. Imorgon ska jag på BM men vet inte om det blir inskrivning eller någonting annat , ska berätta imorgon efter det. Annars som symptomer har jag "mood swings"  humör svängningar (Tror jag de heter på svenska) , igår gråt jag för att jag inte pussade hunden när jag kom hem eller inte så viktiga anledningar. Det värsta symptom jag har är att jag har haft diaree 5 dagar och nu har jag dåligt magen. Har inte haft någong problem sen operationen men jag tar några piller varje dag ( 1 mg Kalk, B12, Järn, och Family vitaminer) på grund av min små mage som absorberar nästan ingenting. Sondagen tänkte jag sluta lite med järntabletten och det har blivit lite bättre.

Finns det någon annan person som har samma problem eller någon annan som har haft GBP och är gravid med BF i september?  

Anyway min BF är 22a september.  

• betula

Vi skall snart åka iväg och ta blodprov för KUB. Jag som är livrädd för sprutor, nålar och läkare börjar bli riktigt nervös. Jag vet, skitfånigt, men jag styr verkligen inte över det! Men men vad gör man inte för den lille säg??

• Jennie f

Gick till jobbet igår och tänkte att jag kanske kan klara av det.. men när jag varit där i en halvtimme och inte hört något av vad barnen sagt bara tänkt "jag får inte spy, jag får inte spy" så insåg jag att det inte funkade så jag åkte hem. Fick en läkartid någon timme senare, läkaren var fantastik och skickade mig genast till sjukhuset där jag fick dropp.. jag var tydligen väldigt uttorkad. De har tagit alla tester man kan ta och det ser helt okej ut, bara levern som hade lite för högt värde.. men det var inte så konstigt om man kräks mycket tydligen. Ska dit idag med och få ytterligare två påsar dropp.
    När alla tester var färdiga frågade läkaren om jag ville se fostret. OM JAG VILL?!? Klart!
    En figur som såg ut som en ailien: Check!
    Ett tickande hjärta: Check!
    Glad Jennie: Check!

• givinglife
    Renni skrev 2011-01-24 17:51:42 följande:
    Jag har inskrivning den 8/2... Då blir det provtagningar & den berömda vågen som man kommer fasa för varje gång man ska ställa sig på nu i de närmaste 9 månader ( och ett litet tag efteråt också)..

Usch det där man att gå upp i vikt är för mig väldigt jobbigt. Tycker det är jätte jobbigt att bli tjock & svullen då jag annars är väldigt smal..... Försöker att inte tänka på det med jag har förflutet med ätstörningar så jag gör allt för att inte tänka på det.... Förra graviditeten gick jag upp 15 kilo & jag HATADE när andra skulle ställa sig och säga
    - oj vad tjock du har blivit, det är man inte van vid... du som är smal annars...
    GAHHHH .... blev så arg på dessa!!

Någon mer som är viktnojjig?
    Har också en historia med ätstörningar, hade jobbigt med dottern där jag gick upp 34 kg!! Mest vätska, men det spelade mindre roll, tjock var jag ju oavsett... Det har släppt mer sen hon kom till världen, efter år av terapi är jag relativt nöjd med mig själv och är inte pinnsmal längre.
    Jag insåg att jag vill vara en förebild för henne och inte som min mamma gjorde när jag var liten, alltid påpekade hur tjock hon var, alltid bantade etc...
  • Flisan79

Mitt illamående kom v 7 men försvann under v 8. eftersom att jag sett att bebis lever ändå så är jag tacksam för den korta måillatiden
    Har nu laggt mig till med mera kvällshunger och lite halsbränna...jaja, sånt som hör till.

Vi bor i Stockholm!

• rubin

Jag har sovit dåligt i en vecka nu med massa mystiska drömmar, så jag är väldigt trött just nu. har fortfarande molande värk i ryggslutet.

Vi bor i göteborg

Svar på tråden BF september 2011