• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    Hannabus skrev 2011-01-25 12:47:05 följande:
    Hej!

Jo jag förstår MEN jag kan väl inte plussa 27/12 o samtidigt bli gravid samma dag?
    nej det kan du såklart inte heller, det är ju ganska små marginaler de mäter på så tidigt i graviditeten, så jag skulle fortsätta att räkna från senaste mens, fram tills RUL.
    Google is my friend ♥
  • Jennypenny83
    Cornellia skrev 2011-01-25 12:51:47 följande:
    Det spelar väl ingen rol när ägget fäster? Det börjar väl utvecklas direkt efter befruktningen?
    Ägget måste fästa för att kunna utveckla sig till en normal graviditet. Ïnnan det fäster, så är det "bara" ett befruktat ägg. Det är kemi, kroppens hormoner måste få reda på från livmodern att det inte ska stöta bort slemhinnan (alltså mens), det händer endast när ägget fäster.
  • Cornellia
    Jennypenny83 skrev 2011-01-25 12:57:17 följande:
    Ägget måste fästa för att kunna utveckla sig till en normal graviditet. Ïnnan det fäster, så är det "bara" ett befruktat ägg. Det är kemi, kroppens hormoner måste få reda på från livmodern att det inte ska stöta bort slemhinnan (alltså mens), det händer endast när ägget fäster.
    Ja, givetvis måste det fästa för att det tillslut ska bli en normalgraviditet. Men det är juh inte så att celldelningen blir "pausad" mellan befrukningen och då ägget fäster, utan celldelningen börjar juh direkt, och fortsätter utvecklas hela tiden fram tills det fäster.
  • Mliic

Ok

Flisan79 skrev 2011-01-25 12:20:04 följande:
    Utökar svaret lite. De flesta gör även, som jag, VUL privat så det är inget alla "får". Utan det är något man väljer att göra. För mig handlar det om oro och en bekräftelse på att det finns något där inne.
    Ja ok,jag är också sjukt orolig hela tiden, det är ju aldrig kul.. får tänka att det är 3 veckor kvar tills jag kan andas ut lite(v12), hoppas det går snabbt!! 
    Jag får annars glatt vänta på mitt KUB test istället(för att få se hjärtat slå) i slutet på februari/början på mars.. har inte fått någon tid hemskickad ännu! Känns som en evighet bort=/
  • Jennypenny83
    Cornellia skrev 2011-01-25 13:00:37 följande:
    Ja, givetvis måste det fästa för att det tillslut ska bli en normalgraviditet. Men det är juh inte så att celldelningen blir "pausad" mellan befrukningen och då ägget fäster, utan celldelningen börjar juh direkt, och fortsätter utvecklas hela tiden fram tills det fäster.
    Nej, ägget måste fästa först.
  • Cornellia
    Jennypenny83 skrev 2011-01-25 13:14:49 följande:
    Nej, ägget måste fästa först.
    Jag rekommenderar dig verkligen att läsa "ett barn blir till" av Lennart Nilsson.

Väldigt läsvärd bok, med fina bilder på allt som händer under en graviditet från befruktning till förlossning.
  • Jennypenny83
    Cornellia skrev 2011-01-25 13:19:12 följande:
    Jag rekommenderar dig verkligen att läsa "ett barn blir till" av Lennart Nilsson.

Väldigt läsvärd bok, med fina bilder på allt som händer under en graviditet från befruktning till förlossning.
    Ja nu ska jag inte vara otydlig heller :) Det jag menar när jag säger nej, ägget måste fästa, är att produktionen av hcg inte börjar förrän ägget har fäst. Det var det jag skrev i mitt första svar, vilket betyder att det faktsikt spelar roll i förhållande till när man kan testa positivt på ett graviditetstest.
    Men ja ägget delar sig på vägen dit, blir inte större, men det sker en celldelning. 

• Cornellia
    Jennypenny83 skrev 2011-01-25 13:28:46 följande:
    Ja nu ska jag inte vara otydlig heller :) Det jag menar när jag säger nej, ägget måste fästa, är att produktionen av hcg inte börjar förrän ägget har fäst. Det var det jag skrev i mitt första svar, vilket betyder att det faktsikt spelar roll i förhållande till när man kan testa positivt på ett graviditetstest.
    Men ja ägget delar sig på vägen dit, blir inte större, men det sker en celldelning. 
    Okej, jag uppfattade det som att du sa att embryots storlek berodde på när det hade fäst, vilket inte stämmer.
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-25 11:57:36 följande:
    Kul med en till i Gävle, vad jag sett så är vi tre i tråden nu.
    jasså, vem är den tredje? roligt då får vi följas åt lite extra, staden är ju liten så det är inte omöjligt att man träffas på på nå babysim eller annat.. roligt =)
    lilla ärtan, stanna där du är
Svar på tråden BF september 2011