• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • DaniellaG

Emelie8409 - usch. Måste varit hårt för er! 8 veckor... Varför kommer inte det döda fostret ut? Ligger liksom där i 2 månader och så är man själv helt ovetandes!

Jag ska på inskrivning imorgon. Vill göra en koll o se så att allt står rätt till. Måste fråga om det imorgon.

• betula
    SannaMac skrev 2011-01-24 21:25:44 följande:
    Vad gulligt att du undrar Och härligt att det gick bra för dig!

Det gick BRA! Kom dit i morse något försenade pga. skitbuss, tänkte att "tänk om det inte är nåt där inne???" men så stoppade hon in staven och vi såg den lilla räkan direkt. 13 mm stor, med ett fint pickande hjärta och helt perfekt på alla sätt och vis Enligt barnmorskan bara att njuta nu, och så sa hon att jag är på 7+5 istället för 7+4 (vilket FL har sagt hela tiden ).... japp, gravid på riktigt!

...och nu vet hela släkten och några till...
    Vad underbart! Tusan vad jag längtar efter att få se min lille! Men det är dryga 3 veckor kvar innan det är dax.
  • WildRose03

Åh va ja älskar den här tråden - ni är helt underbara allihopa!!

Har fått medusin mot gaser idag eftersom magen är så utspänd att jag gråter av smärta på nätterna - helt galet ! Den heter dimetikon och verkar inte funka alls :)

Fråga : känner livmoderkanten mellan naveln och underlivet - varför?? Är det inte väl tidigt?

Har gått upp SEX kg ... Ack ack ack

Kämpa på underbaringar - första gången vi längtar till sommaren är över och blir september ;)

• MoonFlight

Dagarna går allt får sakta.... Undrar om man hinner med mer på dagarna nu då eftersom dom är "längre" än innan man var gravid...

Är så tacksam för att illamåendet inte börjat än. Var så risig dom första 2 gångerna och slipper det gärna denna gång!
    Fast mår man illa känna det som säkrare tecken på att allt är som det ska ( även om inte alla mår illa men ändå ).

Vart bor alla någonstans?
    Själv finns jag utanför Gbg ca halvvägs mot Trollhättan.

• miqaw
    MoonFlight skrev 2011-01-25 04:07:07 följande:
    Dagarna går allt får sakta.... Undrar om man hinner med mer på dagarna nu då eftersom dom är "längre" än innan man var gravid...

Är så tacksam för att illamåendet inte börjat än. Var så risig dom första 2 gångerna och slipper det gärna denna gång!
    Fast mår man illa känna det som säkrare tecken på att allt är som det ska ( även om inte alla mår illa men ändå ).

Vart bor alla någonstans?
    Själv finns jag utanför Gbg ca halvvägs mot Trollhättan.
    Jag har gått och längtat efter illamåendet och det skulle jag ju inte ha gjort. Fick gå hem från jobbet igår och stannar hemma även idag då Postafen inte riktigt kommer åt illamåendet trots mat... Hoppas kunna gå imorgon igen, för jag antar att det bara är att vänja sig. När man sitter i kundtjänst är det dock kanske inte riktigt snällt mot kunderna att jag sitter och är slö och seg och dessutom rapar i tid och otid. Har dock sluppit spy men när man tänker efter, vilket är värst? Konstant illamående eller spy så att det lugnar ner sig?

Jag finns i Linköping.
  • Miniapa

Godmorgon alla! Här har illamåendet kommit med besked :( Men på torsdag går jag in i v 9 :) Det känns gott!
    Jag bor i Kungälv.

• MoonFlight

Miniapa,
    Då är det inte allt för långt mellan oss...
    Hoppas illamåendet håller sig hanterbart i alla fall!

• Miniapa
    MoonFlight skrev 2011-01-25 07:57:29 följande:
    Miniapa,
    Då är det inte allt för långt mellan oss...
    Hoppas illamåendet håller sig hanterbart i alla fall!
    Det hoppas jag med...ska se hur det går på jobbet idag men chefen vet ju så det känns gott.
    Bor du på andra sidan älven då kanske?
  • nenne87
    Miniapa skrev 2011-01-25 08:23:43 följande:
    Det hoppas jag med...ska se hur det går på jobbet idag men chefen vet ju så det känns gott.
    Bor du på andra sidan älven då kanske?
    Hej miniapa. Har du inte fått något illamående fören nu?? jag är i vecka 6 (5+0) tror jag och jag har inget illamående, bara ömma bröst.
    Vilka symtom har du haft?
Svar på tråden BF september 2011