• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • N e m i
    Mliic skrev 2011-01-25 11:58:21 följande:
    Någon mer än jag som mår mer illa på eftermiddagen/kvällen?
    Brukar må bra på morgonen och dagen, men känna mig lite illamående mot kvällen! Har hört att det är så för många...

Själv bor jag i Eskilstuna. 
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79
    Mliic skrev 2011-01-25 12:01:12 följande:
    Fick visst mitt svar samtidigt som jag skickade:)
    Utökar svaret lite. De flesta gör även, som jag, VUL privat så det är inget alla "får". Utan det är något man väljer att göra. För mig handlar det om oro och en bekräftelse på att det finns något där inne.
  • Hannabus
    Mliic skrev 2011-01-25 11:58:21 följande:
    Någon mer än jag som mår mer illa på eftermiddagen/kvällen?
    Jag mår bara illa på kvällen, aldrig morgonen =)

Igår var vi på VUL :)

Litet hjärta som slog men jag fattar inte vad den där läkaren tänkte med. Han menade att jag blev gravid i slutet på december,  4 veckor sa han att bebis va, grav.vecka 6.

Jag VET enligt ägglossningsstickor att jag hade ÄL 16 dec, första pos test 27/12. (då menar han att jag skulle blivit gravid liksom?)

Fattar inget. Enligt min beräkning är jag i vecka 8.
    Kan dom ta så fel??
  • Jennypenny83

Jag år heller inget VUL tyvärr... Men KUBB borde bli någon gång i mitten av februari, det är ju inte sååå lång tid till.

Hannabus, det är ganska vanligt att man blir flyttad några veckor, även om man vet ÄL etc. Det beror helt på när ägget fäster sig i slemhinnan och fostret börjar utvecklas. Du kan även få olika beräkningar efter fostrets storlek vid olika tidpunker i graviditeten, dvs. du kan få ett nytt BF vid RUL. Barn växer väldigt olika...

• Hannabus
    Jennypenny83 skrev 2011-01-25 12:44:47 följande:
    Jag år heller inget VUL tyvärr... Men KUBB borde bli någon gång i mitten av februari, det är ju inte sååå lång tid till.

Hannabus, det är ganska vanligt att man blir flyttad några veckor, även om man vet ÄL etc. Det beror helt på när ägget fäster sig i slemhinnan och fostret börjar utvecklas. Du kan även få olika beräkningar efter fostrets storlek vid olika tidpunker i graviditeten, dvs. du kan få ett nytt BF vid RUL. Barn växer väldigt olika...
    Hej!

Jo jag förstår MEN jag kan väl inte plussa 27/12 o samtidigt bli gravid samma dag?
  • Flisan79
    Hannabus skrev 2011-01-25 12:47:05 följande:
    Hej!

Jo jag förstår MEN jag kan väl inte plussa 27/12 o samtidigt bli gravid samma dag?
    Handlar ju om millimetrar så felmätningar händer lätt i så tidiga veckor.
  • Jennypenny83
    Hannabus skrev 2011-01-25 12:47:05 följande:
    Hej!

Nej det kan man ju så klart inte :) Men det jag menar är att när du gör ditt RUL, så kan bebisen ha vuxit ikapp lite, dvs. att det stämmer mer på din egen veckoberäkning. Om ägget fäst lite senare, men ändå så du hunnit producera tillräckligt med hcg till ditt test, så kanske det inte blir så stor skillnad. Många testar ju positivt flera dagar innan BIM.
  • Cornellia
    Jennypenny83 skrev 2011-01-25 12:44:47 följande:

Det spelar väl ingen rol när ägget fäster? Det börjar väl utvecklas direkt efter befruktningen?
  • Pilla1979
    N e m i skrev 2011-01-25 12:01:46 följande:
    Brukar må bra på morgonen och dagen, men känna mig lite illamående mot kvällen! Har hört att det är så för många...

Själv bor jag i Eskilstuna. 
    Samma för mig! Flört
Svar på tråden BF september 2011