• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet
    Grodlår skrev 2011-01-25 13:48:40 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul:et. En levande 1.2 cm klump finns i min mage. Han mätte gulkroppen och något mer som jag inte kommer ihåg. Allt detta gjorde att jag fick ett värde på 92%. Det är alltså 8% risk för missfall. Det känns skönt.
    Vilken vecka är du i?
  • Cornellia
    DaniellaG skrev 2011-01-25 13:54:42 följande:
    Nej det var ingen sån kontroll. Hon kände bara med händerna. Imorrn ska tid bokas för ul för v 11-13. Är i v 9+5 nu. Lång väntan på att få svar på ifall det lever eller inte.

Men alla är väl inte lika stora i v 9? Så det är kanske inte kört.
    Jag var på VUL i vecka 7 och då sa hon att jag troligen var i vecka 5.

Det skulle betyda att befrukningen skedde 14 dagar efter att vi hade sexat och 15 dagar efter stegring på ÄL-test, och att jag typ plussade samtidigt som befruktningen.

Eller så är det så att även embryon växer olika snabbt, vilket jag tror är en mer sannolik förklaring.
  • Vill bli fyra
    DaniellaG skrev 2011-01-25 13:54:42 följande:
    Nej det var ingen sån kontroll. Hon kände bara med händerna. Imorrn ska tid bokas för ul för v 11-13. Är i v 9+5 nu. Lång väntan på att få svar på ifall det lever eller inte.

Men alla är väl inte lika stora i v 9? Så det är kanske inte kört.
    Jag behövde göra ett vul under min förra graviditet eftersom jag blödde. Läkaren sa då att jag aldrig kunde vara i den veckan jag var utan minst två veckor mindre gången. Jag fick komma tillbaka efter en vecka och då såg man hjärtat och lillen var så stor som han skulle vara. Det behöver inte vara någon fara! Håller tummarna för att din lill* lever och frodas som h*n ska!
  • DaniellaG

Nu blev jag lite lättad :) men jag tycker att barnmorskan kunde ha sagt vilka orsaker det finns till att det verkade mindre än V.9 . O liksom lugnat mig lite. Men om hon misstänkte att det var dött hade hon kanske skickat mig direkt på vul?

Får stå ut några veckor till. Usch. En lång väntan.

• Vill bli fyra

Förstår inte heller varför hon sa så där. Hon träffar så många gravida att hon måste förstå att man blir orolig av sånt där. Och inte blir det bättre av att du går och nojar i två veckor heller. Antingen skulle hon ha varit tyst eller skickat dig på vul direkt tycker jag. Du är ju så långt gången att man lätt kan se om parveln lever eller inte. Testa dig privat om du är alltför orolig! Två veckor är lång tid i sådana här lägen.

• MuM2girls

Mitt illamående vill inte släppa, har haft det i två veckor nu, och jag gissar att jag får stå ut i några veckor till!! Värst på kvällen, har inte ätit någon lagad mat hemma på 1 vecka utan lever på baugetter, kycklingröra och glassbåtar.
    Är i dag i v8+2:)

Nicole 100110 <3 Pyret BF 110903
  • nasj

TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?

• Vill bli fyra
    nasj skrev 2011-01-25 14:57:04 följande:
    TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?
    Jag känner inte av mycket alls. Men så har jag ju bara kommit till vecka 4+4 än också. Med sonen kände jag av graviditeten långt innan plus. Mår lite smått illa nu men tror mest att det beror på att jag är förkyld och sväljer mycket luft. Trött som ett as är jag också men eftersom både grabben och jag är sjuka så sover vi pissigt just nu så det finns ju en förklaring till det.
  • MuM2girls
    nasj skrev 2011-01-25 14:57:04 följande:
    Mitt illa mående är detsamma som förra graviditeten, men tröttheten är dubbelt så värre denna gång!!
Svar på tråden BF september 2011