• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Jennypenny83
    nasj skrev 2011-01-25 14:57:04 följande:
    TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?
    Mina symptom kom senare denna gången, jag hade ingen aning om att jag var gravid förrän illamåendet började.
    Men jag tycker det är lite värre, för jag har ingen energi alls och mår illa dygnet runt... âr just nu sjukskriven från jobbet, men jag blir knäpp av att bara ligga på soffan hela dagarna och så som jag äter kommer jag gå upp minst 30 kg igen. Jag vill kunna jobba och ta hand om min son som jag brukar!
  • She is Me

Mår mycket mer illa denna gången. Upplever att jag är tröttare, men man kan ju inte vila på samma vis när man har två barn.

• givinglife
    TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?
    Blev illamående mycket snabbare den här gången (hoppas det går över snabbare oxå ).
    Är mer ofokuserad på typ jobb och sånt den här gången, tröttare vet jag inte.
    Känns som man glömmer så snabbt, o då är dottern bara 1,5 år .
  • hanna elise

Här är en till med lite viktnojja.
    Har under hösten gått upp 10 kg och mitt nyårslöfte var att gå ner dessa, men så plussade jag istället :)

Så då tänkte jag istället begränsa viktuppgången, hittills går det inte så bra. Orkar aldrig träna eller promenera för jag är så trött. dessutom har jag börjat må illa på em och kvällarna, (men jag spyr inte) det enda som hjälper är att äta ngt vilket jag gör varje timme från ca kl 15 tills jag lägger mej.
    Ajajaj...hur ska detta sluta? ;)

• N e m i
    Grodlår skrev 2011-01-25 13:48:40 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul:et. En levande 1.2 cm klump finns i min mage. Han mätte gulkroppen och något mer som jag inte kommer ihåg. Allt detta gjorde att jag fick ett värde på 92%. Det är alltså 8% risk för missfall. Det känns skönt.
    Wow, vad är det för mätning? Hade ingen aning om att dem räknar ut sånt. Var det en läkare som gjorde vul? Hur långt har du gått?
    Grattis till dina 92% då! 
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i

Såg nu att du skrivit 7+3! Flört

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • knorrig
    Cornellia skrev 2011-01-25 13:33:46 följande:
    Knorrig tror jag hon hette har dock inte sett henne skriva så mycket den sista tiden.

Jo det är juh troligt att man kommer ses. Var bor du någonstans?
    Nej, det stämmer att jag inte varit aktiv och skrivit i tråden på senaste. Det har varit magsjuka och förkylningar här hemma, men nu är det på bättringsvägen :)
    Jättekul att det är fler från Gävle, vad sägs om att ses och fika och hålla kontakt under graviditeten?
    Jag bor på Brynäs.
  • HelenaW
    Jag tycker att allt är dubbelt så jobbigt den här gången, illamående, trötthet, uppblåst mage, hugrig hela tiden eller men vill inte äta, aversion mot viss mat och dryck och känner mig orkeslös på jobbet och kan inte koncentrera mig på någonting. Plus att jag tror att jag börjar känna av foglossningen redan (som precis hade släppt från förra graviditeten) Gud vad neggo jag blev helt plötsligt, men förra veckan var det så illa att jag ringde till MVC och nästan bölade för att jag var så trött och orkeslös, fast jag egentligen visste att det bara är att vänta ut.
    Det är väl väldigt olika men de brukar väl säga att just det här kan släppa runt v 12. Hoppas att det löser sig med jobbet!
  • NornaB

7+0 idag Skönt att det går framåt!! 

Bor i Nävling som ligger i skogen mellan Hässleholm och Kristianstad nere i skåne.  Ingen mer från den trakten???

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Cornellia
    knorrig skrev 2011-01-25 16:22:49 följande:
    Nej, det stämmer att jag inte varit aktiv och skrivit i tråden på senaste. Det har varit magsjuka och förkylningar här hemma, men nu är det på bättringsvägen :)
    Jättekul att det är fler från Gävle, vad sägs om att ses och fika och hålla kontakt under graviditeten?
    Jag bor på Brynäs.
    Oj, aldrig kul att vara sjuk, tur att ni börjar bli bättre

Fika och kontakt låter toppen, alltid kul att träffa folk i samma situation som en själv.
Svar på tråden BF september 2011