• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Emelie8409
    DaniellaG skrev 2011-01-24 21:51:29 följande:
    Emelie8409 - usch. Måste varit hårt för er! 8 veckor... Varför kommer inte det döda fostret ut? Ligger liksom där i 2 månader och så är man själv helt ovetandes!

Jag ska på inskrivning imorgon. Vill göra en koll o se så att allt står rätt till. Måste fråga om det imorgon.
    Ja, det var hemskt! =( Varför det blev så är det ingen som kan svara på... Vi har haft otur är det vi fått höra.. Så den här gången tänker jag begära vul, ska dit på tis.
  • v i r r a
    RonjaLi skrev 2011-01-25 18:29:12 följande:
    Gråter

Var på inskrivning idag.
    Det tog en timme att väga, ta prover och allt annat.
    Jag nämnde att jag idag haft ont i livmodertappen men barnmorskan sa att det troligtvis var pga att den blir hårdare av hormonerna och att det bildas en "slempropp" i den.
    Vi säger hejdå och på vägen ut passar jag på att gå på toaletten och då blöder jag! Ganska mycket, typ som vid mens.

Vet inte vart jag ska ta vägen! Orkar inte ännu ett missfall! Och jag som berättat för kollegorna idag...
    Ojoj! Kära nån. Så bedrövligt! *tröstekramar*

Gick du tillbaka in till barnmorskan?
  • sugarrush

Knitting angel: jag bor i nordvästra Skåne! Jag tycker mig ana på ditt nick att du stickar...! Och vet du, jag virkar! Bebis-syjunta i framtiden kanske?

• Miniapa
    MoonFlight skrev 2011-01-25 09:11:51 följande:
    Miniapa:
    Japp bor i Skepplanda (så det är lite norr ut dessutom men men)...
    Men då är det ju inte så långt ifrån ändå :)
  • Knitting Angel
    sugarrush skrev 2011-01-25 22:03:06 följande:
    Knitting angel: jag bor i nordvästra Skåne! Jag tycker mig ana på ditt nick att du stickar...! Och vet du, jag virkar! Bebis-syjunta i framtiden kanske?
    Helt rätt att jag stickar. =) Hade kanske inte varit helt fel med en Bebis-syjunta, vet dock inte när det ska hinnas med men det ska nog gå att få till lite längre fram. Flört Har tre intensiva veckor med skola just nu så lär nog inte hinna med så mycket mer än skola skulle jag tro men man vet ju aldrig.
  • Miniapa

nenne87 skrev 2011-01-25 08:58:54 följande:
    Hej miniapa. Har du inte fått något illamående fören nu?? jag är i vecka 6 (5+0) tror jag och jag har inget illamående, bara ömma bröst.
    Vilka symtom har du haft?
    Nä, jag har inte haft några symptom direkt men en putande mage och trötthet har det varit. Och nu kom illamåendet. Jag är i v 8 (7+5). Förra och förrförra gravven så mådde jag prima nästan hela tiden. Några små illamåenden men inte mycket mer, så det verkar bli lite värre denna gången. Har levt på vindruvor på jobbet idag och imorgon blir det apelsiner :) Saftiga frukter funkar för att hålla illamåendet i schackt än så länge.
    Här är min putande mage i v8...inte så lätt att dölja...

• syltvessla
    NornaB skrev 2011-01-25 16:52:25 följande:
    7+0 idag Skönt att det går framåt!! 

Bor i Nävling som ligger i skogen mellan Hässleholm och Kristianstad nere i skåne.  Ingen mer från den trakten???
    Jag bor 4 mil utanför kristianstad... i en liten by... =)
  • sugarrush

KA: Haha, jag har tokfullt upp själv! Men vet du, vi har ju typ 8 månader på oss!
    Jag är också i vecka 6 förresten!

• skomakarfrun

jag är så lättad, köpte seaband på apoteket idag och fast jag inte riktigt trodde på dem så fungerade det.. mår inge illa alls.. hoppas hoppas det håller i sig

lilla ärtan, stanna där du är
  • malar87
    Miniapa skrev 2011-01-25 22:06:25 följande:
    Men då är det ju inte så långt ifrån ändå :)
    Min farmor och farfar bor i Bohus och där brukar man hänga ibland :D
Svar på tråden BF september 2011