• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • v i r r a
    Miniapa skrev 2011-01-25 22:14:50 följande:
    Nä, jag har inte haft några symptom direkt men en putande mage och trötthet har det varit. Och nu kom illamåendet. Jag är i v 8 (7+5). Förra och förrförra gravven så mådde jag prima nästan hela tiden. Några små illamåenden men inte mycket mer, så det verkar bli lite värre denna gången. Har levt på vindruvor på jobbet idag och imorgon blir det apelsiner :) Saftiga frukter funkar för att hålla illamåendet i schackt än så länge.
    Här är min putande mage i v8...inte så lätt att dölja...

Å wow! Vilken fin mage Förstår att det är svårt att dölja. Du ser ju inte ut att vara direkt trind i övrigt så att det går att skylla magen på snask!

Min mage putar också på ett annat sätt än vanligt "ätit-för-gott-put". Jag förstår inte riktigt varför!? Livmodern kan ju omöjligt orsaka putmage i v 7-8. Jag vet ju att man säger att det är tarmarna som sväller? Men varför ser tidiga gravidmagar annorlunda ut än vanliga "prutt-magar"?
  • knorrig
    jessii87 skrev 2011-01-26 06:02:48 följande:
    Börjar bli lite småorolig. Har varit illamående o haft jätteont i brösten periodvis. Nu i cirka 3 dagar har jag inte känt nått..Förrutom att jag har väldigt svårt för att äta lagad mat. Kan äta frukt o smörgås men inte nån form av lagad mat, inte ens mina favoriträtter...

Är lite orolig om det har hänt något med pyret i magen... =(( Är i vecka 7+5 så illamåendet borde ju inte avta riktigt än...
    Jag är också i v 7+5 och känner precis likadant. Illamående och andra symtom är som bortblåsta. 
    Försöker att tänka positivt och njuta av grav, för rätt vad det är så dyker nog symtomen upp igen :) 
  • She is Me

7+6 här illamåendet har börjat släppa men nu har jag fått den berömda yrseln, skitjobbigt:( nån som har tips som hjälper? Nästan så jag önskar att illamåendet kom tillbaka! :D

• IdaElinLivia040611

Godmorgon!

Mådde så himla bra igår och trodde att det äntligen hade vänt. Men idag är det lika mycket skit igen. Hatar att må illa. Vill kunna äta som vanligt. Allt kretsar kring mat just nu och vad jag kan tänkas få i mig. Snälla låt detta bli bättre snart....längtar till vecka 12-13 så jag blir galen......

• knorrig
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-26 10:54:35 följande:
    Godmorgon!

Mådde så himla bra igår och trodde att det äntligen hade vänt. Men idag är det lika mycket skit igen. Hatar att må illa. Vill kunna äta som vanligt. Allt kretsar kring mat just nu och vad jag kan tänkas få i mig. Snälla låt detta bli bättre snart....längtar till vecka 12-13 så jag blir galen......
    Vilken vecka är du i nu?
  • givinglife

Miniapa: va fint att se att det finns fler som redan fått lika putande mage som jag ... Igår var det mamma mjukisar på så underbart skönt....

• MuM2girls

Här är illamåendet samma, men tröttheten börjar släppa lite granna:)
    Angående illmåendet, jag mår ju illa när jag tänker på mat, men om jag allt trotsar mina spyer och lagar mat och börjar äte så är det ingen fara. Fast det blir ju inte mycket kan jag säga. Stekt ägg med pomme blev det idag det gick ner:D En sak som jag inte kommer få ner är Pasta,, det är BLÄ!!!!!
    Är i v8+3 idag:)

Miniapa: Gud vilket härlig mage redan:D

• hanna elise

USCH!!
    nu har jag börjat må riktigt illa, kunde bara ana ett lätt illamående förra veckan. Men precis när jag gick in i vecka 8 så drog det igång. Och det verkar bara eskalera.
    men jag spyr inte iaf :) Vilket jag aldrig gör ens när jag har magsjuka. jag har ett enormt motstånd mot det så det känns som att all energi går åt till att inte kräkas.
    Från det jag vaknar till det jag lägger mej. Det enda som hjälper något är att äta. Men BLÄ! Inte gott!!!!

Jag är så förvånad, med dottern mådde jag inte illa en sekund på hela grav så jag hade inte förväntat mej detta.

Tur att detta leder till ngt gott iaf.Glad

• Renni

Verkar som om många utav oss mår illa nu..... Vi får tänka positivt =) Vårt lilla pyre växer & växer...
    Men jag hoppas VERKLIGEN att illamåendet försvinner till efter vecka 12, det gjorde det med dottern iallafall.

Jag känner mig energilös... Jag orkar inte ta mej för nånting längre... Helst vill jag bara ligga i soffan/sängen och dricka loka... =)

Svar på tråden BF september 2011