• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni
    Wooaw.... Vilket gäng vi är tjejjer! Vi är 85 stycken nu =)

Underbart =)
  • Vill bli fyra
    She is Me skrev 2011-01-26 10:46:05 följande:
    7+6 här illamåendet har börjat släppa men nu har jag fått den berömda yrseln, skitjobbigt:( nån som har tips som hjälper? Nästan så jag önskar att illamåendet kom tillbaka! :D
    Är det yrsel för för lågt blodtryck? I så fall ska du äta mycket saltlakrits. Det rådet fick jag förra gången. Men min yrsel berodde på för lågt blodtryck iom att jag inte fick i mig det jag behövde.
  • givinglife
    Vill bli fyra skrev 2011-01-26 13:25:13 följande:
    Är det yrsel för för lågt blodtryck? I så fall ska du äta mycket saltlakrits. Det rådet fick jag förra gången. Men min yrsel berodde på för lågt blodtryck iom att jag inte fick i mig det jag behövde.
    fast är det inte lågt blodtryck så ska man inte äta saltlakrits.... de brukar avråda från för mkt när man är gravid (jag som älskar lastlakrits äter ändå, men måttliga mängder...)
  • Vill bli fyra
    givinglife skrev 2011-01-26 13:30:03 följande:
    fast är det inte lågt blodtryck så ska man inte äta saltlakrits.... de brukar avråda från för mkt när man är gravid (jag som älskar lastlakrits äter ändå, men måttliga mängder...)
    Jaha, det visste jag inte. Mycket får man lära sig :) Konstigt det där. Min läkare sa att jag skulle proppa i mig saltlakrits så skulle jag må bättre. Fast det kanske var för att jag var så dålig och knappt kunde resa mig upp...
  • hanna elise
    malar87 skrev 2011-01-26 13:45:22 följande:
    När jag väntade dottern så mådde jag illa fram till v 20
    FY! Det hoppas jag att vi alla slipper.
    Jag har förutom illamåendet haft hicka i tre dagar nu, Nästan konstant, med bara korta uppehåll. Nån fler?
  • Vill bli fyra
    malar87 skrev 2011-01-26 13:45:22 följande:
    När jag väntade dottern så mådde jag illa fram till v 20
    Samma här. Är lite orolig eftersom jag inte känner av graviditeten mycket alls men samtidigt är jag glad för varje dag som går och jag faktiskt kan äta.
  • skomakarfrun

idag var jag och tittade på babykläder, var sååååå sugen att köpa men har bestämt mig någonstans att inte köpa något förrän efter UL, känns som att man aldrig ska ta ut något i förskott eller vara för lycklig, då skiter sig allt... =P

som jag skrev tidigare har jag blivit helt hjälpt av sea-band, nu mår jag inte illa alls. Så skönt...
    Men jag är inte sugen på mat ändå, kall mat går bra, frukt, sallad osv osv lever på det och hoppas jag får i mig tillräckligt.. har nog gått ner lite men inte så farligt, hade lite att ta av då jag gick upp 10 kg av p-staven, sen jag tog ut den i våras har jag gått ner 5-6 kg men går gärna ner några kilon till innan jag börjar gå upp alla mammakilona... tänk att det ska vara så jobbigt med vikten...

lilla ärtan, stanna där du är
  • Vill bli fyra

Jag är inte orolig över vikten så. Jag är redan överviktig och försöker dra ner på socker och träna mer. Det har gett synligt resultat på två veckor. Tänker fortsätta med det och hoppas på att gå ner lite mer på det viset innan det är dags att vända upp igen. Jag menar, jag minskar inte på maten så då ska inte bebis behöva lida.

Förra graviditeten gick jag ner så mycket av mitt illamående att jag när jag var på BF bara gått upp ett kilo från startvikten.

• Vill bli fyra

Har ni berättat om era bebisar för era familjer ännu? Mår jag så illa som förra gången kommer folk oundvikligen förstå vad som är fel. Måste dessutom bo hos mina föräldrar ett tag då vi måste renovera badrum. Inte så kul med en ettåring hemma då. Nåja, det jag ville komma till. Hur har ni berättat? Jag har beställt en egentryckt tröja till grabben. Det står "Jag ska bli STOREBROR" på den. Han får sköta det där med att berätta helt enkelt :)

Svar på tråden BF september 2011