• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Cornelia: Rul görs mellan v 16-19 skulle de de tycka att fostret är för litet får du komma tillbaka och göra ett nytt. Men var det inte din BM som tyckte du var längre gången? El blandar kjag ihop allt nu

• Cornellia
    She is Me skrev 2011-01-26 16:57:41 följande:
    Cornelia: Rul görs mellan v 16-19 skulle de de tycka att fostret är för litet får du komma tillbaka och göra ett nytt. Men var det inte din BM som tyckte du var längre gången? El blandar kjag ihop allt nu
    Jo, hon tycker juh att jag är en vecka längre än vad jag är.

Jag hade fått för mig att RUL gjordes mellan 18-20 men då är det väl normalt då
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-26 16:53:51 följande:
    På södertull.

Jag har varit på ett VUL pga att jag hade en ordentlig blödning kring trettondagsafton, men det är väl inget som görs i vanliga fall.

Gissar att min BM vill ha lite extra koll på mig efter som min graviditet räknas som riskgraviditet, men som sagt känns det tidit med RUL i v16.
    okej, attans då, jag som hade hoppats att du hade nåt knep för att få VUL, jag får vackert vänta till vecka 16-17 då... men det känns konstigt att de inte kollar upp att man ens är gravid. Man ska behöva vänta nästan halva graviditeten.. jaja hoppas de kommande två månaderna går fort... Tungan ute
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Chasingdreams
    Ebba11 skrev 2011-01-26 14:46:42 följande:
    Hej!

Har smygläst i forumet i flera veckor och nu är det dags att hoppa in här! Hoppas okej :)

Jag är i v. 8 och går in i v. 9 till helgen. Mår inte jätteilla (än) men har en konstant obehagskänsla, är supertrött, uppblåst i magen, brösten känns som två ömma biljardbollar. Och jag känner mig även lite nedstämd... Bebisen var planerad så egentligen borde jag vara jätteglad, men av någon konstig anledning känner jag mig lite deppig. Någon som varit med om samma sak? Har läst att det är ganska vanligt den första tiden och att det går över så småningom. Så jag hoppas på det!

Är det någon som ska göra NUPP eller KUB-test? Vi har bokat ett KUB-test om en månad.

Kram
    Hej!

Jag känner mig också lite nedstämd, har t.o.m. gråtit en skvätt vid ett par tillfällen (har ju kroppen full av gravidhormoner). Pratade med en barnmorska om det idag och hon sa att det är vanligt att man blir nedstämd i början och att det kan kännas jobbigt även om bebisen är planerad. Helt plötsligt blir allt konkret och världen förändras för alltid. Att skaffa barn är nog livets största beslut och det är naturligt att det sätter igång flera tankeprocesser. Min graviditet var halvplanerad. Vi körde utan skydd, men jobbade inte speciellt hårt för att det skulle hända och jag blev gravid på första försöket. Även om man kan bli gravid trodde jag nog någonstans att det skulle ta ett tag men helt plötsligt har jag en liten individ som växer i mig mage dag för dag. Dessutom känns alla de kroppsliga förändringarna lite sådär (uppsvälldhet, ont i magen, bröstspänningar, illamående, yrsel, trötthet) och skapar olust i sig själv.

Kram till dig!
  • RonjaLi
    v i r r a skrev 2011-01-25 20:47:43 följande:
    Ojoj! Kära nån. Så bedrövligt! *tröstekramar*

Gick du tillbaka in till barnmorskan?
    Nej, hon hade redan tagit in nästa. Fanns ju ändå inget hon kunnat göra. Det går ju inte att se genom undersökning och de har inga ultraljudsmaskiner där.
  • She is Me

Fick tid för Kub idag, den 24/2 på makens födelsedag är då i vecka 12+0 vi hoppas på en bra present :)

• Grodlår

Tittar på kanal 5, Livet på BB. Vilken gris till karl som är med där.

• RonjaLi
    She is Me skrev 2011-01-26 20:22:12 följande:
    Jolisan blöder du fortfarande?
    Nej.
    Det kom bara en rejäl blödning igår. Inget mer sen dess.
    Hade inte ont i brösten imorse när jag vaknade, annars har de känts sprängfärdiga. Men nu har jag ont igen.
    Men jag vill inte få några som helst förhoppningar utan jag ser det som att jag fått missfall fast fostret inte kommit ut ännu.
    Kommer det inget mer blod får jag veta hur som helst på tisdag när jag ska på VUL.
  • RonjaLi
    She is Me skrev 2011-01-26 20:22:12 följande:
    Jolisan blöder du fortfarande?
    Nej.
    Det kom bara en rejäl blödning igår. Inget mer sen dess.
    Hade inte ont i brösten imorse när jag vaknade, annars har de känts sprängfärdiga. Men nu har jag ont igen.
    Men jag vill inte få några som helst förhoppningar utan jag ser det som att jag fått missfall fast fostret inte kommit ut ännu.
    Kommer det inget mer blod får jag veta hur som helst på tisdag när jag ska på VUL.
Svar på tråden BF september 2011