• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sandqvist

Mlic: vet hur det känns, nu är det ju inte ens kul att berätta folk våra föräldrar för antingen vet de om det redan eller så ska man behöva oroa sig för att se gör det... Kan ju anställa människor att berätta för mig så jag slipper för de verkar tycka det är intressant.

• Mliic

Det värsta är att jag mår illa på kvällarna och tröttheten ska vi inte tala om!! Därför är det ju extra jobbigt att åka jobba nu 16-24. håller ju på att somna varje kväll=(  *suck* det är bara att bita ihop!!!

• Cornellia

Idag har jag varit på provtagning hos BM. Väldigt händelselöst.

Nästa vecka blir det besök hos läkare, ytterligare provtagning hos BM och även besök hos dietist, fullt upp helt enkelt.

Iaf, idag fick jag datum för RUL. 17/3. Känns väldigt tidigt, då jag kommer bara vara i v 16, är det verkligen vanligt att göra så tidigt?

• She is Me

Vill bli fyra; nej jag har varken lågt eller högt blodtryck. Yrseln är pga hormoner enligt barnmorskan, men det säger dem till allt de inte kan reda ut vad det är ;)

• rubin
    Ebba11 skrev 2011-01-26 14:46:42 följande:
    Hej!

Har smygläst i forumet i flera veckor och nu är det dags att hoppa in här! Hoppas okej :)

Jag är i v. 8 och går in i v. 9 till helgen. Mår inte jätteilla (än) men har en konstant obehagskänsla, är supertrött, uppblåst i magen, brösten känns som två ömma biljardbollar. Och jag känner mig även lite nedstämd... Bebisen var planerad så egentligen borde jag vara jätteglad, men av någon konstig anledning känner jag mig lite deppig. Någon som varit med om samma sak? Har läst att det är ganska vanligt den första tiden och att det går över så småningom. Så jag hoppas på det!

Är det någon som ska göra NUPP eller KUB-test? Vi har bokat ett KUB-test om en månad.

Kram
    Jag är oxå nedstämd. Tycker allt är skit för tillfället och avskyr denna månaden och vill bara ha mars. Drömmer fortfarande väldigt mkt så det blir ingen bra sömn vilket leder till trötthet.
    Jag som tyckte att vad bra när ma när gravid så slipper man mesvärken, men nu har jag konstant värk hela tiden, suck

Men igentligen är jag glad att jag är gravid för det var ju något vi ville,
  • betula

Suck

Nu har jag rejält missfärgade flytningar, så oron känns ganska så stor just nu :( Mår skit!

• nenne87

Rubin: vilken vecka är du i? Jag är i vecka 6 och har fram tills inatt kännt som vanligt i magen men igår kväll började jag få molvärk och jag är jätte hård i magen det har hållt i sig idag så jag tog en Alvedon förut. Har du haft molvärk länge?

• skomakarfrun
    betula skrev 2011-01-26 14:07:00 följande:
    Hela min familj vet om det + svärföräldrarna. Tror sambon kommer berätta för sina syrror i helgen då han träffar dem.

Mår illa och känner mig så matt. Superfint väder här idag, så jag tänkte ta en härlig tur m nån av hundarna, men efter att ha morgonkissat dem och känt som om jag skulle svimma när jag tog av mig skorna har ja inte vågat ut igen :(

Drömde att jag köpte en vagn för 8000:- och sambon tyckte det var liiiite tidigt, men jag ville ha den sa jag och var så nöjd så :D Det var som en byggsats som jag försökte bygga ihop.
    jag har också drömt om barnvagnar, drömde att min snåla sambo köpte en begagnad risig sak. däcken var dåligt pumpade och den hade inga finesser, sen hittade jag en ny bättre och skulle byta, flytta över bebis och allt mitt i affären.. haha knasiga dröm
    men bebisen i drömmen var den veckraste bebis jag sett...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-01-26 15:57:22 följande:
    Idag har jag varit på provtagning hos BM. Väldigt händelselöst.

Nästa vecka blir det besök hos läkare, ytterligare provtagning hos BM och även besök hos dietist, fullt upp helt enkelt.

Iaf, idag fick jag datum för RUL. 17/3. Känns väldigt tidigt, då jag kommer bara vara i v 16, är det verkligen vanligt att göra så tidigt?
    hoppas att jag också får så tidigt då... längtar tills jag får se att allt står rätt till med bebisen..

har du varit på VUL?

jag ska inte på provtagning förrän vecka 12 och UL i början av april fast har inte fått datum än, det skulle vi bestämma på provtagningen, konstigt att det är så olika fast det är samma MVC... är du på södertull eller på carema förresten?
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-01-26 16:50:41 följande:
    hoppas att jag också får så tidigt då... längtar tills jag får se att allt står rätt till med bebisen..

har du varit på VUL?

jag ska inte på provtagning förrän vecka 12 och UL i början av april fast har inte fått datum än, det skulle vi bestämma på provtagningen, konstigt att det är så olika fast det är samma MVC... är du på södertull eller på carema förresten?
    På södertull.

Jag har varit på ett VUL pga att jag hade en ordentlig blödning kring trettondagsafton, men det är väl inget som görs i vanliga fall.

Gissar att min BM vill ha lite extra koll på mig efter som min graviditet räknas som riskgraviditet, men som sagt känns det tidit med RUL i v16.
Svar på tråden BF september 2011