nasj skrev 2011-01-26 22:42:21 följande:
Vet du jag fick också det för ett par dagar sen höll i sig i 3 dagar sen försvann det.Jag pratade med barnmorskan och hon sa att man kan få det och mår man fortfarande illa,ja eller överhuvudtaget känner gravsymtom så är det nog ingen fara,jag vågade dock inte tro på henne,men så satt jag och kikade i min gravbok jag fick när jag väntade min son för ett år sen och där i på v 8 står det att det är vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar,det kändes faktiskt lite tryggare för nu ett par dagar senare känner jag mig fortfarande gravid,jag har inte haft mer färgade flytningar,jag mår fortfarande grymt illa.Jag tror om mina beräkningar stämmer att jag är 10+1 imorgon,ska på inskrivning då,valde att ta den senare eftersom jag precis haft mf,så jag kan ju höra med dem vad de säger,ska även försöka tvinga till mig ett vul,får se hur det går

Men som sagt känner du fortfarande gravsymtom,tror jag inte (hoppas inte)att det är någon fara,dock visar det sig när man googlar på det att det är 50/50 många har haft det utan att det visade sig vara något och de fick friska barn men vissa har fått det och fått mf nån/några veckor senare,det skulle egentligen vara det värsta,ska det ske kan det väl lika gärna ske på en gång så man slipper gå och tro att allt är ok,men tyvärr funkar det ju inte så..
Tack för lite pepp. Jag vet ju att det inte behöver betyda nåt, men allt känns bara så j-vla hopplöst just nu. Egentligen borde jag kännamig lugnare, då det faktiskt har minskat lite nu, men nä lugnet har inte infunnit sig ännu. Dessutom kom jag på att jag skulle haft mens nu i dagarna om det inte vore för krypet, så kanske ökar risken/chansen för missfärgade flytningar då?
Känner nog lite extra panik då sambon åker bort på fredag och är borta dryga veckan. :( INGET får ju hända då liksom! :(
Skönt att du fortfarande känner dig gravid iaf. Uppdatera hur det går för dig imorn!