• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Jolisan Usch jobbigt det där! Tur att du ska på vul nästa vecka, håller tummarna på gott besked!

• Flisan79
    Grodlår skrev 2011-01-26 20:27:17 följande:
    Tittar på kanal 5, Livet på BB. Vilken gris till karl som är med där.
    Men är det inte deras chargång?
  • Grodlår

Jo, kanske men hade det varit min man hade han fått en smäll. T.o.m sonen var mer stöttande.

• Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-01-26 17:11:51 följande:
    okej, attans då, jag som hade hoppats att du hade nåt knep för att få VUL, jag får vackert vänta till vecka 16-17 då... men det känns konstigt att de inte kollar upp att man ens är gravid. Man ska behöva vänta nästan halva graviditeten.. jaja hoppas de kommande två månaderna går fort... Tungan ute
    Tricket är väl isf att ringa till gyn, boka en tid för vul (vi hade ingen remiss eller så), och betala 300 spänn.
  • syltvessla
    She is Me skrev 2011-01-25 22:57:06 följande:
    Syltvessla 4 mil åt vilket håll? Låter som mina hemtrakter ;) fast jag bor utanför Höör
    jag bor i nordöstra skåne... vågar inte skriva ut exakt var... man vet inte om de e ¨ån man känner som e här och snokar=)
  • nasj
    betula skrev 2011-01-26 16:25:35 följande:
    Suck

Nu har jag rejält missfärgade flytningar, så oron känns ganska så stor just nu :( Mår skit!
    Vet du jag fick också det för ett par dagar sen höll i sig i 3 dagar sen försvann det.Jag pratade med barnmorskan och hon sa att man kan få det och mår man fortfarande illa,ja eller överhuvudtaget känner gravsymtom så är det nog ingen fara,jag vågade dock inte tro på henne,men så satt jag och kikade i min gravbok jag fick när jag väntade min son för ett år sen och där i på v 8 står det att det är vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar,det kändes faktiskt lite tryggare för nu ett par dagar senare känner jag mig fortfarande gravid,jag har inte haft mer färgade flytningar,jag mår fortfarande grymt illa.Jag tror om mina beräkningar stämmer att jag är 10+1 imorgon,ska på inskrivning då,valde att ta den senare eftersom jag precis haft mf,så jag kan ju höra med dem vad de säger,ska även försöka tvinga till mig ett vul,får se hur det gårGlad Men som sagt känner du fortfarande gravsymtom,tror jag inte (hoppas inte)att det är någon fara,dock visar det sig när man googlar på det att det är 50/50 många har haft det utan att det visade sig vara något och de fick friska barn men vissa har fått det och fått mf nån/några veckor senare,det skulle egentligen vara det värsta,ska det ske kan det väl lika gärna ske på en gång så man slipper gå och tro att allt är ok,men tyvärr funkar det ju inte så..
  • NornaB

Nordöstra är ju i mina trakter

Måste bara berätta! Jag har världens bästa man! Jag har varit sugen på smörgåstårta i flera dagar, och nu ikväll när jag kom hem från jobbet så hade han köpt det till mig! Jag blev så glad! Så nu sitter jag här halv elva på kvällen och äter smörgåstårta  

Äter hellre kall mat än var nu! 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • syltvessla
    NornaB skrev 2011-01-26 22:42:27 följande:
    Nordöstra är ju i mina trakter

Måste bara berätta! Jag har världens bästa man! Jag har varit sugen på smörgåstårta i flera dagar, och nu ikväll när jag kom hem från jobbet så hade han köpt det till mig! Jag blev så glad! Så nu sitter jag här halv elva på kvällen och äter smörgåstårta  

Äter hellre kall mat än var nu! 
    Vi har mött Nävlinge när vi spelar med damfotbollen...
    kan väl säga att de e i Bromölla trakten...
  • betula
    nasj skrev 2011-01-26 22:42:21 följande:
    Vet du jag fick också det för ett par dagar sen höll i sig i 3 dagar sen försvann det.Jag pratade med barnmorskan och hon sa att man kan få det och mår man fortfarande illa,ja eller överhuvudtaget känner gravsymtom så är det nog ingen fara,jag vågade dock inte tro på henne,men så satt jag och kikade i min gravbok jag fick när jag väntade min son för ett år sen och där i på v 8 står det att det är vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar,det kändes faktiskt lite tryggare för nu ett par dagar senare känner jag mig fortfarande gravid,jag har inte haft mer färgade flytningar,jag mår fortfarande grymt illa.Jag tror om mina beräkningar stämmer att jag är 10+1 imorgon,ska på inskrivning då,valde att ta den senare eftersom jag precis haft mf,så jag kan ju höra med dem vad de säger,ska även försöka tvinga till mig ett vul,får se hur det gårGlad Men som sagt känner du fortfarande gravsymtom,tror jag inte (hoppas inte)att det är någon fara,dock visar det sig när man googlar på det att det är 50/50 många har haft det utan att det visade sig vara något och de fick friska barn men vissa har fått det och fått mf nån/några veckor senare,det skulle egentligen vara det värsta,ska det ske kan det väl lika gärna ske på en gång så man slipper gå och tro att allt är ok,men tyvärr funkar det ju inte så..
    Tack för lite pepp. Jag vet ju att det inte behöver betyda nåt, men allt känns bara så j-vla hopplöst just nu. Egentligen borde jag kännamig lugnare, då det faktiskt har minskat lite nu, men nä lugnet har inte infunnit sig ännu. Dessutom kom jag på att jag skulle haft mens nu i dagarna om det inte vore för krypet, så kanske ökar risken/chansen för missfärgade flytningar då?

Känner nog lite extra panik då sambon åker bort på fredag och är borta dryga veckan. :( INGET får ju hända då liksom! :(

Skönt att du fortfarande känner dig gravid iaf. Uppdatera hur det går för dig imorn!
  • september02

Hej allihopa!

Hoppar in på den här tråden jag också :) Jag är i vecka 9 (8+5) enligt uträkningen man kan göra här på sidan!
    Jag plussade den 27:e dec!! Det var lite halvplanerat. Åt inga p-piller och vi tänker att händer det så händer det!! Blev otroligt glad när det visade sig att jag var gravid :)

Trodde aldrig jag skulle vara såhär nevös för att nått ska gå snett. Först var jag nervös för att jag inte kunde bli gravid, när jag blev det var jag nervös för att få mf. Vill bara njuta och ska försöka göra det också :) Helt perfekt med en sånhär tråd där vi kan stödja varandra!  Jag har haft en mindre blödning men BM sa att det var vanligt. Särskilt efter sex. Har även stickningar i magen och då slår hjärta på högvarv, blir så fruktansvärt nervös!!

Känner ni igen er? :)

Svar på tråden BF september 2011