• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • rubin
    Lilja Forever skrev 2011-01-27 09:03:31 följande:
    Själv har jag inskrivning den 7/2.. :D Funderar faktiskt på att fråga om hon inte kan vara vänlig och låta mig få ett tidigt vul... Jag får väl kura ihop mig och verka ynklig... Tycker verkligen att det verkar sjukt att man ska gå omkring till v18 eller vad det nu är, innan man får veta om det lever och frodas där inne.. Det är ju inte ens humant tycker jag.. :(
    När jag skall tillbaka till bm i v10 skall jag få höra hjärtljudet och då får man ju reda på om det lever eller inte trots att man inte ser det. Detta är väl ändå något som alla kan bli erbjudna, vet inte vad för utrustning de använder men tror inte att det är något slags UL.

Idag har jag fått bruna flytningar, vet att det är vanligt men jag vill ändå inte ha det.
  • IdaElinLivia040611

Har en bra dag idag, verkar vara lite varannan här. Ska faktiskt bli skönt att börja jobba på måndag så att man kan få lite rutin igen. Man blir ju helt passiv hemma. Kan ligga på soffan hela dagen och bara tycka synd om mig själv. Kommer nog må bättre om jag blir lite distraherad av jobb.

Vecka 10 snart, bara 2 veckor kvar till den magiska 12:e veckan. Läser så mycket om vul, och tycker så synd om er som måste kämpa. Jag har fått ett vul och när jag var för att få fler illamående tabletter utskrivna så frågade läkaren om jag var orolig och ville se pyret. Hon gjorde att vanligt UL tog typ 30 sek och man såg jätte bra.

Börjar äntligen fatta att jag är gravid. Magen växer och det ska bli så himmla mysigt att vara mammaledig igen. LÄNGTAR!!!!!!!!!!!

Ha en bra dag!!!

• betula
    rubin skrev 2011-01-27 10:38:55 följande:
    När jag skall tillbaka till bm i v10 skall jag få höra hjärtljudet och då får man ju reda på om det lever eller inte trots att man inte ser det. Detta är väl ändå något som alla kan bli erbjudna, vet inte vad för utrustning de använder men tror inte att det är något slags UL.

Idag har jag fått bruna flytningar, vet att det är vanligt men jag vill ändå inte ha det.
    Vilken vecka är du i nu? Har oxå bruna flytningar och även om det är vanligt och ofarligt kan jag inte låta bli att oroa mig ju :(

Lyssna på hjärtat hade jag verkligen velat göra nu för att lugna mig, men mig veterligen blir inget sånt gjort på nästa besök utan det blir först vid UL i v 12 (16/2) som jag får en bekräftelse på att allt är som det skall :/
  • Vic2ria

jag var på tidigt samtal i tisdags o väntar på svar från läkarna om jag ska behöva göra tidigt ul eller andra prover. annars har jag inskrivning 9 mars vilket jag tycker verkar lite sent, 9 mars. är mitt andra barn så kanske det är därför de  blir så sent. har bf 8 sep.

• givinglife
    She is Me skrev 2011-01-27 09:26:55 följande:
    undrar om det är babyboom i landet, för jag tycker folk får inskrivningstid sent...    I skåne har det varit rekordår, nu två eller tre år i rad... men jag vet inte hur det ser ut i resten av landet?
    det är samma i örebro län... babyrekord 2 år i rad nu och de förväntar sig ett nytt i år... (enligt min bm, bvc och samma yrkeskategorier på jobbet....)
  • MuM2girls

Tror det har blivet inne att skaffa barn, hoppas bara att alla gör det full hjärtat och inte bara för att!!!

Nicole 100110 Pyret BF 110903
  • lyckligt gift

Jag hoppar också in här i tråden, väntar mitt andra barn.
    Jag är väldigt svullen ibland och får för mig att det är säkert för att det är andra barnet??!!
    Händer allt mycket fortfare med 2:a barnet? Kroppen vet ju direkt vad som händer, det gjorde den ju inte riktigt med första.

Linnéa 2008
  • Chasingdreams

Idag har jag fått förändrat luktsinna (5+2). När jag öppnade mitt eget kylskåp imorse reagerade jag och tyckte att det stank paprika. Jag har en inplastad paprika som jag haft i fyra dagar utan att ha reagerat på den.
    Väl på jobbet ochdär jag öppnade kylskåpet för att lägga in matlådan reagerade jag på att det luktade illa. Alltså riktigt ILLA typ gamla sopor. Ingen av mina kollegor har märkt av det när jag frågat =). Så nu har jag fått hålla andan när jag gått ut i köket för att inte kräkas. Spännande med alla förändringar =).

• september02
    Lilja Forever skrev 2011-01-27 09:03:31 följande:
    Själv har jag inskrivning den 7/2.. :D Funderar faktiskt på att fråga om hon inte kan vara vänlig och låta mig få ett tidigt vul... Jag får väl kura ihop mig och verka ynklig... Tycker verkligen att det verkar sjukt att man ska gå omkring till v18 eller vad det nu är, innan man får veta om det lever och frodas där inne.. Det är ju inte ens humant tycker jag.. :(
    Gör alla VUL eller har jag missuppfattat det? Alltså erbjuds alla att göra vul gratis?
    Faktiskt så är det väldigt lång tid till v.18 och veckorna går ju fruktansvärt sakta nu tycker jag :P Hoppas du får göra ett tidigt då :D
  • Mliic
    givinglife skrev 2011-01-27 11:41:13 följande:
    det är samma i örebro län... babyrekord 2 år i rad nu och de förväntar sig ett nytt i år... (enligt min bm, bvc och samma yrkeskategorier på jobbet....)
    lite nyfiken bara men vart i örebro län bor du?=)
Svar på tråden BF september 2011