• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Jag inte så mycket molvärk... Ibland kan jag få det men inte så att det är obehagligt.
    Men jag kommer ihåg att jag hade mycket sånt när jag väntade första barnet.... Hade jätte problem med ligamentsmärtor då.

Det där med att vara rädd att gå på toa o se blod.
    Jag är rädd varje gång jag torkar mig att det ska bli blod på papperet..... jobbigt!!
    Imon går jag in i vecka 9.. (8+0)

• April04

Hej hej! Hoppar in här, väntar (förhoppningsvis) mitt 3:e barn den 20/9 efter två missfall (nov -09 och februari -10). Hoppas att det går vägen denna gång, har lite svårt att riktigt glädja mig. Hade helt förträngt denna fruktansvärda trötthet kombinerat med galen hunger och illamående... Det känns inte som om man är på topp direkt! Ska försöka släpa mig till gymet på lunchen men oj vad svårt det är med motivationen.

• Lilja Forever
    september02 skrev 2011-01-27 08:43:44 följande:
    Ja det är verkligen blandan oro med total lycka!! Längtar till den 8/2 ska till BM igen då för blodprov i armen plus att jag är inne i vecka 12 då!!! Kan andas ut lite då hoppas jag :) Man blir ju så himla rädd när de är blod lr något som liknar blod. Som Tjoff skrev att man går på toa hela tiden för att kolla de är ju verkligen så. 
    Äh vi får försöka njuta av våra graviditeter!!! Glad
    Själv har jag inskrivning den 7/2.. :D Funderar faktiskt på att fråga om hon inte kan vara vänlig och låta mig få ett tidigt vul... Jag får väl kura ihop mig och verka ynklig... Tycker verkligen att det verkar sjukt att man ska gå omkring till v18 eller vad det nu är, innan man får veta om det lever och frodas där inne.. Det är ju inte ens humant tycker jag.. :(
  • sugarrush

Jag tror det tyvärr är svårt att få gratis tidiga VUL i många landsting. Inte ens efter två missfall fick jag ett enda tidigt. Men i de flesta städer finns privata alternativ, kostar ofta bara några hundra. Det kanske det kan vara värt, om man är väldigt orolig.

• She is Me

undrar om det är babyboom i landet, för jag tycker folk får inskrivningstid sent...    I skåne har det varit rekordår, nu två eller tre år i rad... men jag vet inte hur det ser ut i resten av landet?

Google is my friend ♥
  • RonjaLi
    Lilja Forever skrev 2011-01-27 09:03:31 följande:
    Själv har jag inskrivning den 7/2.. :D Funderar faktiskt på att fråga om hon inte kan vara vänlig och låta mig få ett tidigt vul... Jag får väl kura ihop mig och verka ynklig... Tycker verkligen att det verkar sjukt att man ska gå omkring till v18 eller vad det nu är, innan man får veta om det lever och frodas där inne.. Det är ju inte ens humant tycker jag.. :(
    Fast det är ju inte för att de vill vara taskiga utan de vet inte hur fostret påverkas utav ultraljudet. De vill ju inte göra ultraljud i onödan om fostret kan få skador.
  • N e m i
    She is Me skrev 2011-01-27 09:26:55 följande:
    undrar om det är babyboom i landet, för jag tycker folk får inskrivningstid sent...    I skåne har det varit rekordår, nu två eller tre år i rad... men jag vet inte hur det ser ut i resten av landet?
    Min bm sa att det babyboom nu, och att dem har ont om tider nu. Jag bor i sörmland. Men när jag väntade sonen 2008 sa dem också att det var babyboom! Kan väl inte vara babyboom heeela tiden?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • She is Me
    N e m i skrev 2011-01-27 10:18:38 följande:
    Min bm sa att det babyboom nu, och att dem har ont om tider nu. Jag bor i sörmland. Men när jag väntade sonen 2008 sa dem också att det var babyboom! Kan väl inte vara babyboom heeela tiden?
    ja men det är ju tre år sen,   alla som fick barn 08 kanske skaffar syskon nu Tungan ute
    Google is my friend ♥
  • betula
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-27 08:28:37 följande:
    Betula: Jag har fortfarande bruna fkytningar o min bebbe var precis så stor som den skulle o hjärtat slog Och jag har haft det hela tiden och jag är i vecka 9.. Doktorn kunde inte hitta något fel heller.
    Vad skönt för er att veta att allt är som det skall.
    Hade jag haft bruna flytninga hela tiden hade jag nog vant mig vid det här laget och känt mig lugnare, men jag har ju inte haft det. :( Det har fortfarande inte avtagit, men jag blöder iaf inte *försöker se det positivt*
Svar på tråden BF september 2011