• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • malar87
    Cornellia skrev 2011-01-27 15:00:26 följande:
    Jo, men det tog nog ett halvår med ordentliga marknasundersökningar
    Jasså jag vill så gärna köpa nu med en gång hehe
  • nasj
    Cornellia skrev 2011-01-27 14:54:54 följande:
    För mig har det varit klart sedan långt innan jag plussade.
    En lila Teutonia spirit blir det till oss. Går den inte in i bilen så får vi köpa större bli
    Vi har en ny teutoni spirit,jag gillar den men det finns en nackdel,den välter väldigt lätt,så häng ingen skötväska på styret,annars är jag nöjd,den är smidig,snygg och den har handbroms vilket är ett grymt grymt plus!
  • Cornellia
    nasj skrev 2011-01-27 15:05:14 följande:
    Vi har en ny teutoni spirit,jag gillar den men det finns en nackdel,den välter väldigt lätt,så häng ingen skötväska på styret,annars är jag nöjd,den är smidig,snygg och den har handbroms vilket är ett grymt grymt plus!
    Det ser jag som en självklarhet med en trehjuling

Det enda negativa jag sett med den är just handbromsen, den känns som om den är i vägen och inte har någon riktig funktion?
  • miqaw
    malar87 skrev 2011-01-27 14:50:59 följande:
    Okej. hoppas den går in :D
    Jag är lite sugen på en teutonia fun eller mistral s
    Går den inte in har jag en "nödlösning" som går att få med samma "klädsel" som Edge duon, och det är Emmaljungas Nitro City... MEN, en kompis har den och den är liiite svår i vinterväglag och eftersom jag älskar att gå ut och gå i ur och skur och gärna  på annat än bara asfalt så får vi se var vi slutar.
  • nasj
    Cornellia skrev 2011-01-27 15:07:36 följande:
    Det ser jag som en självklarhet med en trehjuling

Det enda negativa jag sett med den är just handbromsen, den känns som om den är i vägen och inte har någon riktig funktion?
    Nej den går att flytta ner så att den inte hamnar i vägen,men den är grym,eftersom trehjulingen är problematisk när man ska gå ner i trappor (du vet barnvagnsrälsen) man är tvungen att luta den på bakhjulen och trycker man inte i handbromsen känns det som att man ska tappa vagnen också grymt skönt att ha i nedförsbackar,man slipper hålla emot.,även i rulltrappan använder jag alltid den,jag lovar att du kommer inte ångra att du tar med handbroms,jag har funderat på en ny vagn nu,typ phil and teds då min son kommer vara typ 1 1/2 när nästa,om allt går bra,kommer,men det är just att jag vill ha handbromsen som får mig att tvekaGlad

Har inte testat den med ståbräda än..

En nackdel med teutonia är att märket på handtaget blir sabb eftersom den välter så ofta,men man kan beställa nya,kostar 50.- på babyland. Jag har prövat massa barnvagnar,men känner mig mest nöjd med teutonian,spirit har också stora hjul,testade bugaboo innan men hatar hjulen,skitjobbiga när de är små och man ska köra i snö...
  • nasj

Nån som har erfarenhet av phil and teds syskonvagn förresten?

• Lilja Forever
    RonjaLi skrev 2011-01-27 09:28:25 följande:
    Fast det är ju inte för att de vill vara taskiga utan de vet inte hur fostret påverkas utav ultraljudet. De vill ju inte göra ultraljud i onödan om fostret kan få skador.
    Jo men det förstår jag, men jag menar, de kan väl åtminstone ha vul i vecka 13 i alla fall, då de flesta missfallen sker i 0-11 veckan. Så man inte ska behöva vandra runt i 13 veckor (räknat från vecka 5) och tro att man ska få ett barn snart och sedan få kastat i ansiktet att det inte kommer att bli någonting... Om det hände mig, vet jag inte var jag skulle ta vägen.. :(
  • sugarrush
    Lilja Forever skrev 2011-01-27 15:47:07 följande:
    Jo men det förstår jag, men jag menar, de kan väl åtminstone ha vul i vecka 13 i alla fall, då de flesta missfallen sker i 0-11 veckan. Så man inte ska behöva vandra runt i 13 veckor (räknat från vecka 5) och tro att man ska få ett barn snart och sedan få kastat i ansiktet att det inte kommer att bli någonting... Om det hände mig, vet jag inte var jag skulle ta vägen.. :(
    Du kan ju alltid göra det privat om du är orolig . Det kostar oftast bara några hundra, samma som patientavgiften på sjukhuset. De flesta städer har lite olika privata mottagningar.
    Fjärde gången gillt?
  • She is Me
    september02 skrev 2011-01-27 14:41:00 följande:
    jaha okejs. Man vill ju gärna veta så att allt är okej. Blödde du mycket? var det rött eller mörkare blod?
    blödde inte mycket, och det var mörkt, blödde två dagar, men jag blev väldigt rädd, då visste jag inte att det var ganska vanligt med blödningar i tidig graviditet och när jag sen pratade med min BM så visste hon inte något. Jag hade uppskattat att få veta att sånt kan ske utan att det är någon fara, men BM är så rädda att de ska skrämmas.  JAg vill veta fakta... inte bara rosa gullegull!
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011