• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    nasj skrev 2011-01-27 15:39:34 följande:
    Nån som har erfarenhet av phil and teds syskonvagn förresten?
    Har inte erfarenhet men är personligen väldigt anti dessa vagnar där det känns som att man skuffar undan ett barn. Har dessutom hört att barn som sitter där nere klämt fingarana i hjulen trots att det är skydd över dem.
    Jag förstår smidigheten storleksmässigt men för mig kommer barnens bekvämlighet före. Vi har en babytravel Dublin syskonvagn. Otroligt nöjd med den Fungerar fortfarande för stora tösen som snart är 4 och det är också något som är negativt med phil & ted för den kan man inte använda lika länge.
  • NornaB

Jag har kollat endel på vagnar. Vi ska absolut ha en Emmaljunga antingen en Cerox (ej city) eller en Edge. Vi kommer att köpa begagnad, för jag tycker att dom är på tok för dyra! Och jag vill ha fyra rejäla hjul inga små plasthjul som jag inte kan gå i skogen med!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79
    NornaB skrev 2011-01-27 16:40:27 följande:
    Jag har kollat endel på vagnar. Vi ska absolut ha en Emmaljunga antingen en Cerox (ej city) eller en Edge. Vi kommer att köpa begagnad, för jag tycker att dom är på tok för dyra! Och jag vill ha fyra rejäla hjul inga små plasthjul som jag inte kan gå i skogen med!
    Det där med fyra riktiga hjul tänkte vi också på så vi köpte en Brio happi när första dottern kom. Det har jag aldrig ångrat, speciellt när jag sett andra fastna i snön med sina små svängbara hjul. Den håller än så nu blir det tredje barnet i den vagnen.
  • Flisan79

Föresten har äntligen mina bröst hajjat att jag är gravid så de har blivit lite fyllnad. Även noterat av mannen

• RonjaLi

Vi har en Quinny Freestyle 3XL.
    Den är stadigast av alla trehjulingar och har stora bra hjul så den fungerar utmärkt i skogen och i snön! Vi bor på landet och det är inga problem med vagnen.
    Vi är de enda i vår umgängeskrets och i mammgruppen som är helt nöjda med vår vagn!
    Enda nackdelen är att den är lite tyngre vilket dock behövs för stadigheten. Lite större är den ju också men hjulen lossar man lätt om man vill göra den lite mindre i tex bagageluckan.

Skulle aldrig kunna ha en fyrhjuling då jag redan har ont i axlar och rygg. Fyrhjulingar måste man ju trycka ner styret ordentligt på varje gång man ska svänga etc vilket gör att axlar och rygg tar stryk.

• Flisan79
    RonjaLi skrev 2011-01-27 16:58:26 följande:
    Vi har en Quinny Freestyle 3XL.
    Den är stadigast av alla trehjulingar och har stora bra hjul så den fungerar utmärkt i skogen och i snön! Vi bor på landet och det är inga problem med vagnen.
    Vi är de enda i vår umgängeskrets och i mammgruppen som är helt nöjda med vår vagn!
    Enda nackdelen är att den är lite tyngre vilket dock behövs för stadigheten. Lite större är den ju också men hjulen lossar man lätt om man vill göra den lite mindre i tex bagageluckan.

Skulle aldrig kunna ha en fyrhjuling då jag redan har ont i axlar och rygg. Fyrhjulingar måste man ju trycka ner styret ordentligt på varje gång man ska svänga etc vilket gör att axlar och rygg tar stryk.
    Jag har inget emot trehjulingar i sig. Låter som du har en i min smak, stabil och med ordentliga hjul
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-01-27 16:45:42 följande:
    Det där med fyra riktiga hjul tänkte vi också på så vi köpte en Brio happi när första dottern kom. Det har jag aldrig ångrat, speciellt när jag sett andra fastna i snön med sina små svängbara hjul. Den håller än så nu blir det tredje barnet i den vagnen.
    Brio happyn verkar vara väldigt skön, underbar fjädring. Synd att man inte kan ha babyskydd på dem, hade man kunnat det skulle vi nog ha skaffat en sådan.
  • betula

Det här med vagn alltså... Vi har varit inne på en kronan, men såg en på stan här om dagen och tyckte den såg låg ut på nåt vis. Har kikat en del på Emmaljunga Edge duo och brio happy nu... Blir väl att man får åka och känna och ha sig lite längre fram

• skomakarfrun
    malar87 skrev 2011-01-27 14:43:24 följande:
    Har ngn av er börjat små kika lite på vagn?
    emmaljunga edge duo eller brio happy, men lutar mest åt emmaljungan, synd bara att den är så groteskt stor.
    Jag behöver en vagn som fungerar på grusväg och lite off-road.

Vi ska köpa bil i april så får vi tag på en med stort bagageutrymme så blir det en emmaljunga, dessutom är brio nästan lika stor vad det verkar, men jag har inte sett dem ihopfällda än...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • rubin
    betula skrev 2011-01-27 10:54:15 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Har oxå bruna flytningar och även om det är vanligt och ofarligt kan jag inte låta bli att oroa mig ju :(

Lyssna på hjärtat hade jag verkligen velat göra nu för att lugna mig, men mig veterligen blir inget sånt gjort på nästa besök utan det blir först vid UL i v 12 (16/2) som jag får en bekräftelse på att allt är som det skall :/
    Jag är i v.6+2 idag. Jag mår piss för tillfället, känns nästan som jag hade magkatarr och behöver något i magen hela tiden. Jag har fått fruktansvärt ont i ischias nerven i ryggen idag, säkert från träningen igår som var sjukt jobbig mot förra veckan.

Just nu hatar jag januari och bara LÄNGTAR till mars. 
Svar på tråden BF september 2011