• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet

Behöver er hjälp!

Har mått illa sen klockan elva och mår pyton men har inte spytt. Är det okej att gå hem från jobbet? Skulle egentligen sluta klockan 17.

Min chef vet om att jag är gravid, men mina kollegor vet det inte...

• NornaB
    SannaMac skrev 2011-02-01 21:29:58 följande:
    Levaxin äter ju jag med. Det var Fertilitetsenheten som gav mig det just för att jag lättare skulle bli gravid och få en bra graviditet, så det är klart att det inte skadar fostret! Och alltså, levaxin innehåller ju bara sköldkörtelhormon, dvs. exakt samma sak som kroppen själv producerar om man inte har några fel på sköldkörteln, så i så fall ökar ju risken för cancer även utan levaxin... dvs. av kroppens eget hormon. Och det låter ju ologiskt!
    Att det inte skadar fostret vet jag om. Men om  man har fel dos kan det påverka grav och foster. . Vet ej exakt hur jag är väldigt dåligt insatt i min sjukdom. Jag litar på läkaren som har hand prover och så.  Jag tar prover var fjärde vecka och har gjort det i 2 år. 1 år sen operationen nu Klarar mig utmärkt utan sköldkörtel tack vare levaxin. 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • hanna elise
    malar87 skrev 2011-02-02 14:35:05 följande:
    Jag har ett vik som församlingspedagog :D
    Har samma symtom som dig ..
    Ikväll är de film som gäller med ungdommarna här också hehe har 2 ggr en med 13 åringar sen en med 15-20 åringar å båda ska se på film så är nog hemma vid 23 ikväll hehe lagon mör då
    Så kul med någon som jobbar med samma :)
    Jag ska alltså inte klaga eftersom jag nog är hemma redan kl 9 ikväll.
  • MuM2girls

Ska prov ringknepet sedan:D Men dottern fick peka på mina fingrar i dag en var pojke en var flicka, hon är ju bara 1 år och vet ju inte innbörden av frågan men hon pekade på en tjej:D

• miqaw

Kunde inte låta bli att göra ringtestet hemma och den toksnurrade!!! Sambon vägrar inse att det KAN stämma så det är bara vänta och se till UL som avslöjar sanningen. Glad
    Det har skrivits en del om vad man arbetar med, själv sitter jag på kundservice i en stad 5 mil bort så även jag pendlar, ibland buss och ibland tåg och ja ni, det är ingen dröm när någon sitter bredvid, mitt emot, framför eller bakom och stinker matos eller svett, men det går. De på jobbet vet ännu inget och tack o lov har jag sluppit spy. Har lite varierande arbetstider, slutar dock som senast kl 18 men de dagarna är jag helt slut när jag kommer hem, hinner knappt sätta mig i soffan innan jag somnar. Men, det är ju för något positivt så!

• Chasingdreams

Angående illamåendet. Idag tog jag på barnmorskans inrådan en postafen. Det var som om himmelriket kom till jorden. Jag blev människa igen! Visserligen lite slö, men det var en hel fröjd att kunna tänka på mat, dofta mat och äta mat tills jag blev mätt utan att behöva kämpa mot kräkimpulserna.

• RonjaLi

Jag jobbar på förskola så jag har det ganska tufft just nu...
    Sitta dubbelvikt och klä av och på alla kläder, skor, galonbyxor osv (sen kan man ju undra varför 3-4 åringar inte kan klä sig själva). Ständigt plockande från golvet vilket inte är så roligt när man mår illa och verkligen inte vill böja sig.
    Men jobbigast av allt är när ungarna bajsat och det stinker i hela hallen där toaletterna är och vår yngsta använder fortfarande pottan att bajsa i vilket är det äckligaste jag vet!!!

SNÄLLA!!! Lär era barn att sitta på toa direkt istället för pottan! Det finns såna där toaringar/insatser man kan lägga på toaringen så barnet kan sitta där utan att ramla i

Min man kommer följa med på KUB och RUL men besöken hos BM är totalt onödiga för honom att ta ledigt för.

• kantarellkisse

Jag har varit på VUL idag och sett en liten blåsa med något som mest kan liknas vid fickludd i överkanten. Men eftersom det fanns ett blinkande hjärta inuti luddet tror jag min själ att det är ett levande embryo därinne Efter 4 gånger plus och tom livmoder har jag faktiskt svårt att fatta vad jag ser. Ska tillbaka igen om 2 veckor och förhoppningsvis ser lillsudden inte riktigt lika mycket ut som fickludd då. Tyvärr fanns också lite fri vätska (=blod) i livmodern, men det var inte tillsammans med fostersäcken så dr Gyn verkade inte så oroad. Han trodde att jag skulle blöda lite brunt inom några dagar men att det var någon form av mindre slemhinneblödning.

• betula
    kantarellkisse skrev 2011-02-02 18:56:26 följande:
    Jag har varit på VUL idag och sett en liten blåsa med något som mest kan liknas vid fickludd i överkanten. Men eftersom det fanns ett blinkande hjärta inuti luddet tror jag min själ att det är ett levande embryo därinne Efter 4 gånger plus och tom livmoder har jag faktiskt svårt att fatta vad jag ser. Ska tillbaka igen om 2 veckor och förhoppningsvis ser lillsudden inte riktigt lika mycket ut som fickludd då. Tyvärr fanns också lite fri vätska (=blod) i livmodern, men det var inte tillsammans med fostersäcken så dr Gyn verkade inte så oroad. Han trodde att jag skulle blöda lite brunt inom några dagar men att det var någon form av mindre slemhinneblödning.
    Hihi Det ÄR en liten kattunge där inne ;)

VAd härligt m ett tickande hjärta! Och lite skönt att få en förvarning om att du kanske får en liten blödning om nån dag, men att det inte är nån fara. :)
Svar på tråden BF september 2011