• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-05 23:19:58 följande:
    Precis som kantarellkisse skriver har det med att kroppen inte ska stöta bort graviditeten att göra. Därav anledningen till att man ska hålla sig borta från Ipren och liknande då det ger motsatt effekt (Har jag läst någonstans)
    Hur man reagerar på detta verkar väldigt olika men det är inte ovanligt med väldigt långdragana förkylningar under grav. Eller som för mig förra grav, då hade jag magsjuka v 5, förkylning v 6, svår influnsa v7 och ytterligare en ny förkylning v 9. Efter det höll jag mig dock frisk men nog kände jag av det försvagade imunförsvaret där i början.

Nu är jag inne i en sån där orosperiod igen. Vet ju att det mycket väl kan vara spökveckorna men känner mig väldigt ogravid. Lite tröttare, visst, och raparna/fisarna då men tom de har varit bättre sen igår. Tycker tom magen är lite mindre än tidigare i veckan. Blir inte fullt så uppblåst. Kan ju vara att tarmarna börjat vänja sig men vågar jag lita på det? Nej!Det är inte hjärtklappning? För det har jag haft ordentligt några gånger. Annars kan det vara magen (matsmältningen mm) som känns där uppe. Kan vara svårt att skilja på.
    Nej,inte hjärtklappning utan det gör ont hela tiden och mer ont när jag tar ett djupt andetag.Som träningsvärk nästan...får se om det fortsätter imorgon,då får jag åka in och kolla.
  • betula

Tusan vad min mage är uppsväld ikväll. :( Läcker i båda ändar... Skrikandes Och sambon som kom hem ikväll och man såg fram emot mys, men han kan inte ens kramamig utan att illamåendet blir för starkt :(

• M y

På tal om illaluktande gaser,har inte haft några problem alls. Men jag har fått nojja på vitlök,alltså färsk som man skivar i större bitar och så saltar jag dem.Till detta har jag äggröra. Sambon är allt annat än glad,nu har jag orsakat hans huvudvärk två kvällar i rad.
    Nyss sa jag till han att i tråden så har typ varannan gaser,så det är ingen skillnad.Sen kommer du få byta en massa bajsblöjor.Kanske du ska skaffa dig en gasmask?

• katzon

Flisan79: Jag förstår att du är orolig, det är jag också! Min barnmorska sa i torsdags på inskrivningen just att: nu kommer snart veckorna man känner sig som en stor bluff. Magen växer men man känner inte mycket mer än så och RUL brukar vara ett bevis på att det faktiskt finns nånting där inne

Egentligen ska man väl var GLAD att man slipper en massa krämpor!!

• jessii87

Ja man är väl glad att man slipper känna av alla krämpor men samtidigt hade jag nog kunnat stå ut med något bara för o känna att det verkligen finns något där inne. Det känns nästan lite overkligt nu när alla symptom avtagit i princip. Visst är jag konstig i magen, med gaser o annat. Men det kan ju bero på vad som helst egentligen. På tisdag har jag bokat tid för tidigt UL. Det ska bli underbart att äntligen få se det lilla livet i magen. Hoppas hoppas verkligen det lever.

På mamamia i Gbg där jag ska göra mitt ultaljud gör de på magen från vecka 9 o jag är i 9+4 på tisdag. Hoppas verkligen man ser något... man betalar ju trots allt pengar för att få se.. Någon som har erfarenhet av tidigt ultaljud på magen? =))

Ha det super! O njut av denna underbara resa! Hjärta Skrattande

• sockerslav
    jessii87 skrev 2011-02-06 09:59:01 följande:
    Ja man är väl glad att man slipper känna av alla krämpor men samtidigt hade jag nog kunnat stå ut med något bara för o känna att det verkligen finns något där inne. Det känns nästan lite overkligt nu när alla symptom avtagit i princip. Visst är jag konstig i magen, med gaser o annat. Men det kan ju bero på vad som helst egentligen. På tisdag har jag bokat tid för tidigt UL. Det ska bli underbart att äntligen få se det lilla livet i magen. Hoppas hoppas verkligen det lever.

På mamamia i Gbg där jag ska göra mitt ultaljud gör de på magen från vecka 9 o jag är i 9+4 på tisdag. Hoppas verkligen man ser något... man betalar ju trots allt pengar för att få se.. Någon som har erfarenhet av tidigt ultaljud på magen? =))

Ha det super! O njut av denna underbara resa! Hjärta Skrattande
    Går du på Mamma Mia i vanliga fall eller ska du bara dit på ultraljud?

Jag undrar eftersom jag går på barnmorskemottagningen på min lokala vårdcentral och där får man inte göra VUL om man inte har speciella skäl. Jag är bara så förbaskat nyfken så jag funderar på att göra ett UL privat. Kan verkligen inte vänta två månader till RUL. Så jag undrar om man bara kan boka en tid, betala och göra UL och sen inte ha med Mamma Mia att göra nåt mer......
  • jessii87
    sockerslav skrev 2011-02-06 10:07:26 följande:
    Går du på Mamma Mia i vanliga fall eller ska du bara dit på ultraljud?

Jag undrar eftersom jag går på barnmorskemottagningen på min lokala vårdcentral och där får man inte göra VUL om man inte har speciella skäl. Jag är bara så förbaskat nyfken så jag funderar på att göra ett UL privat. Kan verkligen inte vänta två månader till RUL. Så jag undrar om man bara kan boka en tid, betala och göra UL och sen inte ha med Mamma Mia att göra nåt mer......
    Nej går inte hos Mamamia annars utan ringde bara tid för att boka ett tidigt UL. Eftersom jag är ung o detta är första barnet o inte haft några komplikationer får jag heller inget VUL eller UL tidigare än Rul. Jag kände att jag inte vill vänta typ 8 veckor på att få se den lilla och ifall den verkligen lever där inne. Så jag valde faktiskt att betala för ett tidigt UL Skrattande Nu hoppas jag bara att allt ser bra ut där inne.
  • Renni

Godmorgon =)

Jag tänkte jag skulle flytta tråden till medlemsformumet istället.. Men jag kan inte komma på hur man gör?
    Någon som kan som vill förklara =)

• Cornellia
    Renni skrev 2011-02-06 10:31:07 följande:
    Godmorgon =)

Jag tänkte jag skulle flytta tråden till medlemsformumet istället.. Men jag kan inte komma på hur man gör?
    Någon som kan som vill förklara =)
    Du anmäler hela tråden (röda lilla handen i TS). Då kommer du till en sida där du får förklara varför tråden är opassande, där skriver du bara att du vill få tråden inflyttad i gruppen, och sen en länk till gruppen.

Det var så en av moderatorerna sa att man skulle göra.
  • Cornellia

Jag är orolig idag.

Har haft skitont i ryggen igår och idag, och idag "hugger" det i livmodern typ hela tiden.
    Usch. Nu som man började bli lite trygg, har hunnit ta mig till 10+2, och dessutom fått se den lilla på VUL två gånger. Säg att det är heeelt normalt!

Dessutom fyller jag år idag, och har egentligen inte alls tid att oroa mig och ha ont.

Svar på tråden BF september 2011