• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Vill bli fyra

Här börjar illamåendet komma nu. Tror jag. Är i vecka 6+3 idag och börjar känna mig som när jag väntade sonen. Kroppen vill inte riktigt reagera. Frukosten fick jag nästan ner men smörgåsen växte i munnen. Känner mig yr och konstig. Hoppas att illamåendet inte blir lika illa som med sonen. Kunde då inte äta någonting förrän vecka 15. Har varit till affärn och köpt riskakor, skorpor och annat bra att knapra på.

• malar87

Här har jag inföskaffat tabletter mot illamåendet. Kan ju säga att jag mår någorlunda bra men när dom slutat hjälpa då kmr illa måendet ucsh. Å tröttheten ska vi inte tala om behöver vila varje dag för att orka å jag vet inte hur jag ska kunna göra de på jobbet hehe... Min sambo jobbar kväll nu i 12 veckor så här sköter man matlagning på kvällarna å har ju ingen lust utan blir äcklad men jag måste mitt lilla <3 behöver ju mat efter dagis

• Nelia82

Var hos BM idag på hälsosamtal och fick Lergigan Comp utskrivet. Ska köpa det imorgon och hoppas att det biter bättre på illamåendet. Men jag fick en välbehövlig paus nu under eftermiddagen, illamåendet var som bortblåst, blev nästan nojjig att allt bara lagt av! Men nu börjar det smyga sig tillbaka, urk.....

Stay Strong Bönan!
  • Flisan79

Örk, åt på McDonalds idag. Var så förbaskat hungring så jag åt 2 chees....helt klart ovanligt för mig. Nu rapar jag därefter

• Chasingdreams

Postafen gav mig ett lugn mot illamåendet i tre dagar. Nu är det dock mer eller mindre tillbaka. Har kräkts två gånger idag trots postafen. Någon annan som också har varit med om att postafen först hjälpte men slutade hjälpa?  Känns riktigt hopplöst. Pratade med BM och fick lergian utskrivet. Hoppas, hoppas att det kommer hjälpa. Imorgon går jag in i vecka 8...

• SannaM

Jag äter heeeela tiden... fan, jag kommer bli fet inom kort!! Illamåendet verkar aldrig mattas av.. och kanske ska våga lägga upp en magbild snart, börjar definitivt se gravid, eller åtminstone tjock :P, ut...

• laref

längesedan jag var inne o skrev ngt här..

har mått fruktansvärt illa i ett par veckor nu..började äta postafen o d hjälpte men var ju supertrött redan innan o postafenen hjälpte ju inte precis på den fronten så somnar i soffan varje kväll först ev sväng så fort mannen kommer hem o busar med sonen sen så fort sonen somnat ja då slocknar jag med. Testat några dagar utan postafen nu o d gick någorlunda i helgen men idag har jag mått riktigt illa igen..

äta.. ja d kan jag göra hela tiden är hungrig hela tiden o sugen men  inget är direkt gott..så testar lite av allt.. så antalet kalorier per dag överskrids nog en hel del

är ju andra barnet o tycker att jag redan nu e anfådd som jag blev med sonen typ i 6mån haha o övre delen av magen känns utspänd

• Grodlår

Nu är jag riktigt orolig. Har nyss ätit en sallad från coffeehousebygeorge med fetaost. Nu slog det mig att jag inte frågade om fetaosten. Usch, varför skulle jag ta fetaost. Hur troligt är det att de skulle ha opastöriserad ost?

Svar på tråden BF september 2011