• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    M y skrev 2011-02-07 08:28:17 följande:
    Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....
    Här är en till som har fobi för sprutor o skit, men jag har bestämt mig för att göra alla de där sticken för bebis skull. När jag var o lämnade blodprovet för KUB passade de på att ta en del av de andra proven som skall tas, så med tur kommer jag inte behöva stickas så många fler gånger i armen iaf.
    Hon som jag fick lämna blod hos var väldigt förstående och sa att det inte alls var ovanligt m rädslor för just detta. Jag fick ligga ner (& tur det annars hade jag svimmat) och allt gick lugnt och snabt. :)

Ring och prata med dem vet ja (om du inte är som jag då och rädd för att ringa med, då får sambon ringa istället :P ). Berätta att du är rädd, men att du överväger det ändå & vill höra lite vad som förväntas ske isf.

Lycka till!
  • Flisan79
    Spants skrev 2011-02-07 10:01:47 följande:
    Hur mycket syns era magar nu?Skrattande  Min sticker redan ut en bra bit utöver det vanliga ;O
    Spana i magtråden får du se
  • Flisan79

Nu kommer jag och drar ner humöret i tråden igen. Min oror börjar nämligen påverka mitt humör. Jag är ilsken och tvär. Blir galen av att inte veta om allt är OK. Försökte igår känna livmodern. Är ju i v 11 och tänkte att eftersom att det är barn 3 kanske man kan ana den vid blygbenet....men näää, tomt! Känner bara hålrum och tarmar...grrr. Hur långt ner/bak ligger den egentligen? Försöker påminna mig om att jag faktist inte kände den förens v 14 med de andra, dvs då jag fick mina första sammandragningar och den blev som en hård boll.
    Kände förövrigt bebben den här tiden med förra (ja, ytterst lite förstås) men ingenting nu. Försöker återigen intala mig att den här bebben kanske har mer vatten och inte kommer åt kanterna så mycket eller något liknande.

Inskrivning på fredag och då även blodprov till KUB. Hoppas på att få KUB-ul redan veckan därpå så man får lite svar.

• M y
    betula skrev 2011-02-07 10:21:45 följande:
    Här är en till som har fobi för sprutor o skit, men jag har bestämt mig för att göra alla de där sticken för bebis skull. När jag var o lämnade blodprovet för KUB passade de på att ta en del av de andra proven som skall tas, så med tur kommer jag inte behöva stickas så många fler gånger i armen iaf.
    Hon som jag fick lämna blod hos var väldigt förstående och sa att det inte alls var ovanligt m rädslor för just detta. Jag fick ligga ner (& tur det annars hade jag svimmat) och allt gick lugnt och snabt. :)

Ring och prata med dem vet ja (om du inte är som jag då och rädd för att ringa med, då får sambon ringa istället :P ). Berätta att du är rädd, men att du överväger det ändå & vill höra lite vad som förväntas ske isf.

Lycka till!
    alltså jag börjar gråta snart,kan inte tänka mig att jag kommer klara det.Men samtidigt vill jag göra KUBB.När jag opererades för ett tag sen fick jag lugnande så jag minns inte att de stack mig bara,rullade iväg mig eller något annat. Skönt!
    Då grät jag som ett barn redan i väntrummet,helt sjukt jag vet men kan inte hjälpa det. Och då hade jag tom glömmt Emlasalvan,men de hade något annat som var bättre.Funderar på att ringa dit och höra vad det va,då jag inte minns någonting.Gud så löjlig jag är,blodprovet som ska tas hos barnmorskan hoppade jag över med nr 2 och KUBB får jag göra i Köpenhamn så då slipper jag inte att de sticker mig 2 ggr. Eller så struntar jag bara i båda.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-07 10:45:45 följande:
    Nu kommer jag och drar ner humöret i tråden igen. Min oror börjar nämligen påverka mitt humör. Jag är ilsken och tvär. Blir galen av att inte veta om allt är OK. Försökte igår känna livmodern. Är ju i v 11 och tänkte att eftersom att det är barn 3 kanske man kan ana den vid blygbenet....men näää, tomt! Känner bara hålrum och tarmar...grrr. Hur långt ner/bak ligger den egentligen? Försöker påminna mig om att jag faktist inte kände den förens v 14 med de andra, dvs då jag fick mina första sammandragningar och den blev som en hård boll.
    Kände förövrigt bebben den här tiden med förra (ja, ytterst lite förstås) men ingenting nu. Försöker återigen intala mig att den här bebben kanske har mer vatten och inte kommer åt kanterna så mycket eller något liknande.

Inskrivning på fredag och då även blodprov till KUB. Hoppas på att få KUB-ul redan veckan därpå så man får lite svar.
    Haha,då är du inte ensam.
    Jag höll på med samma sak igårkväll,därför jag låg vaken större delen av natten och kom fram till att jag bara måste göra KUBB. Satans humör har jag varit på hela helgen,stackas de andra här hemma :(
    Ingen anning om var livmodern är,men inte f*n hittar jag min heller. Minns inte när jag kände av min förra gången,men jag känner min nu när jag sitter som en hård boll men när jag ställer mig upp ingenting.
    Hoppas du hittar din snart,själv orkar jag inte leta mer.
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-07 10:45:45 följande:

Livmoderns storlek vid olika tidpunkter under graviditeten Teckning: Lars Grennert
    Google is my friend ♥
  • Alcastar

Hej!
    Hoppar in här. Är idag i v. 9 (8+1)  och har beräknad BF 12 september.
    :)

• M y
    Alcastar skrev 2011-02-07 11:25:51 följande:
    Hej!
    Hoppar in här. Är idag i v. 9 (8+1)  och har beräknad BF 12 september.
    :)
    Hej & Välkommen
  • rubin

Inget jobb för mig idag. Är så fruktansvärt förkyld. Jag har inga större gravsymtom och skönt är det för det räcker med förkylningen men det känns ändå som jag skall spy när jag hostar.

• sockerslav

Nu har jag bokat tid för ett extra UL. På tisdag kväll nästa vecka.

Åh, vad jag är nyfiken......

Svar på tråden BF september 2011