• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Grodlår skrev 2011-02-07 20:55:12 följande:
    Nu är jag riktigt orolig. Har nyss ätit en sallad från coffeehousebygeorge med fetaost. Nu slog det mig att jag inte frågade om fetaosten. Usch, varför skulle jag ta fetaost. Hur troligt är det att de skulle ha opastöriserad ost?
    Oavsett så är det ju gjort och jag skulle inte oroa mig i onödan. :) Du skall se att det inte är nån fara. Försök komma ihåg att fråga nästa gång bara :)
  • malar87

Jag satt förut å funderade på hur jag ska berätta för mamma å pappa och även svärmor och svärfar. Fundera på att ge en ram där 2 kort får plats ett med dottern och ett med en liten lapp. Eller ge iaf mamma å svärmor en såndär tratt BM använder ibland.

• Nelia82
    Chasingdreams skrev 2011-02-07 18:31:36 följande:

Postafen gav mig ett lugn mot illamåendet i tre dagar. Nu är det dock mer eller mindre tillbaka. Har kräkts två gånger idag trots postafen. Någon annan som också har varit med om att postafen först hjälpte men slutade hjälpa?  Känns riktigt hopplöst. Pratade med BM och fick lergian utskrivet. Hoppas, hoppas att det kommer hjälpa. Imorgon går jag in i vecka 8...

Precis så var det för mig med. Det funkade i några dagar men inget mer. Fick också Lergigan utskrivet idag, men kommer inte iväg till något apotek förrän imorgon. Urk!!!

Jag har tagit en av min sons vita t-shirts och skrivit STOREBROR stort över hela tröjan. Tänkte att han får ha den på sig och berätta själv för mormor, morfar och mostrar att mamma har en bebis i magen.
    Sambons föräldrar vet redan då han försade sig häromveckan. De flesta av mina vänner vet nu. Att vi väntat med mina föräldrar är mest för att vi träffar de så sällan.
    Kommer även få berätta för kollegorna på jobbet på onsdag. Finns inte en chans i världen att jag lyckas hålla nåt pokoerfejs med det här hemska illamåendet och springandet för att krama toastolen. Bläh!
    Stay Strong Bönan!
  • mumia

Illamående ja....det talas det flitigt om här inne ser jag Mitt är inte såå farligt...visst mår man urk men jag ska nog inte klaga. Får ofta kväljningar efter jag ätit något, men annars har jag mest en äcklig smak i munnen som jag lindrar med frukt, bubbelvatten, halstabletter eller tuggummi. Så visst är det så att man äter konstant, men tack o lov äter jag än så länge nyttiga saker Det var precis lika med dottern...tappade allt sug efter sötsaker (är i vanliga fall beroende av cola light och choklad) och lever på loka citron och clementiner o äpplen.

Tröttheten är dock värre. Förra gången var det ju bara att gå o lägga sig o sova...men va fan gör man nu då när man har en 3,5 åring att ta hand om. stackarn fick lov att titta på barnprogram när vi kom hem efter jobb/dagis för jag somnade på soffan

Jolina är helt underbar!
  • mumia

nelia - hur gammal är din son?? Jag har inte berättat för min tös än...

Jolina är helt underbar!
  • She is Me

Pastöriserade feta ost går bra, och är fetan gjord på komjölk är den alltid pastöriserad, har sett något märke som det inte stod det på. Men sannolikheten i Sverige är väldigt liten att man skulle drabbas så du behöver inte oroa dig, värre saker har hänt ;)

• Flisan79
    mumia skrev 2011-02-07 21:49:27 följande:
    nelia - hur gammal är din son?? Jag har inte berättat för min tös än...
    Ursäkta att jag hoppar in. Vår äldsta blir fyra nu i mars och vi har inte berättat för henne heller. Frågade i en tråd där alla har 07 or, 09 or och 2011or på g hur de gjort och ett svar var ganska bra. De väntade tills efter RUL då de fick veta kön. Kanske lättare för någon så liten att förstå om man kan säga att det kommer en lillasyster/lillebror ist för "en bebis". Frågan är om vi kan vänta så länge med tanke på magen. Kanske får bli efter KUB då det känns lite säkrare iaf.
  • LillaLilja

Hejsan igen! Blir långt mellan gångerna jag är in och skriver, men nu i veckan kommer jag nog vara lite mer aktiv då sambon är borta(som alla andra veckor) De är super jobbigt då han har ett jobb 30 mil härifrån, men som tur är mår jag ju bra och behöver inte äta innan jag kliver ur sängen eller något annat sånt :)

Idag har vi varit på inskrivning och det gick iallafall super bra, alla mina värden som BM tog idag såg super bra ut.. Blodvärde på 140, socker på 4,7 och urinprovet var allt negativt på.. Blodtrycket låg på 100/60 eller hur man skriver..

Kom även överens om att försöka lyssna om vi kunde hitta "larvens" hjärtljud, fast hon trodde verkligen inte att det skulle gå, då hon aldrig kunna få in det så tidigt på någon förut (10+2) men hon lyckades Glad så lill*ns hjärtljud pickade på i 150-156slag/min Hjärta Kändes verkligen super att få höra det, samtidigt väldigt overkligt..

Själv hade jag en puls på 54 =)

Hoppas allt går bra för er andra =)

Just ja, har även varit och tittat på ett nytt hus idag, då vi verkligen inte vill bo i detta då bebisen kommer.. Mycket bara för att vi har tvättstugan i källaren, tvrum och kök på entrévåningen och badrum och sovrum på övervåning så vi tycker att de blir för mycket spring på olika våningar sen vill vi bo i en enplansvilla =)

Det såg super bra ut och det var vi och en till som var intresserad, vi kommer lägga ett bud och hoppas på att dom som äger huset tycker att vi ska ha det då vi känner dom =)

• Vill bli fyra

Usch, sitter här och försöker hålla illamåendet i schack med lite äppelbitar. Kan man få någonting på natten (typ dropp) så man slipper vakna och må skit? ;)

Svar på tråden BF september 2011