• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM

Åh scheisse... jag mår så förbannat illa alltså. Har fortfarande inte kräkts en enda gång, men jag önskar jag kunde ibland, för illamåendet är olidligt, särskilt nu på kvällen. USCH!!! v 9+4 idag, känns som att tiden står still. Och tröttheten är överjävlig.

Någon skrev om hormonshumör (eller vad man ska kalla det...) och jäklar alltså,jag lipar för allting, bara min sambo nekar mitt middagsförslag börjar jag gråta och blir skitsårad. Hehe.

Spökveckor känns oändligt långt borta... och 2 kilo har jag gått upp :-S

• SannaM
    Lilja Forever skrev 2011-02-06 19:40:50 följande:
    Min växtvärk har eskalerat ett snäpp för två dagar sedan och kan till och med väcka mig då jag sover...
    Har också fått mer värk! Både stickningar och molande värk... ibland känns det som att det är tarmarna, ibland tydligt i livmodertrakten...
  • katzon

SannaMac: Haha, fy sjutton! Det är baske mig ingen lek att vara gravid
    Hormoner i överflöd och värk lite här och där. Men det kommer nåt fantastiskt ur det hela.
    Det värsta är nog snart över ska du se!

• skomakarfrun

har svämmar det också av hormoner, men de gör mig inte ledsen bara jävligt förbannad. Skäller ut folk toll höger och vänster för att allt för sent inse vad jag håller på med och så måste jag be om ursäkt. Stackars stackars sambo som om han inte utstått tillräckligt.

Men det lugnar ner sig snart hoppas jag. Annars så har mina symptom börjar gett med sig, lite tidigt tycker jag är i v 8+4 nu.
    Men brösten ömmar och jag vet inte om jag mår illa längre för jag har på mig seabanden hela dagarna. Det är bara de att jag kan äta vad jag vill nu, och det är mycket skönt!

Ska ringa BM imorgon och boka till för provtagning till nästa vecka ändå, då är jag i v 11 men enligt BM v 12 för hon räknar inte på samma sätt som jag. Då ska vi även boka tid för RUL, superspännande.

lilla ärtan, stanna där du är
  • hanna elise

idag går jag in i v 10 :)
    Imorgon ska jag träffa BM för första gången, det kännns lite spännande. (Till helgen planerar vi att berätta för den närmaste familjen att vi ska ha en till.)
    Jag är lite nervös bara för vad min BM ska säga, hade ju eg en tid för provtagningar för några veckor sedan men avbokade den tiden. Det stod nämligen i papperna som man fick hem att alll provtagning är frivillig och jag är livrädd för sånt där så jag tänkte inte att dom skulle få kolla något.
    Men jag räkar liksom med någon sorts utskällning, fats det kanske jag inte får. Det är ju som sagt frivilligt ;) 

• Två Barns Mamma

NU vecka 9+6 och på Torsdag e det dags för tidigt glocos.. :( Blök detta e juh bara för äkligt.. men Måste juh göras då jag e överviktig.. =(

• She is Me
    Två Barns Mamma skrev 2011-02-07 07:41:42 följande:
    NU vecka 9+6 och på Torsdag e det dags för tidigt glocos.. :( Blök detta e juh bara för äkligt.. men Måste juh göras då jag e överviktig.. =(

usch fy, lider med dig....  finns det någon rekommendationer på var gränsern går att kolla glocus tidigt?   typ BMI gräns eller så?

Google is my friend ♥
  • M y

Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....

• Nelia82

Jag mår så jävla illa! Postafen hjälper inte ett dugg. Kräks gör jag nu också, det lättar i ca en kvart efteråt sen är det tillbaka till det förbannade illamåendet. Dygnet runt! Ska till bm idag och höra om det finns andra alternativ. Jag är dessutom laktosintolerant och blir gasig i magen av Postafen, det står att man ska rådfråga sin läkare innan man tar Postafen om man är det så jag får väl höra vad bm säger om det med.

Men jag står inte ut längre. Det har bara gått en vecka med illamående så jag har ju minst 4-6 veckor kvar! Kräks

Stay Strong Bönan!
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-07 08:28:17 följande:
    Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....
    Du kan ju göra bara nupp, det blir ju inte lika hög säkerhet på resultatet som KUB men du slipper nålen. och skulle de se något vajsing så blir man ju erbjuden mer undersökningar.
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011