• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-02-07 11:13:33 följande:
    Livmoderns storlek vid olika tidpunkter under graviditeten Teckning: Lars Grennert
    Hahaha...tack! Det var mig ett utförligt svar. Bildligt talat
  • Flisan79
    sockerslav skrev 2011-02-07 11:30:06 följande:
    Eh, varför står det "gruppvärd" på mig??
    Ingen aning. Fattar inte hur man blir gruppmedlem ens Drömmer
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-07 11:34:08 följande:
    Ingen aning. Fattar inte hur man blir gruppmedlem ens Drömmer
    Om ni går in på "medlemar" längst upp här, där kan ni ändra,ta bort,lägga till osv
  • betula
    M y skrev 2011-02-07 11:03:46 följande:
    alltså jag börjar gråta snart,kan inte tänka mig att jag kommer klara det.Men samtidigt vill jag göra KUBB.När jag opererades för ett tag sen fick jag lugnande så jag minns inte att de stack mig bara,rullade iväg mig eller något annat. Skönt!
    Då grät jag som ett barn redan i väntrummet,helt sjukt jag vet men kan inte hjälpa det. Och då hade jag tom glömmt Emlasalvan,men de hade något annat som var bättre.Funderar på att ringa dit och höra vad det va,då jag inte minns någonting.Gud så löjlig jag är,blodprovet som ska tas hos barnmorskan hoppade jag över med nr 2 och KUBB får jag göra i Köpenhamn så då slipper jag inte att de sticker mig 2 ggr. Eller så struntar jag bara i båda.
    Jag förstår precis! Och det är skitjobbigt och även om man VET i huvudet att det ju egentligen inte är så farligt så skiter ju resten av kroppen i det och paniken kan minsann komma ändå. Jag har ångest i dagar, men efteråt tycker jag det känns skönt.

Ring och prata med dem, du behöver ju inte göra det bara för att du pratat med dem eller hur. :) Jag fick dessutom ett nr till någon läkare som var expert på att hjälpa spruträdda (sen är ju jag än mer rädd för telefoner så jag lär väl aldrig ringa honom :P )

Och annat fall är det väl inte hela världen om du inte tar provet :) Du har väl friska barn hittills? :)
  • betula

Hur känns livmodern då? Jag har ju ingen erfarenhet av att klämma på min mage i vanliga fall så ja har liksom ingen aning om vad som inte brukar vaa där :D Men kanske kanske känner jag min livmoder? Skall försöka komma ihåg att fråga BM på torsdag när vi är där

• She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-07 11:33:04 följande:
    Hahaha...tack! Det var mig ett utförligt svar. Bildligt talat
    Ja jag tycker den bilden är kanon, särskilt när folk i v5 undrar varför deras magar inte syns   Tack till growingpeople.se
    Google is my friend ♥
  • Flisan79
    betula skrev 2011-02-07 12:03:37 följande:
    Hur känns livmodern då? Jag har ju ingen erfarenhet av att klämma på min mage i vanliga fall så ja har liksom ingen aning om vad som inte brukar vaa där :D Men kanske kanske känner jag min livmoder? Skall försöka komma ihåg att fråga BM på torsdag när vi är där
    Tja, eg vet jag inte. Som sagt kände jag den först vid SD och då kändes det som en honongsmelon låg längst ner i magen. Hård och rund, gick inte att missa. Annars är den väl mjukare så kanske är svårt att känna skillnad från taramar och sånt?
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-07 11:37:54 följande:
    Om ni går in på "medlemar" längst upp här, där kan ni ändra,ta bort,lägga till osv
    Hehe, bara för att förtydliga så fanns inte "medlemmar" här ovanför innan jag blev medlem...hahaha. Var förvirrad där ett tag
Svar på tråden BF september 2011