• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    betula skrev 2011-02-07 12:03:37 följande:
    Hur känns livmodern då? Jag har ju ingen erfarenhet av att klämma på min mage i vanliga fall så ja har liksom ingen aning om vad som inte brukar vaa där :D Men kanske kanske känner jag min livmoder? Skall försöka komma ihåg att fråga BM på torsdag när vi är där
    Tyckte det var svårt att känna livmodern, inte förrän kulan blir lite större, kanske runt v16 kunde jag hitta den. ligger man på rygg och trycker så kan man känna rundning av kanten. BM fick visa mig hur jag skulle göra
    Google is my friend ♥
  • M y
    betula skrev 2011-02-07 12:01:57 följande:
    Jag förstår precis! Och det är skitjobbigt och även om man VET i huvudet att det ju egentligen inte är så farligt så skiter ju resten av kroppen i det och paniken kan minsann komma ändå. Jag har ångest i dagar, men efteråt tycker jag det känns skönt.

Ring och prata med dem, du behöver ju inte göra det bara för att du pratat med dem eller hur. :) Jag fick dessutom ett nr till någon läkare som var expert på att hjälpa spruträdda (sen är ju jag än mer rädd för telefoner så jag lär väl aldrig ringa honom :P )

Och annat fall är det väl inte hela världen om du inte tar provet :) Du har väl friska barn hittills? :)
    Klart jag kan ringa till dem och allt,komma dit och sätta mig. Verligen övertyga mig själv att "nu" ska det gå. Men så får jag panik och vägrar,gråter och vill bara därifrån.

Mina tidigare barn är friska,men knytet i magen väntar jag med min sambo och inte min exmake. Dessutom är han betydligt äldre än vad exmaken var när vi väntade våra två. Ja,han va då 25 och 27 och sambon är 35 nu.Ingen ålder,men jag är sjukt orolig ändå.Själv är jag 30 också något äldre, så enligt statistiken ska risken inte vara så stor.
    Jag får väl be dem tvångssticka mig i värsta fall :(
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-07 12:10:08 följande:
    Hehe, bara för att förtydliga så fanns inte "medlemmar" här ovanför innan jag blev medlem...hahaha. Var förvirrad där ett tag
    Ojdå,förlåt.
    Kan du ta bort mig som "gruppvärd" tydligen kan man inte göra det på sig själv eller så hittar jag inte.
  • She is Me

Kan ni inte lägga in gravidmagartråden oxå i medlemsgruppen?

Google is my friend ♥
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-07 12:16:55 följande:
    Ojdå,förlåt.
    Kan du ta bort mig som "gruppvärd" tydligen kan man inte göra det på sig själv eller så hittar jag inte.
    Hittar inget där man kan ändra men om du går in på medlemar så kan du gå ur gruppen och kanske göra om. Bli medlem igen så kanske det blir rätt?
  • Cornellia
    sockerslav skrev 2011-02-07 11:30:06 följande:
    Eh, varför står det "gruppvärd" på mig??
    Jag la till ett gäng som gruppvärdar så att flera tillsammans kan administrera gruppen
  • Cornellia
    M y skrev 2011-02-07 12:16:55 följande:
    Ojdå,förlåt.
    Jag har tagit bort dig som värd nu. Jag tänkte bara att det skulle vara bra om vi var flera så att om det inte hänger på en person om det behövs fixas något.
  • miqaw

Jaha, då har man vaknat igen då... och spytt en gång till... Så det sista jag åt var vid lunch igår... Nu vill jag bara att sambon ska sluta så han fixar Provivas blåbärsdryck och smörgåsrån...

• Renni

Så då var tråden flyttat nu då... Så bra!

Idag har jag faktist mått rätt så bra *peppar peppar*... Har rensat ur en massa köksskåp hemma... Så det är ju ett bra bevis på att det har varit en "bra" dag för annars är det soff/säng läge som gäller....

• skomakarfrun

nu börjar mina symptom mattas av, jag kan äta vad jag vill och illamåendet är som borta. Är inte lika svullen längre på kvällen.

Mitt humör är däremot inte att leka med och brösten gör fortfarande ont.

Är i v 8+5 och tycker kanske det är lite tidigt att symptomen redan nu börjar plana ut, men räknar med att det är spökveckor på gång och inte MF. Enligt sista mensens första dag är jag i v 9+5, men jag är rätt säker på när jag hade ÄL därför räknar jag en vecka kortare än BM, kanske har BM rätt och jag är längre gången än vad jag tror. Återstår att se i början av April när det är dags för RUL =)

lilla ärtan, stanna där du är
Svar på tråden BF september 2011