• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Två Barns Mamma
    She is Me skrev 2011-02-07 07:59:46 följande:

usch fy, lider med dig....  finns det någon rekommendationer på var gränsern går att kolla glocus tidigt?   typ BMI gräns eller så?

Jag vet faktist inte men jag har juh ett antal kilo fgör mycket, men endå gick jag ner 30 kg från förra sommaren, men nu gott upp igen.. :( vad jag vet dock är inte exakt vilket BMI man ska ligga på för att de ska kolla Glocosen tidigare, sen kanske det beror på om man ha Diabetes i släkten med.. dock har jag ikke det men jag fick göra detta 2 gången förra barnen med..
  • M y
    She is Me skrev 2011-02-07 08:37:27 följande:
    Du kan ju göra bara nupp, det blir ju inte lika hög säkerhet på resultatet som KUB men du slipper nålen. och skulle de se något vajsing så blir man ju erbjuden mer undersökningar.
    Jo,men då får jag ta mig till Danmark. Hittar ingen som gör det i Skåne.
  • She is Me
    Två Barns Mamma skrev 2011-02-07 08:43:18 följande:
    Jag vet faktist inte men jag har juh ett antal kilo fgör mycket, men endå gick jag ner 30 kg från förra sommaren, men nu gott upp igen.. :( vad jag vet dock är inte exakt vilket BMI man ska ligga på för att de ska kolla Glocosen tidigare, sen kanske det beror på om man ha Diabetes i släkten med.. dock har jag ikke det men jag fick göra detta 2 gången förra barnen med..
    ja det är ju skönt om man slipper det, har ingen diabetes i släkten och har inte fått grav.diabetes med de andra två, så man får hoppas att man klarar sig. Ligger väl bara på övre gränsen på "normalt" BMI.... får väl fråga BM vad som gäller.
    Google is my friend ♥
  • miqaw

Då fick man snällt vrara hemma idag då... Har inte kunnat sova i natt då magen sedan igår kväll blev uppspärrad som en ballong och så fort jag la mig så kom illamåendet! Har varit på toaletten varje timma, ibland bara kissat, ibland kom det diarré och till sist kom spyan... och då bara middagen utan någon som helst vätska... Behöver jag säga att det gjorde ont i strupen? Är det någon som vet att kokosmjölk och röd curry kan ge såna besvär, och framför allt då om man redan innan har lite lätt förstoppning? Nu ska jag försiktigt men bestämt äta fil och müsli. Är förresten i v 10 nu, (9+1).

• Spants
    miqaw skrev 2011-02-07 08:49:42 följande:
     Är det någon som vet att kokosmjölk och röd curry kan ge såna besvär, och framför allt då om man redan innan har lite lätt förstoppning? Nu ska jag försiktigt men bestämt äta fil och müsli. Är förresten i v 10 nu, (9+1).
    Ja, stark mat kan ge denna reaktion. Curry är min favoritkrydda, men har avstått från det sen jag plussade.
    (jag är också 9+1 idag :D
  • Spants
    Nelia82 skrev 2011-02-07 08:36:16 följande:
    Jag mår så jävla illa! Postafen hjälper inte ett dugg. Kräks gör jag nu också, det lättar i ca en kvart efteråt sen är det tillbaka till det förbannade illamåendet. Dygnet runt! Ska till bm idag och höra om det finns andra alternativ. Jag är dessutom laktosintolerant och blir gasig i magen av Postafen, det står att man ska rådfråga sin läkare innan man tar Postafen om man är det så jag får väl höra vad bm säger om det med.

Men jag står inte ut längre. Det har bara gått en vecka med illamående så jag har ju minst 4-6 veckor kvar! Kräks
    Jag har fått lergigancomp av min BM. Det funkar helt okej, tar inte bort illamåendet helt med det lättar.
  • Två Barns Mamma
    She is Me skrev 2011-02-07 08:49:23 följande:
    ja det är ju skönt om man slipper det, har ingen diabetes i släkten och har inte fått grav.diabetes med de andra två, så man får hoppas att man klarar sig. Ligger väl bara på övre gränsen på "normalt" BMI.... får väl fråga BM vad som gäller.
    då tror jag ikke du ska behöva göra det om du liger lite över Normal.. :P jag har dock inte heler fått det med mina 2 andra barn, och hoppas jag ikke får det denna gången heler..
  • miqaw
    Spants skrev 2011-02-07 08:58:10 följande:
    Ja, stark mat kan ge denna reaktion. Curry är min favoritkrydda, men har avstått från det sen jag plussade.
    (jag är också 9+1 idag :D
    Tack! då vet jag att jag inte ska äta det för detta funkar ju inte...
  • MuM2girls

Hejsan!! Det var ett tag sedan jag skrev sist. Jag har börjat må bättre för varje dag som går, ingen direkt matlust med illamåendet känns inte av så mycket längre. Tröttheten försvinner mer och mer för varje dag som går, jag börjar känna mig som männinska igen!
    På Fredag så är det inskrivning!! Då blir det stick i fingret, stick i armen, vägning, kiss i rör och mycket mera, , mötet skulle ta 60-90 minuter!
    Om 2,5 vecka så är det dax för kubbet, är döa nervig tänk om det inte finns någon bebbe? Tänk om det finns två? ja så går mina tankar just nu!!
    Annars så är veckorna fulla uppa, nästa vecka ska vi till ullared:D Älskar det stället mycket, nu står inredning på köpelistan!!! Sedan letar vi lägenhet så vi kan flytta till, vi vill inte bo i vårat hus vi hyr tyvärr!! För det är en så kallad fuskbyggare som renoverat det och då kan ni lista ut resten!!
    Ja ja i dag är jag i v10+1:D

• Spants

Hur mycket syns era magar nu?Skrattande  Min sticker redan ut en bra bit utöver det vanliga ;O

Svar på tråden BF september 2011