• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-02-06 13:51:49 följande:
    Tack så mycket för svaren... jag väntar nog i några veckor då innan jag hoppar i plurret då ;)
    jag behöver ju inte ha på massagen utan bara lite småbubblor...
    Kan ju säga att jag både badat badkar (utan att tänka på temp, visste bara att man inte ska hjärtat under ytan) och med 2 an i magen var jag på äventyrsbad i v 27 och badade då även i bubbelpoolen. Att undvika allmänna pooler låter ju lite att ta i med tanke på att det finns vattengympa för gravida!?

När jag var på Hasseludden på min födelsedag var det dessutom massa höggravida där...hmm....inget bubbel men 40 gradit vatten....själv hoppas jag på samma lyxiga present i år igen.
  • nasj

Nu är jag i vecka 12,ja eller 11+2. Känns inge bra alls.Jag känner mig heldeppig,så illa att jag tom börjar ifrågasätta om det är det här jag vill,så fort tanken kommer får jag ångest och skuldkänslor då jag vet att det bara beror på de j,vla hormonerna,bölar hela tiden,hormonhelvete Gråter

• Flisan79
    nasj skrev 2011-02-06 14:24:26 följande:
    Nu är jag i vecka 12,ja eller 11+2. Känns inge bra alls.Jag känner mig heldeppig,så illa att jag tom börjar ifrågasätta om det är det här jag vill,så fort tanken kommer får jag ångest och skuldkänslor då jag vet att det bara beror på de j,vla hormonerna,bölar hela tiden,hormonhelvete Gråter
    Åhh, jobbigt. Dock helt normalt kan jag lova. De flesta har sådanna tankar några gånger under grav även om barnet är välplanerat. Kan säga att även jag har liknande tankar typ "kommer jag klara tre" "skulle vi väntat ett tag" blablabla....sen inser jag att jag ÄR gravid så det är lite försent att tänka så. Försöker då ist tänka på det possitiva. Sen så har jag tyckt att det kännts bättre när man kommit längre i graviditeten och man "känner" barnet på riktigt. Plötsligt är det ett barn där inne som man vill skydda till varje pris. Men visst finns det deppdagar. Tror att jag skrev i en annan tråd att jag tom hade ångest på BB med nr 2. Ville bara hem och gosa med ettan som vanligt, nästan strunta i det nya lilla pyret....men det går över. Man är ju som sagt hormonell
  • dea
    Cornellia :  {#emotions_dlg.flower}  GRATTIS på födelsedagen   {#emotions_dlg.flower}
  • kantarellkisse
    Flisan79 skrev 2011-02-06 13:57:25 följande:
    Kan ju säga att jag både badat badkar (utan att tänka på temp, visste bara att man inte ska hjärtat under ytan) och med 2 an i magen var jag på äventyrsbad i v 27 och badade då även i bubbelpoolen. Att undvika allmänna pooler låter ju lite att ta i med tanke på att det finns vattengympa för gravida!?

När jag var på Hasseludden på min födelsedag var det dessutom massa höggravida där...hmm....inget bubbel men 40 gradit vatten....själv hoppas jag på samma lyxiga present i år igen.
    Jag misstänker att svaret syftar på allmänna bubbelpooler, inte pooler i allmänhet. Och ska man undvika att bada i 12 veckor. Ooops... Jag badade inte de tre veckor som kliniken sagt att jag skulle låta bli för infektionsrisken (man hade ju gått in med en kateter genom livmodertappen) men sedan har jag både badat hemma i något som nog kan ha varit lite varmt då (jag menar 37 grader - då kan det lika gärna vara liksom... fesljummet vatten är ju skitkallt) och simmat som vanligt på mornarna innan jobbet.
  • Flisan79
    kantarellkisse skrev 2011-02-06 15:11:59 följande:
    Jag misstänker att svaret syftar på allmänna bubbelpooler, inte pooler i allmänhet. Och ska man undvika att bada i 12 veckor. Ooops... Jag badade inte de tre veckor som kliniken sagt att jag skulle låta bli för infektionsrisken (man hade ju gått in med en kateter genom livmodertappen) men sedan har jag både badat hemma i något som nog kan ha varit lite varmt då (jag menar 37 grader - då kan det lika gärna vara liksom... fesljummet vatten är ju skitkallt) och simmat som vanligt på mornarna innan jobbet.
    Ja, menar ju det. Ligga och njuta med tända ljus lär ju kräva mer än 37 grader

Nu får jag lätt UVI ändå så jag badar sällan i badhus men hade absolut gått och simmat om det inte vore för det.
  • Vic2ria

sist var jag gravid och reste runt i asien. jag kan säga att jag hoppade ner i plurret en hel del pga av värmen och kan tänka mig att de poolerna inte var lika "renliga" som här hemma så här har jag ingen tanke på att inte gå och bada. Nu gillar jag ios inte o bada så mkt men ska nog gå på äventyresbadet med sonen nån helg när jag mår bättre. Hemma badar jag badkar nästan varje dag =)

• givinglife

Cornelia: Grattis på födelsedagen!

Jag har haft riktiga ilningar ont i mage och rygg i morse, orolig som tusan det gjorde verkligen jätteont, kändes precis i livmoder trakten... visade sig vara mina tarmar som inte riktigt är så regelbundna just nu. Pustar ut igen o undrar när den här hispigheten ska lägga sig

• Lilja Forever
    Cornellia skrev 2011-02-06 12:35:34 följande:
    Tack, precis vad jag behövde höra!
    Min växtvärk har eskalerat ett snäpp för två dagar sedan och kan till och med väcka mig då jag sover...
Svar på tråden BF september 2011