• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Miniapa

Nu är jag precis hemkommen från MKP! I veckan får vi reda på om allt står rätt till och vilket kön det är :)
    Så idag och imorgon kommer jag tillbringa mycket tid i biosoffan med lite godis och vatten.  Det var kul att se den lill* idag, det kändes lugnande.

• elink84

Hej på er!

Jag gick i går in i vecka 13 (12+1). Mår fortfarande illa men kommer iaf upp ur sängen och får i mig mat. Tyvärr smakar maten inget vidare och jag orkar inte äta så stora portioner men jag tvingar mig själv att äta för att bebisen ska få i sig tillräckligt med näring. Usch när ska man börja må bra igen och orka med sitt liv. Börjar bli riktigt ledsen på detta och jag börjar bli ganska deppig. Har fått en tid för UL den 24/3 (vecka 17+4) men tycker att det är konstigt att man inte kan få nått UL eller höra hjärtljuden innan dess. Är det fler som har det så?

• skomakarfrun

Vad tusan är det med mig, jag kan inte berätta för min pappa att han ska bli morfar, jag har försökt flera gånger utan att lyckas. Senast för 5 minuter sedan. Sa att jag hade en rolig sak att berätta men när jag väl skulle komma till vad det var sa jag bara äsch det var inget förresten. Vad är det med mig!!!!!!!!!

• Lillywhite

GLAAD!
    Underbar Alla Hjärtans Dag det här! Trots illamående, kräkningar och blodtrycksfall känns det fantastiskt just nu!

Var hos gynekologen/läkaren idag för att få papper på min sjukskrivning pga kräkningarna och frågade då lite försiktigt om jag fick ett fjärde vul även om nu allt verkar stabilt.
    "tjaa, egentligen tycker jag inte att det är nödvändigt eftersom du mår som du gör- men va skjutton! Vi tittar ändå!"

Jippie, känner lite att man utnyttjar undersökningarna eftersom jag inte haft blödningar el dylikt på över en månad men va skjutton- man är ju inte gravid så ofta! ;)

Fick se lilla "trasan" därinne. Va STOR och bebislik "hen" var!!! Blev helt till mig! :D
    Sen var det dock en omöjlighet att mäta pga ständigt kickande med benen, rörelse i kroppen och sprattlande med armarna! Haha, "oj, ett väldigt aktivt foster det här! Den har världens aerobicspass därinne!" var va hon sa. :)

Idag är en bra dag och nog inte många dagar kvar till 12 fulla. :)
    Verkar som om denna graviditet går vägen trots all turbulens i början. :)

• givinglife
    Renni skrev 2011-02-14 09:22:27 följande:
    Jag håller på att gå under..... Jag mår så jäkla dåligt... spyr om varannat hela tiden. Jag känner att min ork tynar bort allt mer...
    Samtidigt som jag vill tänka positivt att detta är för något underbart men just nu är det så svårt & jag får dåligt samvete för det.
    Jag hoppas att det kommer bli bättre tills jag börjar jobba igen... är sjukskriven två veckor till =(.....
    Stackare! Hoppas det går över snart....

tycker jag gått o hoppats att det ska gå över i evigheter nu, men det tycks mest bara bli värre. Handikappande är det. Fast jag kräks ju inte, mår skit hela tiden, sitter med kräksen i halsen så att säga, men det händer inget...

Akupunktur hjälpte mig en stund, men för ca 2 veckor sen har endast lergigan comp gjort så jag iaf kan stå upprätt... Ynklig är vad jag känner mig... Kan inte äta, men kan inte inte äta heller... måtte det lägga sig snart, för reserverna är SLUT!
  • Jennypenny83
    MelindaBjörk skrev 2011-02-14 15:17:05 följande:
    Någon mer som drömmer hemska drömmar? Obestämd
    Jag har drömt 3 gånger att jag börjat blöda och fått missfall. Har verkligen haft känslan av att det stämde också, jätte obehagligt. Det kommer oftast de dagar jag inte har mått speciellt illa, eller kännt andra tecken på graviditet.
    Men jag minns från min förra graviditet att jag drömde hur mycket som helst då också, både bra och obehagligt. Man har ju mycket rädsla, oro, tankar och fysiska förändringar, så egentligen är det nog inte så konstigt.
  • Melinda och Melvin
    Jennypenny83 skrev 2011-02-14 17:43:21 följande:
    Jag har drömt 3 gånger att jag börjat blöda och fått missfall. Har verkligen haft känslan av att det stämde också, jätte obehagligt. Det kommer oftast de dagar jag inte har mått speciellt illa, eller kännt andra tecken på graviditet.
    Men jag minns från min förra graviditet att jag drömde hur mycket som helst då också, både bra och obehagligt. Man har ju mycket rädsla, oro, tankar och fysiska förändringar, så egentligen är det nog inte så konstigt.
    Drömde oxå att jag blödde och fick missfall Obestämd att jag höll barnet i handen osv.. riktigt obehagligt!
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011