• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lillagreizn

BF nån gång i september verkar det som om allt går som det ska,  så jag hakar på i den här tråden :)

• Grodlår

Idag var jag på inskrivning. Fick en jättegullig barnmorska. Väldigt lätt att prata med. Hon såg att jag inte gjort ett cellprov på länge så hon passade på att ta ett på en gång. Frågade om det medförde en risk för barnet men det skulle det inte göra. Tog blodtrycket, som var bra och Hb, som var lågt 110 g/L. Så nu måste jag börja äta niferex. Tur att jag tålde dem bra förra graviditeten. Bestämde även att jag ska göra ett KUB, trots att jag inte är över 35 men 33 är ju nästan 35. Har inte riktigt bestämt vad som händer om det blir dåliga odds men bättre att förbereda sig i några månader iaf. Fick tid för RUL den 13/4. Lååååååååångt dit ju. Nästa gång jag träffar barnmorskan är i v.25. Det är ju bara 15 veckor dit :p

• Ellebellebi2010

Känner igen det där med drömmarna! Jag drömde mardrömmar första veckorna, men nu är det tillbaka till det vanliga

• malar87

Jag drömmer inte mkt om grav men om mig själv är så jäkla törstig hela tiden och så drömmer jag om de så jag nästan kvävs vaknar flera ggr per Natt.

Jag har ett dilemma ska dra ut en tand på freda skit tidigt på morgonen men jag vet inte om jag fixar de när jag mår så jäkla illa.

• Flisan79

Jag drömmer också livligt vilket är typiskt under graviditet. Men inga om missfall än så länge.

Har aldrig haft så dålig aptit som idag. Åt typ 3 mackor till lunch, lite smågodis, en burk annanas och ett äpple över resten av dagen. Nu är jag ju iofs hungrig men det ända jag kan tänka mig är te och mackor så jag köpte färska frallor. Ska bara få barnen i säng så blir det mackdags. Det som "stör" mig mest är att jag inte ens blir illamående av att inte äta....är som sagt nervös.

• SannaM

Illamåendet blir bara värre och värre och värre... jag vet inte vad jag ska göra snart Känner mig liksom helt sjuk och som förlamad, det är verkligen fruktansvärt just nu. Hjääälp!!! Vad fasen ska jag göra? Önskar jag kunde sjukskriva mig från jobbet imorn, men jag jobbar bara 70% och kommer redan få en ganska kass föräldrapenning, så att ligga hemma en dag utan lön känns inte alls bra.

FAN alltså...

• SannaM
    She is Me skrev 2011-02-14 08:35:31 följande:
    Du kan prova att dricka blutsaft, det är inte lika hög koncentration av järn, men magen brukar må bättre på den, Finns bland hälsokosten i mataffärerna.
    Ja, jag ska prata med min BM. Om även mina depåer är låga så måste jag nog ta något starkare... men ja, vad som helst utom tabletter!
  • Chasingdreams

Det konstanta illamåendet och dagliga kräkningarna har gett mig halsbränna. Gör jätteont bakom bröstbenet. Har aldrig förr haft det. Så skoj med alla nya saker som kommer. Imorgon går jag in i vecka 9. Just nu handlar det bara om att uthärda... Men det är verkligen superjobbigt för jag har tappat all matlust och det finns inget jag är sugen på längre.

• mumia

Hej på er! Har inte haft tid att kika in här på länge...
    Ser att det är många som kämpar med illamående o kräkningar Trist trist!!
    Och är är en till tyvärr. Gick in i v 9 idag och illamående och ffa kräkningarna har blivit värre sista dagarna. Tidigare har jag mest haft lätt illamående och äcklig smak i munnen som hjälpt med småätande av frukt...nu kräks jag flera gånger per dag, inte mycket men våldsamma kväljningar och lite uppkastning (ursäkta detaljerna )

Jolina är helt underbar!
Svar på tråden BF september 2011