• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Betula. Kissblåsan höjer upp livmodern när den är full samt att man ofta har sammandragningar då så då är det lättare att känna

Lagottolisa. Tack för tippset! Blir till att olja sjärten min

• betula

Ja jag har bestämt mig för att det var livmodern. :) Kan liksom inte ha varit så mkt annat känns det som.

Var ute m en av hundarna i 30 min och allt kändes bra, bytte hund och tog ut de andra två för en snabb kissrunda bara och PANG sa det så kände jag mig alldeles svimming, vinglig & svettig. Skitobehagligt! Tur nog var jag nära hemma så vi gick in m en gång, sen satt jag och skakade typ tills jag fått i mig ett glas juice. Känner mig fortfarande inte helt ok, men det värsta obehaget är över iaf och det känns inte som jag skall svimma, men gissar att jag behöver äta nåt (vad det nu skall bli då jag inte är sugen på nånting alls!)

Dessutom tror jag att min degus-hona ev kommer att föda små bebisar idag. Hon är högdräktig och har boat en del idag och nu verkar hon (& hennes kompisar) bosatt sig i huset de har. Bebisar i massor hoppas ja på! Hjärta

• Jennypenny83

Låter spännande betula! Hoppas på familjeökning idag då :)

Jag är hemma från jobbet, stannar hemma imorgon också, sen får vi se hur vi kan lösa den kommande tiden. Jag vill inte gå hemma, men jag har ingen energi alls pga illamående, trötthet och kräkningar. Bara tanken om att vårda andra människor, när jag själv knappt kan ta hand om mig själv gör mig trött. Så idag är soffan bästa vännen :)

Ang. svamp så kan den komma lokalt, låter som något du ska behandlas för.

• Emelie8409

Lider med alla er som mår så illa och är samtidigt glad att jag slipper det!
    Har ett annat problem istället, är nämligen tokförstoppad!! Vill nästan grina när jag känner att jag måste göra nr 2 för jag vet hur ONT det kommer göra! Är nästan lika illa som att föda barn!! Är helt förstörd i rumpan nu och det gör jätteont...! Får försöka inhandla lite katrinplommon eller nåt.. Nån som vet något som är godare än katrinplommon?? Har så svårt för dem nämligen...

• betula
    Emelie8409 skrev 2011-02-15 16:24:09 följande:
    Har ett annat problem istället, är nämligen tokförstoppad!! Vill nästan grina när jag känner att jag måste göra nr 2 för jag vet hur ONT det kommer göra! Är nästan lika illa som att föda barn!! Är helt förstörd i rumpan nu och det gör jätteont...! Får försöka inhandla lite katrinplommon eller nåt.. Nån som vet något som är godare än katrinplommon?? Har så svårt för dem nämligen...
    Nån tipsade väl om ananas innan i tråden? Jag köpte iaf hem det och käkar lite när andan faller på. Kan inte svära på att det gjort något under, men toabesöken är iaf lite trevligare än inna.
  • Lattelower
    Emelie8409 skrev 2011-02-15 16:24:09 följande:
    jag köpte lactulos på apoteket och tog högsta dosen i ett par dagar det gjorde susen. nu behöver jag bara normaldos en gång per dag så går det som smort så att säga. lactulos är receptfritt.
  • Två tjejer 04 06

Hej JennyPenny och Emelie!

Känner helt igen mig i er! Önskar också tips att "stå ut"!!
    Ligger hemma i soffan idag. Har ont i magen-ryggen, känner igen det, men är SÅ trött på det! Är så trött och mår illa. Frossar och svettas om vartannat. Orkar ni jobba? Är i v 7+5, när kan man njuta av grav? Längtar bara efter bebisen nu!!!Drömmer Eftersom det är så tidigt kan man ju inte prata om det, utan blir bara "gnällig" hemma. Har ni tips mot hård mage- tror att mkt av magvärken är det. Äter massor av katrinplommon, men inte hjälper det!!

Tips mottages tacksam, men även om fler behöver "gnälla" av sig!!!

• Flisan79

Läste någonstans att en kiwi om dagen skulle göra susen för magen (hård mage). Kan själv inte prova just detta då jag skulle drabbas av både gallanfall och kliande hals vid intag av kiwi.

Man säger ju att man blir vad man äter och ja, nog ser magen ut som en calzone på tvären ....men gott var det!

Svar på tråden BF september 2011