• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • malar87

Jag brukar även dricka en smothie (stavning?) Varje morgon för att få i mig ngt på morgonen

• lillagreizn
    MuM2girls skrev 2011-02-22 20:50:27 följande:
    Det gäller att hitta den maten som går i. Att någon annan lagar maten är bra, ät goda sallander, om vanlig middag är svår, gör goda mackor av knäckebröd. Jag har inte lagat en enda måltid på en månad, äter 50% var jag brukar men försöker dricka mycket och frukt går bra:)
    Min pojkvän är i Oslo, så har ingen annan som kan laga maten åt mig heller. Bara stå ut det blir förhoppningvis bättre :) men är livrädd för att gå ner nå ner i vikt, väger redan alldeles för lite! :( Ska försöka prata med min bm, har en massa allergier oxå som gör det väldigt svårt att äta grönsaker & frukt. Så den enda jag typ får i mig nu är yoghurt :/
  • Emelie8409

Var till bm i måndags och hon sa att nu följer veckor där det är vanligt att symptomen avtar. Trots att hon sagt så blir jag nojjig! Är inte lika kissnödig längre, och två nätter i rad nu har jag inte behövt gå upp och kissa på natten heller. Blir så orolig att allt inte är som det ska....!

• Lattelower
    lillagreizn skrev 2011-02-22 21:49:10 följande:
    Min pojkvän är i Oslo, så har ingen annan som kan laga maten åt mig heller. Bara stå ut det blir förhoppningvis bättre :) men är livrädd för att gå ner nå ner i vikt, väger redan alldeles för lite! :( Ska försöka prata med min bm, har en massa allergier oxå som gör det väldigt svårt att äta grönsaker & frukt. Så den enda jag typ får i mig nu är yoghurt :/
    Jag hade också stora problem ett tag och är näst intill mager innan graviditeten. Jag fick i mig nästan allt som var drickbart och kallt, dock med lite möda. Jag köpte näringsdrycker/energidrycker på apoteket. en sån på 2,5 dl motsvarar en måltid. Dom är inte det billigaste men det fungerade för mig. Efternågra dagar vände det. Jag antar att man hamnar i en dålig cirkel när man får i sig så lite energi coh näring så till slut vill inte kroppen ha något. prova dom. Hallon och jordgubbssmaken är bäst. Det är dessutom bara fusk smaker på dem så dom är allergivänliga.
  • Shirley

Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?

www.flerbarnsmamma.se 7:e barnet tätt
  • Nelia82
    lillagreizn skrev 2011-02-22 20:20:49 följande:
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
    Jag har också stora problem med att få i mig mat. Just nu funkar jordgubbskräm med mjölk. Och sötlimpa med smör och Billinge-ost (inte vilket ost som helst heller) med Oboy. That's it, typ. Varm mat är bara att glömma.
    Shirley skrev 2011-02-23 08:46:18 följande:
    Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?
    Förstår att du skippar hälsosamtalet, jag tyckte det var överflödigt även nu med andra barnet, hehe. Jag fick tid till RUL med en gång, ska dit 29 april. Lång väntan!
    Stay Strong Bönan
  • 83Lovika

jag skippade tom hälsosamtalet  - första barnet. Allt går ju o läsa sig till på internet och alkohol och nikotin skulle jag aldrig tänka på att använda nu.. kändes totalt onödigt. Fick lite snabbgenomgång vid inskrivningen

Svar på tråden BF september 2011