• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Godmorgon!

Nu kommer jag med en väldigt intim fråga,  ( Ursäkta )
    Men jag har såna konstigt flytningar, det är precis som ägglossningsflytningar. Segt slem typ. Är det nån mer än jag som drabbats av detta?

Sen får jag som sammandragningar efter sex..... Nån mer?
    Ska man vara orolig för det? känns som om det är lite tidigt...

• lillagreizn
    Lattelower skrev 2011-02-23 08:22:04 följande:
    Jag hade också stora problem ett tag och är näst intill mager innan graviditeten. Jag fick i mig nästan allt som var drickbart och kallt, dock med lite möda. Jag köpte näringsdrycker/energidrycker på apoteket. en sån på 2,5 dl motsvarar en måltid. Dom är inte det billigaste men det fungerade för mig. Efternågra dagar vände det. Jag antar att man hamnar i en dålig cirkel när man får i sig så lite energi coh näring så till slut vill inte kroppen ha något. prova dom. Hallon och jordgubbssmaken är bäst. Det är dessutom bara fusk smaker på dem så dom är allergivänliga.
    Tack för tipset :) Måste testa.
    Nelia82 skrev 2011-02-23 09:25:54 följande:
    Jag har också stora problem med att få i mig mat. Just nu funkar jordgubbskräm med mjölk. Och sötlimpa med smör och Billinge-ost (inte vilket ost som helst heller) med Oboy. That's it, typ. Varm mat är bara att glömma.
    Shirley skrev 2011-02-23 08:46:18 följande:
    Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?
    Förstår precis vad du menar, bara vissa saker som funkar. Stekt mat är då en sak jag bara kan glömma. Kokt mat och sånt går mycket lättare för mig. Soppor osv.
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-02-23 10:13:38 följande:
    Godmorgon!

Nu kommer jag med en väldigt intim fråga,  ( Ursäkta )
    Men jag har såna konstigt flytningar, det är precis som ägglossningsflytningar. Segt slem typ. Är det nån mer än jag som drabbats av detta?

Sen får jag som sammandragningar efter sex..... Nån mer?
    Ska man vara orolig för det? känns som om det är lite tidigt...
    Svaret på båda frågorna Är: Det är heeeelt normalt

Jag har som snigelslem varje dag och att ha sammandragningar efter sex (orgasm framförallt) är helt ofarligt.
  • Lindi01
    lillagreizn skrev 2011-02-22 21:49:10 följande:
    Min pojkvän är i Oslo, så har ingen annan som kan laga maten åt mig heller. Bara stå ut det blir förhoppningvis bättre :) men är livrädd för att gå ner nå ner i vikt, väger redan alldeles för lite! :( Ska försöka prata med min bm, har en massa allergier oxå som gör det väldigt svårt att äta grönsaker & frukt. Så den enda jag typ får i mig nu är yoghurt :/
    Jag har många vänner som varit väldigt undernärda i början av graviditeten pga att dom endast fått i sig lite mariekex och vatten men dom har alla fött friska barn!
    Ingefära e det bästa mot illamåendet, häll lite i yoghurten, smaken försvinner och att alltid har något att tugga på i närheten.
  • Renni
    Flisan79 skrev 2011-02-23 10:20:35 följande:
    Svaret på båda frågorna Är: Det är heeeelt normalt

Jag har som snigelslem varje dag och att ha sammandragningar efter sex (orgasm framförallt) är helt ofarligt.
    Tack =).... Då vet jag att jag inte ensam om dessa otäcka snigelspår!! Hoppas att det inte är så i 9 månader ...:P
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-02-23 10:37:29 följande:
    Tack =).... Då vet jag att jag inte ensam om dessa otäcka snigelspår!! Hoppas att det inte är så i 9 månader ...:P
    Haha, tror tyvärr hade jag hade så mer eller mindre hela graviditeterna. Mindre frächt kan man säga. Gubben säger att mina gamla trosor snart kan klättra på väggarna...blää

Är för övrigt förkyld och för mig innebär det typ inkontinens (heter det så?). Aja, efter 2 graviditeter kan jag inte hålla lika tätt som innan. Ingen fara alls i vardagen men när jag nyser och hostar måste jag hålla emot. Under förkylning blir det såklart värre och är jag inte beredd, ja då är det kört. Nu när jag är gravid blir det såklart dubbel effekt. Ytterligare en kul bieffekt av barnafödande
  • Sofiafia82

Nu har jag haft förkylningsinfluensa sen i söndags och jag upplever det som om jag är sjuk längre nu mot vad jag brukar. Kan det vara så att man inte tillfrisknar lika snabbt som gravid? En liten teori bara...
    Kommer vara sjukskriven hela veckan från jobbet (de vill inte ha tillbaka mig förrän jag är helt frisk för de vill inte bli smittade)och idag har jag tappat rösten helt av allt hostande och nysande under natten. Tror aldrig jag tappat rösten förut. Känne rmig handikappad. Inte ens honung och varm dryck hjälper....

• Flisan79
    Sofiafia82 skrev 2011-02-23 11:08:55 följande:
    Nu har jag haft förkylningsinfluensa sen i söndags och jag upplever det som om jag är sjuk längre nu mot vad jag brukar. Kan det vara så att man inte tillfrisknar lika snabbt som gravid? En liten teori bara...
    Kommer vara sjukskriven hela veckan från jobbet (de vill inte ha tillbaka mig förrän jag är helt frisk för de vill inte bli smittade)och idag har jag tappat rösten helt av allt hostande och nysande under natten. Tror aldrig jag tappat rösten förut. Känne rmig handikappad. Inte ens honung och varm dryck hjälper....
    Imunförsvaret är något lägre vid graviditet. Det är inte ovanligt med tex evighetslånga förkylningar.
  • Sofiafia82
    Flisan79 skrev 2011-02-23 11:11:47 följande:
    Imunförsvaret är något lägre vid graviditet. Det är inte ovanligt med tex evighetslånga förkylningar.
    Nej, vad drygt... skönt ändå att de på jobbet vet att jag är gravid och förhoppningsvis har förståelse för min långa influensa som aldrig tycks vilja ge med sig. Har nog aldrig varit så här risig i mer än 2-3 dar. Tar på orken!
Svar på tråden BF september 2011