• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • OoOoO
    Allinug skrev 2011-02-22 16:46:53 följande:
    Nu är jag hemma från gyn. Min blödning var inget farligt, bara en slemhinneblödning. Dock hittade de inget hjärtljud på bebisen. Den hade tydligen slutat leva i v.9+4, skulle varit i v.11+3 idag. Så nästan på dagen när mina symtom slutade slutade även min plutt leva. På fredag ska jag skrapas och sedan får vi se. Är väldigt ledsen just nu. Om någon är snäll och tar bort mig från BF-listan så är jag tacksam. Lycka till alla och jag får komma in hit igen i september för att se vilka som fanns i era magar. Lycka till!
    Usch, känner med dig. Mitt ma slutade  9+2 och upptäcktes 12+5. Verkar vara en kritiskt tid.

Styrkekram...

Själv är jag riktigt orolig nu. 9+5 idag...
  • lillagreizn
    Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar.
  • skomakarfrun

vad ledsamt att höra MammaBjörn, jag höll verkligen tummarna för att det var en ofarlig blödning.

Kramar till dig och din familj

lilla ärtan, stanna där du är
  • lillagreizn
    Nu är jag hemma från gyn. Min blödning var inget farligt, bara en slemhinneblödning. Dock hittade de inget hjärtljud på bebisen. Den hade tydligen slutat leva i v.9+4, skulle varit i v.11+3 idag. Så nästan på dagen när mina symtom slutade slutade även min plutt leva. På fredag ska jag skrapas och sedan får vi se. Är väldigt ledsen just nu. Om någon är snäll och tar bort mig från BF-listan så är jag tacksam. Lycka till alla och jag får komma in hit igen i september för att se vilka som fanns i era magar. Lycka till!
    Jag ska på gyn i morgon och kolla upp mina blödningar, har inte varit orolig innan men nu blev jag det.
    Får hålla tummarna ändå att det går bra :/

Ta hand om dig ♥
  • nasj
    Jag beklagar,kramar till erHjärta

En fråga till alla,hur ser era magar ut nu?Jag går in i v 15 imorrn och nu är det inte kul med magen längre.Den är stor som en ballong,en gasmage,men jag ser ut som jag skulle vara gravid i 6 mån,jag har inte sagt nått på jobbet och går runt och försöker hålla in magen,men eftersom att det är tarmarna är det svårt så fort jag äter nått ser jag ut som ett hus,räcker med en frukt och eftersom att jag är smal annars börjar jag nu bli orolig att nån kommer misstänka nått för jag kan fortfarande inte säga nått på jobbet.Jag har bestämt att inte göra det förrens ul i vecka 18 så man verkligen vet att allt är ok.HUr ser era magar ut,har ni samma problem?
  • Flisan79
    nasj skrev 2011-02-22 18:39:28 följande:
    Jag beklagar,kramar till erHjärta

En fråga till alla,hur ser era magar ut nu?Jag går in i v 15 imorrn och nu är det inte kul med magen längre.Den är stor som en ballong,en gasmage,men jag ser ut som jag skulle vara gravid i 6 mån,jag har inte sagt nått på jobbet och går runt och försöker hålla in magen,men eftersom att det är tarmarna är det svårt så fort jag äter nått ser jag ut som ett hus,räcker med en frukt och eftersom att jag är smal annars börjar jag nu bli orolig att nån kommer misstänka nått för jag kan fortfarande inte säga nått på jobbet.Jag har bestämt att inte göra det förrens ul i vecka 18 så man verkligen vet att allt är ok.HUr ser era magar ut,har ni samma problem?
    Har du inte spanat in denna?

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m56707061.html
  • Flisan79
    nasj skrev 2011-02-22 19:08:10 följande:
    ahh tack,super,haha var lite fler magar än min som såg stora ut,sköntSkrattande
    Joda, min mage har visserligen lugnat ner sig. Tarmarna är inte lika uppblåsta men vissa dagar (som när jag var hos föräldrarna i lördags och skulle försöka dölja magen) ser man ut att föda om någon vecka eller så

Någon fler än jag där magen lugnat ner sig? Rapade i det oändliga för ett par veckor sedan men inte nu mera. Magen känns dessutom mindre. Hmm, man blir ju nervös. Och inte mindre direkt när man läser om tex Mammabjörn
Svar på tråden BF september 2011