• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lillagreizn
    nasj skrev 2011-02-22 19:08:10 följande:
    ahh tack,super,haha var lite fler magar än min som såg stora ut,sköntSkrattande
    Jag tycker min är groteskt stor! Hoppas det inte är i onödan.
  • Flisan79
    lillagreizn skrev 2011-02-22 19:32:02 följande:
    Jag tycker min är groteskt stor! Hoppas det inte är i onödan.
    Spanade just in den och den var inte stor. Men absolut synlig
  • lillagreizn

För mig är det så stor skillnad har alltid varit pinn smal, så känner mig stor som ett hus :D

• malar87

Har ni svårt med mat? Jag kan inte äta varm mat längre och knapt ngt annat heller lever typ på smörgåstårta och kyckling klubbor :D hehe

• lillagreizn
    malar87 skrev 2011-02-22 19:57:55 följande:
    Har ni svårt med mat? Jag kan inte äta varm mat längre och knapt ngt annat heller lever typ på smörgåstårta och kyckling klubbor :D hehe
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
  • M y

Klar med mitt UL, hjärtat slog. Och där var blödningar både ovanför och under livmodern. Fy,nu är jag ännu mer orolig och ännu en gång hade jag bra magkänsla.

• MuM2girls
    lillagreizn skrev 2011-02-22 20:20:49 följande:
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
    Det gäller att hitta den maten som går i. Att någon annan lagar maten är bra, ät goda sallander, om vanlig middag är svår, gör goda mackor av knäckebröd. Jag har inte lagat en enda måltid på en månad, äter 50% var jag brukar men försöker dricka mycket och frukt går bra:)
  • skomakarfrun

Jag är inte heller lika svullen längre, är platt när jag vaknar, det har jag varit hela tiden. Men förut var jag riktigt rund på kvällen och hade ont i magen, gaser, nu är det inte så längre. Men jag var inställd på det, nu väntar jag på riktiga magen, livmodern molar av och till så den börjar nog växa på sig nu

• Leilaz
    betula skrev 2011-02-16 18:15:52 följande:
    Vad roligt. Det är ju få som ens vet vad en degu är för något! :) Tyvärr finns det ju en del problem bland framförallt de grossistuppfödda degusarna. Mina avelsdjur kommer alla från linjer som hittills varit helt fria från catarac och diabetes, samt haft en livslängd på 7-8 år, så jag hoppas att det bara är friska små individer som lämnar vårat hem. Jag har en dröm om att importera in några honor från england så småningom för att vidga den svenska avelsbasen lite, men just nu är väl inte det högprioritet (iaf om man frågar sambon)
    Nä det är ju inte så vanligt! Kul att du avlar så att det blir lite vettiga djur
    Vi hade 2 tjejer från början och köpte 2 killar, båda tjejerna blev dräktiga. Alla ungar utom en var döda vid födseln för ena honan eftersom de inte kan skapa egen kroppsvärme i början (men det vet ju du) och honan hade lämnat dem. Den som fortfarande levde försökte vi rädda med mjölkersättning för kattungar. Var uppe varannan timme hela nätterna, han var min första "bebis" Han satt i min bröstficka på min fleecetröja! Tyvärr gick det inte att rädda honom, han hade nåt genetiskt fel på framtänderna som var suuuuuperlånga så han skulle aldrig kunna äta normalt ändå Fick avliva både honom och honan som var sjuk efter att ha fött ungarna. Andra honan och alla ungar dog vid hennes förlossning.

Killarna levde många år till och den som blev äldst blev nog 8-9 år, satt där som en knagglig gammal gubbe på slutet med starr men kvar skulle han vara Men lever han ÄN sa alla som frågade hur det var med honom, haha!

Nej jag får nog gå i lite oftare och kolla svar, synd att det inte är här som andra forum så man får ett mail när man fått ett svar på sitt inlägg! Så slipper man leta igenom 50 sidor med svar Eller finns det något annat sätt att hålla reda på det? Kanske ett tips till forumansvariga?
Svar på tråden BF september 2011